Ο Chad Smith δημιούργησε την πρώτη ομάδα εργαζομένων στο Fitch Group και μοιράζεται με τη Louise Sinnerton από το myGwork το πώς έγινε ο καταλύτης, ώστε να δημιουργηθούν άλλες έξι άλλες εντός της επιχείρησης.

Ο Smith εργαζόταν πάντα στο μάρκετινγκ και ξεκίνησε να δουλεύει για τη Fitch Ratings πριν από πεντέμισι χρόνια, ως Διευθυντής στο Business & Relationship Management, και το 2020 προήχθη σε Ανώτερος Διευθυντής Παγκόσμιων Λειτουργιών Μάρκετινγκ σε επίπεδο Fitch Group. Στη διαδικασία της συνέντευξης για την ανάληψη των καθηκόντων του για τον ρόλο, αποφάσισε ότι θα είναι ανοιχτός ως προς τη σεξουαλικότητά του. «Ήμουν στην ντουλάπα σε προηγούμενες δουλειές και αποφάσισα ότι δε θα έπαιρνα τη δουλειά αν δε με ήθελαν, όπως είμαι.»

Όταν ο Smith ήταν στην ηλικία των είκοσι ετών, είπε ότι πολύ λιγότεροι κατώτεροι υπάλληλοι θα έκαναν coming out στη δουλειά, και ότι επειδή ήταν στη ντουλάπα σε προηγούμενες δουλειές του, αυτό δεν ήταν κάτι που ήθελε να ζήσει ξανά.

«Όταν ήμουν στην ηλικία των είκοσι ετών, το να ζεις ανοιχτά [ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομο] στη δουλειά σου δεν υπήρχε. Ζούσα ως στρέιτ άντρας και ήταν πολύ δύσκολο να αλλάξω αυτήν την αφήγηση για τον εαυτό σου και τους ανθρώπους γύρω σου. Δε θέλετε οι άνθρωποι να αισθάνονται ότι τους έχεις εξαπατήσει, ενώ απλώς προσπαθείς να καταλάβεις τον εαυτό σου. Ήμουν στη ντουλάπα στη δουλειά ακόμη κι όταν είχα κάνει coming out στον εαυτό μου.» 

Τα πράγματα άλλαξαν για τον Smith, όταν σε μία από τις προηγούμενες εργασίες του, είχε έναν πολύ υποστηρικτικό μάνατζερ, στον οποίο ένιωθε άνετα να κάνει coming out. Έκανε σιγά-σιγά το coming out του στη δουλειά και μετά μπήκε στο δίκτυο Pride της εταιρίας. Η κατανόηση της σημαντικής διαφοράς που έκανε η ομάδα Pride Employee Research Group (ERG) στη δουλειά, οδήγησε τον Smith να ιδρύσει το πρώτο ERG στη Fitch πριν από δυόμιση χρόνια, γνωστό ως Fitch Pride Network ή FPN.

Ο Smith είχε ένα ποικιλόμορφο  υπόβαθρο μεγαλώνοντας. Γεννήθηκε στη Χαβάη και ζούσε εκεί μέχρι τα εννιά του χρόνια, έπειτα έζησε στο Σιάτλ, με έναν μαύρο πατέρα και μια λευκή μητέρα που όμως πήραν διαζύγιο. Όλες αυτές οι εμπειρίες έδωσαν στον Smith μια μοναδική κοσμοθεωρία. «Μπορεί να είχα περισσότερη έκθεση από τους περισσότερους ανθρώπους στις ΗΠΑ σε διαφορετικά υπόβαθρα και πολιτισμούς. Αυτό μου έδωσε συναισθηματική νοημοσύνη και πολλές από αυτές τις εμπειρίες μου έδωσαν τη γνώση και την τεχνογνωσία για να περιηγηθώ στον κόσμο, όπως είναι σήμερα.»

Αυτή η κατανόηση έδωσε στον Smith μια ακόμη ώθηση να ξεκινήσει ένα δίκτυο υπερηφάνειας όταν μπήκε στο Fitch Group, αν και ο καταλύτης ήταν μια απλή συζήτηση για καφέ.

Ένας κατώτερος συνεργάτης  από τη δουλειά ήρθε στον Smith και τον ρώτησε αν υπήρχε δίκτυο Pride, όταν εκείνη την εποχή δεν υπήρχε. «Αρχικά δεν είχαμε ομάδες, καθώς ένιωθα ότι δεν υπήρχε η επιθυμία από πλευράς εργαζομένων. Πήγα στο HR και μου είπαν ότι οι ομάδες καθοδηγούνται από εργαζόμενα άτομα, οπότε πρέπει να υπάρχει αυτή η επιθυμία, ή η απαίτηση από εκεί. Είπα, «σκεφτείτε» και κάλεσα μερικούς συναδέλφους για ποτά μετά τη δουλειά για να δούμε αν θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα.» 

Υπήρχαν δώδεκα άτομα στην αρχή, συμπεριλαμβανομένου του Global Head of Analytical, μια ορατή θέση υψηλού επιπέδου εσωτερικά. Το δίκτυο ξεκίνησε με το Smith ως Πρόεδρο του Global Fitch Pride Network. Από τα πρώτα δώδεκα άτομα, έχει αυξηθεί σε πάνω από 400 άτομα με εννέα τμήματα σε όλο τον κόσμο. «Όλα αυτά ξεκίνησαν από μια απλή χαλαρή συνομιλία.» 

Ένα μεγάλο μέρος του Pride Network στο Fitch Group είναι οι σύμμαχοι: «Οι σύμμαχοι που εμφανίζονται και κάνουν δουλειά για λογαριασμό μας είναι πραγματικά ισχυρές/οί. Αποτελούν ένα τεράστιο μέρος του δικτύου.» Από αυτό το πρώτο δίκτυο, έξι άλλες Ομάδες Πόρων Εργαζομένων δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας την οργανωτική δομή του δικτύου Pride, με τον Smith να βοηθάει σε κάθε βήμα.

Το 40% των εργαζομένων της Fitch είναι πλέον μέλη τουλάχιστον ενός από τους ομίλους ERG της εταιρείας. «Όλα τα ERG μας είναι απαραίτητα. Δεν είμαι σίγουρος πώς θα είχαμε περάσει το 2020 χωρίς αυτήν την υποστήριξη.»