Συμπεριληπτική διαφήμιση ξυραφιών δέχεται αντί-τρανς σχόλια

20/09/2023
από
Screenshot από το YouTube
Μετά τις επιθέσεις στην εταιρία ξυραφιών Harry’s Razors τον Αύγουστο, τρανσφοβικοί αντιδρούν και καταδικάζουν διαφήμιση της Braun στην οποία πρωταγωνιστεί ένας τρανς άνδρας που ξυρίζεται. Οι αντί-τρανς κριτικές βασίζονται στα σημάδια του top surgery καθώς ο άνδρας φαίνεται να ξυρίζεται χωρίς μπλούζα, και υποστηρίζουν ότι η διαφήμιση «ωραιοποιεί…την αισθητική χειρουργική».

Μια διαφήμιση για τα υβριδικά trimmers Series X της Braun δείχνει έναν τρανς άνδρα χωρίς μπλούζα με ουλές από top surgery. Η Maya Forstater, εκτελεστική διευθύντρια της τρανσφοβικής «ακτιβιστικής» ομάδας Sex Matters, δήλωσε στην Telegraph ότι η διαφήμιση αντιβαίνει στην Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA).

«Η προώθηση της αφαίρεσης υγιούς ιστού του στήθους δεν είναι μόνο σοκαριστικά ανήθικη, αλλά και ενάντια στις οδηγίες των διαφημιστικών προτύπων για να μην ωραιοποιείται ή ευτελίζεται η αισθητική χειρουργική», δήλωσε η Forstater. Ωστόσο, οι χειρουργικές επεμβάσεις επιβεβαίωσης φύλου (gender-affirming care) θεωρούνται ασφαλείς, αποτελεσματικές και απαραίτητες για τα τρανς άτομα, σύμφωνα με τις περισσότερες μεγάλες ιατρικές ενώσεις των ΗΠΑ. Δηλαδή, οι χειρουργικές επεμβάσεις δεν είναι «αισθητικές» – οι επαγγελματίες υγείας τις θεωρούν σωτήριες για τη ζωή.

Ένας άλλος τρανσφοβικός που ερωτήθηκε από το προαναφερθέν δημοσίευμα δήλωσε ότι η διαφήμιση συμβάλλει στην «εξύμνηση μη αναστρέψιμων χειρουργικών επεμβάσεων». Όμως η διαφήμιση απλώς παρουσιάζει το σώμα ενός τρανς άνδρα μετά από μια επέμβαση επιβεβαίωσης φύλου.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι – ενώ οι αντί-τρανς «ακτιβιστές» στις ΗΠΑ έχουν προωθήσει την απαγόρευση των επεμβάσεων επιβεβαίωσης φύλου σε ανηλίκους (παρόλο που τέτοιες επεμβάσεις δεν πραγματοποιούνται σχεδόν ποτέ σε ανηλίκους) – ο άνδρας στο διαφημιστικό σποτ είναι ενήλικας. Ως εκ τούτου, οι επικριτές διαμαρτύρονται στην πραγματικότητα για το γεγονός ότι στο διαφημιστικό σποτ εμφανίζεται ένας ενήλικας τρανς άνδρας, που απλά ζει τη ζωή του.

Υπολογίζεται ότι το 1,6% των ενηλίκων στις ΗΠΑ είναι τρανς – δηλαδή περίπου 5,4 εκατομμύρια άτομα. Δεν είναι σαφές τι ποσοστό των τρανς ατόμων ταυτοποιούνται ως τρανς άνδρες ή τρανς masc άτομα, αλλά ο αριθμός θα μπορούσε να φτάσει τα εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική δυνητική αγορά τρανς ατόμων που μπορεί να χρησιμοποιούν ξυραφάκια για την προσωπική τους περιποίηση.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρούμε τέτοιες τρανσφοβικές αντιδράσεις. Πριν κάποιο καιρό τρανσφοβικοί στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέκριναν ένα σχέδιο της εταιρίας Costa Coffee το οποίο παρουσίαζε έναν τρανς άνδρα με ουλές από top surgery.

Ευτυχώς, τόσο η Costa Coffee όσο και η Braun είχαν υποστηρικτές που χειροκρότησαν τις συμπεριληπτικές διαφημίσεις των δύο εταιρειών.

Ένας χρήστης του Twitter, ο @mrSpungoe, έγραψε: «Οι τρανς άνδρες μπορεί και να ξυρίζονται. Η Braun πουλάει προϊόντα ξυρίσματος. Γιατί η οργή; Ας μην προσποιούμαστε ότι έχει να κάνει με τα σημάδια του top surgery. Πρόκειται 100% για την συμπερίληψη των τρανς ατόμων στο δημόσιο χώρο και είναι 100% τρανσφοβικό».

Τον Αύγουστο, οι τρανσφοβικοί απείλησαν να μποϊκοτάρουν μια άλλη εταιρεία ξυραφιών, τη Harry’s Razors, για το βίντεο συνεργασίας της με έναν τρανς άνδρα. Το συγκινητικό βίντεο παρουσίαζε τον τρανς influencer Luke Wesley Pearson «να γιορτάζει το πρώτο του Pride με τρίχες στο πρόσωπο».

Το 2019, η εταιρεία ξυρίσματος Gillette δημοσίευσε μια διαφήμιση που έδειχνε έναν περήφανο μαύρο πατέρα να μαθαίνει στον νεαρό τρανς γιο του, τον Samson, πώς να ξυρίζεται. Στη διαφήμιση, ο νεαρός άνδρας λέει: «Πάντα προσπαθούσα να καταλάβω τι είδους άνδρας θέλω να γίνω…. Ξεκίνησα τη φυλομετάβαση μου θέλοντας απλά να είμαι ευτυχισμένος…. Δεν είμαι μόνο εγώ που κάνω φυλομετάβαση. Είναι όλοι γύρω μου που κάνουν».

Συνολικά, η διαφήμιση είχε καλή απήχηση στο κοινό.




Δες και αυτό!