Η ιαπωνική πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota έγινε η τελευταία εταιρία που δέχεται επίθεση από αντί-ΛΟΑΤΚΙ+ «ακτιβιστές» λόγω των πρωτοβουλιών της για την ποικιλομορφία, την ισότητα και τη συμπερίληψη (DEI).
Τους τελευταίους μήνες, δεξιές προσωπικότητες, όπως ο Robby Starbuck και η ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική οργάνωση Consumers’ Research, η οποία στοχεύει στην «woke κουλτούρα» στις επιχειρήσεις, έχουν κινητοποιήσει μια συντηρητική αντίδραση κατά των αμερικανικών επιχειρήσεων που εφαρμόζουν πολιτικές που υποστηρίζουν τους εργαζόμενους.
Μάρκες όπως η Ford, η Stanley Black & Decker, η Lowe’s, η Jack Daniel’s και η John Deere αντιμετώπισαν διαδικτυακές επιθέσεις, με πολλές στη συνέχεια να εγκαταλείπουν προγράμματα και πολιτικές DEI – κινήσεις που η πρόεδρος του HRC, Kelley Robinson, χαρακτήρισε «κακές, κοντόφθαλμες αποφάσεις».
Η τελευταία εταιρεία που βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής του Starbuck είναι η Toyota, η οποία έχει την έδρα της στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στο Τέξας. Είπε ότι η εταιρεία ήταν «μια από τις πιο αξιόπιστες μάρκες στην Αμερική, αλλά [πλέον έχει] γίνει εντελώς άκυρη».
Απαρίθμησε διάφορες πρωτοβουλίες στις οποίες έχει ηγηθεί ή στις οποίες έχει συμμετάσχει η εταιρεία, όπως η εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα DEI, η δωρεά σε φιλανθρωπικά ιδρύματα που υποστηρίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και η ύπαρξη ομάδων για κουήρ και Μαύρα μέλη του προσωπικού.
«Για να το θέσω ήπια, η Toyota φαίνεται να έχει ξεχάσει ποιοι είναι οι βασικοί πελάτες της», υποστήριξε ο Starbuck.
«Εξαρτώνται από τις αμερικανικές και τις ιαπωνικές οικογένειες για να αγοράσουν τα αυτοκίνητά τους. Ήρθε η ώρα να τους υπενθυμίσουμε ποιοι είναι οι πελάτες τους. Δεν νομίζω ότι οι αξίες στην εταιρεία αντικατοπτρίζουν τις αξίες που έχουν πολλοί ιδιοκτήτες Toyota/Lexus (με εξαίρεση ίσως τους ιδιοκτήτες Prius που μάλλον τους αρέσουν τα woke πράγματα).
«Οι ιδιοκτήτες Toyota/Lexus θέλουν τα χρήματα που ξοδεύουν να χρησιμοποιηθούν αργότερα από την εταιρεία για να προωθήσουν μια ιδεολογία που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τις δικές τους αξίες;».
Η Toyota, πάντως, δήλωσε ότι οι πολλές ΛΟΑΤΚΙ+ δραστηριότητες καθοδηγούνταν από υπαλλήλους και όχι από την ανώτερη ηγεσία. «Δεν είναι κάθε δραστηριότητα εγκεκριμένη από την εταιρεία και έχουμε πάνω από 116 κεφάλαια και πάνω από 8.000 μέλη στις ομάδες μας», δήλωσε εκπρόσωπος στο Bloomberg.
Καθώς οι αντιδράσεις της δεξιάς συνεχίζονται, έρευνες έχουν δείξει ότι οι κουήρ άνθρωποι δεν θα υποστηρίξουν επιχειρήσεις που απορρίπτουν τις δεσμεύσεις τους.
Η έρευνα LGBTQ+ Climate Survey του 2024, για το Ίδρυμα της Human Rights Campaign, διαπίστωσε ότι το 80% των κουήρ ενηλίκων στις ΗΠΑ θα μποϊκόταρε μια εταιρεία που καταργούσε τα προγράμματα ισότητας, και πάνω από το 75% θα είχε λιγότερο ευνοϊκή γνώμη για μια εταιρεία που περικόπτει τις πολιτικές της DEI.
Το 52% δήλωσε ότι θα παρότρυνε και άλλους να μποϊκοτάρουν την εταιρεία, μεταξύ άλλων με τη δημοσίευση αρνητικών κριτικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.