Η τελετή έναρξης των ολυμπιακών αγώνων του Παρισιού ήταν όσο κουήρ χρειαζόταν. Η ιδέα του τελετάρχη, Thomas Jolly, να μπει στο μάτι της Λεπέν και των φασιστοειδών της Ευρώπης και της Αμερικής, πέτυχε. Πλημμύρισε το Χ του Μασκ με φασιστοτρόλ, που επιτέθηκαν εναντίον της τελετής, του Μακρόν κ.λπ. Τους ενόχλησε λέει η drag queen με τα μούσια, ο (σχεδόν) γυμνός θεός Διόνυσος κ.ά.
Τα εγχώρια φασιστοτρόλ, επώνυμα και ανώνυμα, ενοχλήθηκαν από την απεικόνιση του μυστικού δείπνου, όπου αντί για μαθητές του Χριστού ήταν drag queens, queer ζευγάρια κ.ά. Η αμορφωσιά δηλαδή σε όλο της το μεγαλείο. Δεν έχουν διαβάσει ποτέ για τα διονυσιακά γεύματα, τα βακχικά έθιμα, τις διονυσιακές τελετές. Η απεικόνιση δεν είχε καμία σχέση με τον μυστικό δείπνο. Αναφερόταν στα μεγαλειώδη γεύματα, όπου τιμούσαν τον θεό Διόνυσο και τα συνόδευαν με άφθονο κρασί. Αν κάποιος έπρεπε να «προσβληθεί», αυτός θα ήταν κάποιος λάτρης του Διονύσου. Αλλά πώς να προσβληθεί, όταν ο ίδιος ο θεός Διόνυσος παρουσιαζόταν και στη μυθολογία είτε ως άντρας, είτε ως γυναίκα και τις περισσότερες φορές άφυλο, ως παιδί;
Εμένα το μόνο που με ενόχλησε (λέμε τώρα) ήταν ότι ήταν βαμμένος μπλε, σαν στρουμφ. Κατά τα άλλα, ο Philippe Katerine μια χαρά μπορεί να ενσαρκώσει έναν queer non-binary θεό όπως είναι ο Διόνυσος και να γίνει πάνω σε μια γέφυρα του Σηκουάνα η αναπαράσταση της βακχικής γιορτής (festivité).
Εξαιρετική ήταν γενικότερα η σύλληψη της ενότητας «Egalité» από τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Thomas Jolly. Εδώ η ισότητα πήρε διαφορετικό νόημα. Στη Γαλλική Επανάσταση egalité σήμαινε ισότητα των πολιτών ανεξάρτητα από τάξεις, φύλο κ.λπ. Το 2024, όμως, egalité σημαίνει ισότητα ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη, ηλικία, σωματική διάπλαση, ταυτότητα φύλου, σεξουαλικό προσανατολισμό, προέλευση, εθνικότητα κ.λπ. Υπό αυτή την έννοια, το συγκεκριμένο κομμάτι της τελετής έναρξης αναπαρέστησε απόλυτα τη σημερινή πραγματικότητα των κουήρ νέων της Γαλλίας και παντού. Τώρα, αν αυτό έχει σχέση με τον αθλητισμό ή το ολυμπιακό ιδεώδες, λίγο με ενδιαφέρει. Έχει σχέση με τη ζωή κι αυτό έχει σημασία.
Μια αποκεφαλισμένη Μαρία Αντουανέτα μας εισάγει στο εντυπωσιακό act του heavy metal συγκροτήματος Gojira.