Το 2011, ο Reuben Kaye κάθισε στα παρασκήνια ενός μικρού θεάτρου, μιας αγγλικής πόλης της Οξφόρδης, κρατώντας στο χέρι του ένα κραγιόν.
Το foundation ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί πάνω από μια ουλή κοντά στο ένα του μάτι και το κραγιόν ήταν λίγο βαρύ γύρω από τις άκρες. Αλλά, καθώς κοίταξε τον εαυτό του, σκέφτηκε: φαίνεσαι ωραία.
Όταν περπάτησε μέσα από το μισοσκόταδο στη σκηνή εκείνο το βράδυ, το σόου του καμπαρέ έγινε κάτι περισσότερο – από εκεί και πέρα ξέφυγε από ένα απλό σόου.
«Κάτι μπήκε στη θέση του, τη στιγμή που ανέβηκα στη σκηνή με τακούνια και μακιγιάζ», λέει ο Kaye. «Μέσα από αυτό, ανακάλυψα τόσα πολλά για το ποιος είμαι, τόσο για τις αρετές όσο και για τις αδυναμίες μου. Από πολλές απόψεις, δεν νομίζω ότι θα στεκόμουν εδώ αν δεν είχα αυτό το κομμάτι του εαυτού μου».
Ο Kaye ξέρει πώς είναι να είσαι αντικείμενο μίσους – η ουλή στο πρόσωπό του προήλθε από κακοποίηση που υπέστη ως έφηβος. Αλλά πρόσφατα, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας καταιγίδας.
Ξεκίνησε ως ένα αστείο – όμως σε δευτερόλεπτα, μεταδόθηκε ζωντανά σε όλη τη χώρα. Ο Kaye ήταν στο The Project τον Φεβρουάριο και έκανε μια πλάκα γεμάτη σεξουαλικά υπονοούμενα, σχετικά με τον Ιησού που καρφώθηκε στον σταυρό. Το κοινό γέλασε και οι περισσότεροι χειροκρότησαν. Όμως, η αντίδραση που ήρθε αργότερα ήταν αμείλικτη.
Ο Kaye έπρεπε να εξαφανίσει τα προσωπικά του στοιχεία από το διαδίκτυο,, έπρεπε να πει στους γονείς του να μην απαντούν σε κανένα mail που τον αφορά. Διαδηλωτές εμφανίστηκαν στα σόου του και μια συναυλία αναβλήθηκε για τρεις μήνες με την ελπίδα να εξαφανιστεί η απειλή για την ασφάλεια.
«Απλά έγινε μία έκρηξη», λέει ο Kaye. «Το τηλέφωνό μου είχε γίνει ενεργή εμπόλεμη ζώνη».
Η εχθρότητα δεν ήταν κάτι καινούργιο για τον καλλιτέχνη με έδρα τη Μελβούρνη, αλλά έχει αυξηθεί από την εμφάνισή του στο The Project και μετά.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι καλλιτέχνες και άλλοι queer καλλιτέχνες έγιναν ολοένα και περισσότερο πολιτικοί στόχοι, μεταξύ άλλων και από ακροδεξιές ομάδες.
Στη Βικτώρια, οι απειλές οδήγησαν στην ακύρωση τουλάχιστον 11 queer εκδηλώσεων τους τελευταίους έξι μήνες, μια δραματική αλλαγή σε μια χώρα με μακρά ιστορία στο πολιτιστικό ρεύμα.
Ο Kaye εξακολουθεί να δέχεται ένα μπαράζ κακοποίησης στο διαδίκτυο και η αστυνομία παρακολουθεί ενεργά τα σχόλια στη σελίδα του στο YouTube.
Ο Kaye λέει ότι δεν θα σταματήσει – δεν είναι μόνο η καριέρα του, είναι η κληρονομιά του. Ο παππούς του από τη μεριά του πατέρα του ασχολήθηκε με το θέατρο Γίντις στην Πολωνία πριν η οικογένεια φύγει από την Ευρώπη λόγω του πολέμου. Ο πατέρας του ήταν ζωγράφος, η μητέρα του εργαζόταν στον κινηματογράφο.
Η Αυστραλία έχει μακρά ιστορία στον εορτασμό της queer κουλτούρας – τη δεκαετία του 1960, το στρέιτ και queer κοινό ταξίδευε από όλη τη χώρα για να δει τον queer θίασο καμπαρέ Les Girls, σημειώνει.
Το χιούμορ είναι αυτό που κάνει τους drag performers της Αυστραλίας μοναδικούς και συμβάλλει στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των queer μορφών τέχνης και της mainstream straight κουλτούρας.
Η Αυστραλία έχει μερικούς από τους καλύτερους ερμηνευτές – στρέιτ και γκέι στον κόσμο, λέει ο Kaye, «Λοιπόν, γιατί δεν θέλετε να το γιορτάσετε αυτό;»