Ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar υπερασπίζεται τη διαφήμιση που προκάλεσε «αντί-woke» αντιδράσεις

26/11/2024
από
Ο Rawdon Glover, διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar, καταφέρθηκε εναντίον αυτών που εξέφρασαν «χυδαίο μίσος και μισαλλοδοξία» με αφορμή την υποτιθέμενη «woke» διαφήμιση της εταιρίας.

Η διαφήμιση 30 δευτερολέπτων της Jaguar, που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις 19 Νοεμβρίου, παρουσίαζε μοντέλα διαφορετικών ηλικιών, φυλών και φύλων, μαζί με φράσεις όπως «ζήσε ζωντανά», «διάγραψε το συνηθισμένο» και «μην αντιγράφεις τίποτα», υπό ένα τέκνο soundtrack και χωρίς την εμφάνιση αυτοκινήτων.

Η διαφήμιση προκάλεσε τις οργισμένες αντιδράσεις των ακροδεξιών και λοιπών αντί-woke φιγούρων, συμπεριλαμβανομένων κι αυτή του Elon Musk, ο οποίος ρώτησε με ειρωνική διάθεση την εταιρία αν πουλάει αυτοκίνητα.

Τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας επεσήμανε ότι η διαφήμιση, αντί να αποτελεί μια «woke» δήλωση, ήταν μέρος της επιθυμίας της Jaguar να απομακρυνθεί από τα παραδοσιακά στερεότυπα της αυτοκινητοβιομηχανίας» και να βρει τη θέση της στην αγορά.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο Glover παραδέχτηκε: «Πρέπει να προσελκύσουμε μια νέα πελατειακή βάση».

Το rebranding, το οποίο φέρει νέο λογότυπο στη θέση της διάσημης μεγάλης «γάτας», βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και τρία χρόνια και έρχεται καθώς η μάρκα ετοιμάζεται να γίνει κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενόψει του στόχου του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2030 να μειωθούν κατά το ήμισυ οι πωλήσεις νέων οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα.

Αν και απογοητευμένος από το «επίπεδο του χυδαίου μίσους και της μισαλλοδοξίας» προς τα μοντέλα της διαφήμισης, ο Glover δήλωσε ότι η συνολική αντίδραση ήταν «πολύ θετική».

Γράφοντας στο Forbes,  ο James Morris περιέγραψε τη διαφήμιση ως «απόλυτα ευφυή», προσθέτοντας: «Δεν μπορώ να θυμηθώ κανένα λανσάρισμα ή ανανέωση μάρκας αυτοκινήτου να έχει τραβήξει τόση προσοχή όλα αυτά τα χρόνια που γράφω για την αυτοκινητοβιομηχανία».

Ωστόσο, η Jaguar Land Rover δεν είναι η μόνη μεγάλη μάρκα που αντιμετωπίζει τις αντί-woke αντιδράσεις των συντηρητικών. Η βρετανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Boots επίσης αντιμετωπίζει εκκλήσεις για μποϊκοτάζ μετά τη χριστουγεννιάτικη διαφημιστική καμπάνια του με την ηθοποιό Adjoa Andoh ως κυρία Claus και τη χρήση ουδέτερων αντωνυμιών σε αυτήν.




Δες και αυτό!