Ήταν πριν λίγες εβδομάδες όταν δεχτήκαμε την καταγγελία, σχετικά με το ομοφοβικό περιεχόμενο σχολικό συγγράμματος, που διδάσκεται στα Επαγγελματικά Λύκεια, στο πλαίσιο του μαθήματος «Υγιεινή».
Αφορμή το ερώτημα στην εξέταση των Πανελλαδικών, σχετικά «με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων» και συγκεκριμένα η δυνατότητα επιλογής της «διάδοσης της ομοφυλοφιλίας» ως σωστής απάντησης του ερωτήματος αυτού.
Mετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας, πλήθος κόσμου έσπευσε να καταδικάσει το αντιεπιστημονικό και φοβικό περιεχόμενο του συγγράμματος, ζητώντας την απόσυρσή του. Ενδεικτική είναι η επιστολή του Πολύχρωμου Σχολείου, προς την Υπουργό Παιδείας, με την οποία ζητούσαν την «ακύρωση του θέματος πανελλαδικών λόγω ομοφοβίας».
«Εκτός από τα αντιεπιστημονικά στοιχεία που το καθιστούν παρωχημένο και αναχρονιστικό, ορισμένες ενότητές του εμπεριέχουν απροκάλυπτα κακοποιητικό λόγο προς πλήθος ομάδων (ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, σεξεργάτ(ρι)ες, πρόσφυγες και μετανάστες κ.α.) που υφίστανται επί δεκαετίες τις συνέπειες των επικρατούντων στερεοτύπων και προκαταλήψεων», αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή της οργάνωσης.
Το θέμα, μάλιστα, έφτασε μέχρι το ελληνικό κοινοβούλιο μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη.
«Σας ζητάω να γίνει άμεσα η αλλαγή του συγκεκριμένου συγγράμματος. Η έννοια της “διάδοσης της ομοφυλοφιλίας” ευθέως συνδέει την “ομοφυλοφιλία” με κάποια μορφής ασθένεια που “μεταδίδεται”. Όλο αυτό είναι βαθιά σκοταδιστικό. Να κρίνεται το αν θα μπουν οι μαθητές στο πανεπιστήμιο απ’ το αν αποστήθισαν καλά τον ρατσισμό, αυτό είναι απαράδεκτο» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Αρσένης.
Παρά όμως από τη γενική κατακραυγή, φαίνεται πως το συγκεκριμένο σύγγραμμα θα εξακολουθήσει να διδάσκεται στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας και την επόμενη χρονιά, μιας και κανένας εκπρόσωπος του αρμόδιου υπουργείου δε μας έχει ενημερώσει για το αντίθετο.
Αντιθέτως, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο κ. Αρσένης, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, «έριξε» όλη την ευθύνη στο εποπτευόμενο όργανο του Υπουργείου, την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Ο βουλευτής τονίζει, μάλιστα, ότι «όπως προκύπτει από την απάντησή της, η ίδια δεν βρίσκει κάτι λάθος στην υπόθεση, καθώς δεν δεσμεύτηκε να αποσύρει άμεσα το σύγγραμμα, ούτε ότι δε θα είναι στη διδακτέα ύλη και έτσι το συγκεκριμένο σύγγραμμα θα συνεχίσει να διδάσκεται και την επόμενη χρονιά».
Παράλληλα, αναφέρει ότι η υφυπουργός έδωσε ετεροχρονισμένα λύση στο “πρόβλημα”, προτρέποντας τους μαθητές, σε μια ερώτηση που δεν απαιτούσε ανάπτυξη, να αναπτύξουν την κριτική τους στις αναφορές της συγκεκριμένης ερώτησης βασιζόμενοι στη γενική οδηγία “κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή”, χωρίς καν να έχει δώσει ειδική Οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα!
Μια προτροπή που για να είμαι ειλικρινής δυσκολεύομαι να κατανοήσω.
Δηλαδή, διδάσκουμε για έναν χρόνο τα παιδιά μια αντιεπιστημονική άποψη για την ομοφυλοφιλία και μετά τα προσκαλούμε να αναπτύξουν την άποψή τους, βάσει της φράσης «κάθε επιστημονική τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή»;
Και έχουμε μόνο 2021!