Ένας καθηγητής στο Λαύριο αποφάσισε να μοιράσει ένα ακραία ομοφοβικό φυλλάδιο σε μαθητές Γυμνασίου. Σε αυτό το φυλλάδιο οι ομοφυλοφιλία αναγνωριζόταν ως “αμαρτία” ενώ οι ομοφυλόφιλοι ως “χειρότεροι από τους δολοφόνους”. Πολύ πιθανό κάποιο από τα παιδιά που έλαβαν και διάβασαν στο σχολείο να ανήκουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
Μετά τη δημοσιοποίηση του περιστατικού και εξαιτίας της γενικότερης κατακραυγής ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, έθεσε σε αναστολή τον εκπαιδευτικό ενώ τον παρέπεμψε στο πειθαρχικό συμβούλιο.
«Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Πόσο αλήθεια είναι αυτό;
Η σεξουαλική εκπαίδευση που ΔΕΝ είναι συμπεριληπτική
Είναι γνωστό πως το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα ελληνικά σχολεία έχει ενταχθεί στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων αφού πρώτα προσαρμόστηκαν και εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε 218 σχολεία, εντάχθηκαν τη σχολική χρονιά 2021-2022 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου. Το πρόγραμμα των εργαστηρίων διακρίνεται σε τέσσερις εκπαιδευτικές ενότητες: «Ζω καλύτερα», «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ», «Φροντίζω το περιβάλλον», «Δημιουργώ και καινοτομώ». Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί κομμάτι της υποχρεωτικής ενότητας «Ζω καλύτερα».
Στο εγκεκριμένο, μάλιστα, υλικό από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης συμπεριλαμβανόταν και το υλικό από το Πολύχρωμο Σχολείο. Το παράδοξο βέβαια είναι πως προς το παρόν το υλικό αυτό έχει αφαιρεθεί από τον ΙΕΠ, χωρίς μάλιστα να υπάρχει κάποια αιτιολόγηση.
Μια κίνηση που αφενός προκαλεί εντύπωση αφετέρου απομακρύνεται από τις οδηγίες τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, οι οποίες επισημαίνουν τη σημαντικότητα της συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης με σαφείς αναφορές σε ζητήματα σεξουαλικότητας, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου.
Για την ιστορία, το υλικό από το Πολύχρωμο Σχολείο (με τίτλο Προχωράμε Μπροστά) απευθύνεται σε μαθητές/-τριες, προάγει τον σεβασμό τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας κάθε ατόμου, την ελευθερία από κάθε μορφής διάκρισης, την ελευθερία σκέψης και έκφρασης. Παράλληλα, προωθεί τη συμμετοχή και τη συνεργασία, με έμφαση στην προάσπιση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών/-τριών, αλλά και των μαθητών/-τριών, των οποίων τα εξωτερικά χαρακτηριστικά ή/και η συμπεριφορά δεν εναρμονίζονται με τα έμφυλα στερεότυπα, με αποτέλεσμα να υφίστανται ομοφοβικό σχολικό εκφοβισμό και κοινωνικό αποκλεισμό, που μετατρέπει τη ζωή τους σε εφιάλτη, περιορίζοντας αποφασιστικά τις δυνατότητές τους για μάθηση.
Οι ομοτρανσφοβικές φωνές γονέων που ΜΑΛΛΟΝ ακούγονται
Και όλα αυτά ενώ ακόμη και οι πιο ακραίες συντηρητικές φωνές γονέων φαίνεται να εισακούγονται και να γίνονται αποδεκτές, αποφασίζοντας μέχρι και για το χρώμα που πρέπει να έχουν τα κτίρια ή τις διακοσμητικές φιγούρες που κρεμιούνται σε αυτά, ώστε να μην παραπέμπουν στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 4ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, που αναγκάστηκε να αλλάξει τα προσωπάκια στα χρώματα της Pride και Τρανς σημαίας που είχαν κρεμαστεί στο κτίριο μετά από το αντί-ΛΟΑΤΚΙ+ παραλήρημα ενός γονέα.
Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και πέρυσι σε Δημοτικό Σχολείο στη Κόρινθο, όταν τα rainbow χρώματα σε τοίχο του κτιρίου προκάλεσε αντιδράσεις γονέων που έκαναν λόγο για ΛΟΑΤΚΙ+ προπαγάνδα.
Ποι@ μπορεί να ξεχάσει, επίσης, και το μεγάλο κύμα ομοφοβικού πανικού που ξέσπασε τον Μάιο του 2023 στη χώρα, με αφορμή την προβολή της εκπαιδευτικής ταινίας «Αγόρια στο Ντουζ» σε τάξη Δημοτικού.
Τα νούμερα που ΛΕΝΕ την αλήθεια
Ανησυχητικά είναι και τα αποτελέσματα της 3ης έρευνας για τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα που έδωσε στη δημοσιότητα (τον περασμένο Μάιο) ο Οργανισμός Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (FRA),
Σύμφωνα με αυτά , το 69% των ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητών/τριών την Ελλάδα δήλωσε ότι έκρυβε ότι είναι ΛΟΑΤΚΙ στο σχολείο. Το ποσοστό αυτό είναι 49% στην Ευρώπη. Επιπλέον, μόνο το 34% των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών/τριών στην Ελλάδα δήλωσε ότι στο σχολείο κάποιος συχνά ή πάντα υποστήριζε, υπερασπιζόταν ή προστάτευε τα δικαιώματά του ως ΛΟΑΤΚΙ άτομο. Το ποσοστό αυτό είναι 32% στην Ευρώπη των 27. Τέλος, το 62% των ΛΟΑΤΚΙ στην Ελλάδα δηλώνει ότι η σχολική τους εκπαίδευση δεν ασχολήθηκε ποτέ με ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα (το γενικό ποσοστό της Ευρώπης είναι 62%).
Τα σκοτασιστικά φυλλάδια στα ελληνικά σχολεία έχουν τη ΔΙΚΗ τους ιστορία
Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε για φυλλάδια που μοιράζονται σε μαθητές και προωθούν τη ρητορική μίσους και τα στερεότυπα.
Τον Μάρτιο του 2023, ένα φυλλάδιο με θέμα τη σύγχρονη οικογένεια έλαβαν οι μαθητές σε ένα ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Αθήνα. Το φυλλάδιο, που έγινε γνωστό μέσα από τα social media, δόθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της έκθεσης. Στα θέματα που αναπτύσσει προωθεί σαφείς μισογύνικες και σκοταδιστικές απόψεις κάνοντας λόγο για «γυναίκα νοικοκυρά» που χάνει τον ρόλο της λόγω της «γυναικείας χειραφέτησης», για αύξηση των αμβλώσεων (χωρίς κοινωνική κατακραυγή) και αλλά τέτοια «διαμάντια».
Φυλλάδιο με ομοφοβικό περιεχόμενο μοιράστηκε τον Ιανουάριο του 2020 σε ένα Γυμνάσιο στον Χολαργό, το οποίο συμμετείχε σε (υποχρεωτικό) εκκλησιασμό, λόγω του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών. Το φυλλάδιο μοιράστηκε από κάποια άτομα, χωρίς ακριβώς να είναι γνωστό για ποιον λόγο βρίσκονταν στον χώρο. Το φυλλάδιο χρησιμοποιούσε (κι αυτό) τα λόγια ενός αγίου, αναφέροντας “πως η ομοφυλοφιλία είναι το αποκορύφωμα των αμαρτημάτων, πολύ πιο πάνω από ειδεχθείς πράξεις όπως ο φόνος…”.
Περίπτωση ομοφοβικού φυλλάδιο από θεολόγο σε Λύκειο της Β. Ελλάδας είχαμε και το 2017. Το φυλλάδιο χαρακτήριζε την ομοφυλοφιλία ως “διαταραχή” και “ασθένεια,” που δημιουργεί “πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία” ενώ ανέφερε πως τα γκέι άτομα “παρουσιάζουν πολύ συχνότερα κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, διαταραχή διαγωγής, χρήση ουσιών, αλκοολισμό… αυξημένο κίνδυνο για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα” και επίσης ότι η ομοφυλοφιλία οφείλεται “για την τρομακτική αύξηση του καρκίνου του στόματος σε ποσοστό 80%.”
Διάβασε επίσης