Η Σκωτία έγινε η πρώτη χώρα που η ΛΟΑΤΚΙ+ ιστορία διδάσκεται στα σχολεία

30/09/2021
από

Η Σκωτία έγινε επίσημα η πρώτη χώρα στον κόσμο που εφάρμοσε ένα υποχρεωτικό πρόγραμμα ΛΟΑΤΚΙ+ σπουδών στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν πλέον πρόσβαση σε έναν ιστότοπο που προσφέρει ένα μάθημα ηλεκτρονικής μάθησης σε θέματα διδασκαλίας που σχετίζονται με την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, καθώς και ένα πλήθος σχεδίων μαθημάτων χωρίς αποκλεισμούς και εκπαιδευτικό υλικό υποστήριξης, σύμφωνα με την εφημερίδα της Σκωτίας The Scotsman.

Ενώ τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα θα διδάσκονται ρητά, το νέο πρόγραμμα σπουδών επιδιώκει, επίσης, να ενσωματώσει την ένταξη στην καθημερινή μάθηση. Τα μαθήματα που προσφέρονται στον ιστότοπο κυμαίνονται από ασκήσεις για διακρίσεις έως μαθηματικά προβλήματα, που περιλαμβάνουν μια νεαρή κοπέλα που αγοράζει κάρτες για την Ημέρα του Πατέρα, για τους δύο μπαμπάδες της.

Ενώ τα νέα προγράμματα σπουδών δημιουργήθηκαν, εν μέρει, για να λάβουν οι μαθήτριες/τές μια πιο ολοκληρωμένη εκπαίδευση, η κυβέρνηση της Σκωτίας ελπίζει, επίσης, ότι τα μαθήματα θα βοηθήσουν στη μείωση του εκφοβισμού. Τα νεαρά ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν δεχθεί εκφοβισμό τον τελευταίο χρόνο από ό,τι οι cis στρέιτ συμμαθήτριες/τές τους, σύμφωνα με μελέτη του Ιουνίου που κυκλοφόρησε από την ομάδα υπεράσπισης της νεολαίας Just Like Us.

Το πρόγραμμα σπουδών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις προσπάθειες του Time for Inclusive Education (TIE), μιας ομάδας ΛΟΑΤΚΙ+ υπεράσπισης, που πίεσε επιτυχώς το Σκωτικό Κοινοβούλιο για την εφαρμογή της εθνικής μάθησης χωρίς αποκλεισμούς. Το 2017, η κυβέρνηση της χώρας δημιούργησε την «Ομάδα Εργασίας για τη ΛΟΑΤΚΙ+ Συμπεριληπτική Εκπαίδευση», η οποία αποτελείται από το TIE και αρκετές άλλες ΛΟΑΤΚΙ+ ομάδες, για να ερευνήσει την εμβάθυνση της ένταξης στα σχολεία. Ένα χρόνο αργότερα, η κυβέρνηση δέχτηκε και τις 33 συστάσεις της.

«Όλα όσα προσπαθούμε να κάνουμε εδώ είναι πολύ, πολύ χριστιανικά», δήλωσε ο συνιδρυτής του TIE, Liam Stevenson, το 2019. «Έχει να κάνει με τη φροντίδα του άλλου, με τον σεβασμό του άλλου, και με την έγνοια και την αγάπη για τον άλλο, και την παραγωγή υγιών νέων ανθρώπων.»

Το εξορθολογισμένο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα της Σκωτίας είναι εν μέρει υπεύθυνο για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας. Στις Ηνωμένες Πολιτείες η εκπαίδευση είναι υπερ-τοπική και μεμονωμένες σχολικές περιφέρειες έχουν τη δύναμη να αποφασίζουν τι μαθαίνουν οι μαθήτριες/τές τους, αλλά οι αποφάσεις για τα προγράμματα σπουδών των δημόσιων σχολείων της Σκωτίας λαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Άλλες χώρες φαίνεται να ακολουθούν το παράδειγμα της Σκωτίας: Το 2018, η Ουαλία ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει ένα ΛΟΑΤΚΙ+ πρόγραμμα σεξουαλικής εκπαίδευσης έως το 2022.

Η Σκωτία έχει, επίσης, κάνει κι άλλα βήματα για την καλύτερη υποστήριξη των ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητριών/ών τους τελευταίους μήνες. Τον Αύγουστο, η κυβέρνηση της Σκωτίας παρείχε καθοδήγηση ενθαρρύνοντας τα σχολεία να υιοθετήσουν ουδέτερους ενδυματολογικούς κώδικες και να επιτρέψουν σε τρανς μαθήτριες/τές να χρησιμοποιούν τα ονόματα, τις αντωνυμίες και το μπάνιο που τους αντιστοιχεί. Οι βέβαια συστάσεις δεν ήταν υποχρεωτικές.

Στις Η.Π.Α. αντίστοιχα, μόνο επτά πολιτείες έχουν υιοθετήσει προγράμματα σπουδών που επιβεβαιώνουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, σύμφωνα με την ομάδα συνηγορίας κατά του εκφοβισμού GLSEN. Αυτές οι πολιτείες είναι η Καλιφόρνια, το Νιου Τζέρσεϋ, η Νεβάδα, το Ιλινόις, το Όρεγκον, το Κονέκτικατ και το Κολοράντο. Αντίθετα, τουλάχιστον τέσσερις πολιτείες -Οκλαχόμα, Τέξας, Λουιζιάνα και Μισισιπή- εξακολουθούν να έχουν τους λεγόμενους νόμους «no promo homo» για τα βιβλία, νόμοι που απαγορεύουν ενεργά σε εκπαιδευτικούς να απεικονίζουν θετικά ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα.

Φέτος τον Ιούνιο, η διοίκηση του Biden εξέδωσε καθοδήγηση που ενημερώνει τις πολιτείες ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θεωρεί ότι η διάκριση εναντίον των ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητών αποτελεί παράβαση του τίτλου IX. Η οδηγία ήρθε μετά από την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του 2020 στην κομητεία Βοστόκ κατά Κλέιτον, η οποία απαγόρευσε τις διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στον χώρο εργασίας σε εθνικό επίπεδο.




Δες και αυτό!