Σε ποσοστό 84,9%, τα παιδιά ακούν στο σχολείο τη λέξη “gay” με αρνητική χροιά

21/05/2018
από

H Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Nέων Αθήνας μοιράστηκε αποτελέσματα της Πρώτης τα Πανελλαδικής Έρευνας για το Σχολικό Κλίμα, όπως το αντιλαμβάνονται οι ΛΟΑΤΚ μαθητές/ριες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.* Η αναλυτική έκθεση των αποτελεσμάτων είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο: www.colouryouth.gr/wp-content/uploads/2018/05/Έρευνα-για-το-Σχολικό-Κλίμα-Colour-Youth.pdf

Τα αποτελέσματα της έρευνας, δείγμα της οποίας αποτέλεσαν περίπου 2000 ΛΟΑΤΚ μαθητές/ριες, καταδεικνύουν τις μεγάλες παραλείψεις της Ελληνικής Πολιτείας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσον αφορά την ΛΟΑΤΚ μαθητική κοινότητα και τη ζοφερή πραγματικότητα που αυτή βιώνει. Ενδεικτικά:

  • Σε ποσοστό 84,9%, τα παιδιά ακούν στο σχολείο τη  λέξη “γκέι” με αρνητική χροιά.
  • Το  96% δηλώνει  ότι έχει ακούσει  σχόλια “για μαθητές  που δε συμπεριφέρονται  με αρκετά ‘αντρικό’ τρόπο.
  • Το 74,4% των μαθητών και μαθητριών δηλώνει ότι  ακούει τρανσφοβικά σχόλια
  • Ένα στα τρία παιδιά έχει δεχτεί κάποιας μορφής λεκτική παρενόχληση.
  • Το 65,1% των ΛΟΑΤΚ ατόμων δεν έχουν ακούσει τίποτα θετικό για ΛΟΑΤΚ άτομα  σε κάποιο μάθημα του σχολείου.

Τα αποτελέσματά, δυστυχώς, είναι συνεπή και με τη συγκριτική έρευνα της IGLYO (International Lesbian, Gay, Bisexual, Queer & Transgender Youth and Student Oganization), σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα βρίσκεται πανευρωπαϊκά στις τελευταίες θέσεις σχολικής συμπερίληψης των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών/ριών. (Σχετικό Δελτίο Τύπου στο σύνδεσμο).

Η Έρευνα για το Σχολικό Κλίμα αποτελεί την πρώτη πανελλήνια ερευνητική απόπειρα καταγραφής των εμπειριών των ΛΟΑΤΚ μαθητών και μαθητριών στα σχολεία της χώρας μας.  Η διενέργειά της αποτέλεσε μια πρωτοβουλία μελών της Colour Youth και τα αποτελέσματα που σας παρουσιάζουμε αποτελούν τους καρπούς συντονισμένης και επιστημονικής προσπάθειας δύο ετών, σε εθελοντική βάση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι είναι επιβεβλημένο να γίνουν καίριες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα στην κατεύθυνση της ουσιαστικής συμπερίληψης, οι οποίες άλλωστε είναι και διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας. Ενδεικτικά, τροποποιήσεις και βελτιώσεις θα πρέπει να συμβούν:

  • στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών,
  • την σεξουαλική αγωγή,
  • τα σχολικά εγχειρίδια και
  • την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας περιλαμβάνουν αναλυτικό κεφάλαιο (Κεφάλαιο 6), το οποίο επικεντρώνεται στις κινήσεις που κρίνεται απαραίτητο να γίνουν από την Ελληνική Πολιτεία ώστε να προστατευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ΛΟΑΤΚΙ μαθητές και μαθήτριες.

Σύμφωνα με την οργάνωση: “Εξαιρετικής  σημασίας, επιπλέον, αποτελεί η επέκταση του νόμου για την αρχή ίσης μεταχείρισης (Ν.4443/2016) ώστε να προστατεύει τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά και εφήβους στον τομέα της εκπαίδευσης. Θυμίζουμε ότι μια τέτοια κίνηση δεν απαιτεί κοινοβουλευτική διαδικασία, αλλά αρκεί η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος από τα αρμόδια Υπουργεία (άρθρο 24 του Ν. 4443/2016)  

Ευελπιστούμε η Πρώτη Πανελλαδική Έρευνα για το Σχολικό Κλίμα να αποτελέσει την απαρχή ώστε το Υπουργείου Παιδείας να γίνει φορέας υλοποίησης μελετών σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης με σκοπό τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την επίτευξη συμπεριληπτικότητας στο ελληνικό σχολείο.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την επιστημονική ομάδα, όσα άτομα υποστήριξαν ερευνητικά το έργο μας και τα άτομα που συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο, χωρίς την αρωγή των οποίων το εγχείρημά μας δε θα είχε επιτευχθεί.”

* ΛΟΑΤΚΙ: Απόδοση του ακρωνύμιου LGBTQI. Ακρωνύμιο που ορίζει την κοινότητα των λεσβιών, των ομοφυλόφιλων, των αμφισεξουαλικών, των τρανς, των queer και των ίντερσεξ ατόμων.




Δες και αυτό!