Η Έλενα Ακρίτα μαζί με άλλους 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή σχετικά με το περιστατικό σε Γυμνάσιου του Λαυρίου, όπου καθηγητής μοίρασε σε παιδιά ομοφοβικό φυλλάδιο.
Συγκεκριμένα στο δελτίο τύπου της Έλενας Ακρίτα, αρμόδια για τα δικαιώματα και την ισότητα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για τη σχετική ερώτηση αναφέρεται ότι το περιστατικό «εντείνει την ανησυχία για ομοφοβικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που ενδημούν σε μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Επίσης, οι βουλευτές και οι βουλεύτριες ερωτούν τον υπουργό Παιδείας εάν «έχει πραγματοποιηθεί επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αντιρατσιστική νομοθεσία και τη ρητορική μίσους», αλλά και για το τι σκοπεύει να κάνει για την πρόληψη τέτοιων φαινομένων στο σχολικό περιβάλλον.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου:
«Έλενα Ακρίτα: Ανησυχητικά φαινόμενα ομοφοβίας στα σχολεία»
Με πρωτοβουλία της Έλενας Ακρίτα και 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που συνυπογράφουν, ήρθε στη Βουλή το εξαιρετικά ανησυχητικό περιστατικό σε Γυμνάσιο του Λαυρίου με τη διανομή σε μαθητές ακραία ομοφοβικού φυλλαδίου από καθηγητή του σχολείου.
Ανεξάρτητα από την πειθαρχική αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού, το γεγονός εντείνει την ανησυχία για ομοφοβικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που ενδημούν σε μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στην ερώτηση τονίζεται εξάλλου ότι πολλοί μαθητές έχουν οδηγηθεί στην απόγνωση εξαιτίας του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού σε σχολεία. Χωρίς πάντα να γίνεται έγκαιρα αντιληπτός από τους εκπαιδευτικούς αυτός ο εκφοβισμός.
Σε σχετική έρευνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σε εκπαιδευτικούς, οι μισοί δήλωσαν ότι έχουν τουλάχιστον ένα περιστατικό ομοφοβικής ενδοσχολικής βίας τον μήνα, παρότι μόλις 11% των ερωτώμενων έχουν οργανωμένο σχέδιο δράσης στο σχολείο τους για να τα αντιμετωπίζουν.
Στην ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ο Υπουργός Παιδείας ερωτάται για το αν έχει πραγματοποιηθεί επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αντιρατσιστική νομοθεσία και τη ρητορική μίσους.
Ερωτάται επίσης για τις προθέσεις του υπουργείου για την πρόληψη φαινομένων σαν του ομοφοβικού εκπαιδευτικού, αλλά και για το αν προτείνει συγκεκριμένο τρόπο αντίδρασης των καθηγητών σε περιπτώσεις ομοφοβικού bullying στα σχολεία.