Δεν είναι λίγες οι εταιρείες ένδυσης στο εξωτερικό, οι οποίες στρέφουν το βλέμμα τους στην queer κοινότητα, δημιουργώντας προϊόντα προσανατολισμένα στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει με τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με τα queer άτομα να απευθύνονται αναγκαστικά στην αγορά του εξωτερικού. 

Η Εcce Homo είναι μια νέα ελληνική queer εταιρεία, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που εξειδικεύεται στην πρωτότυπη σχεδίαση, παραγωγή και λιανική πώληση εσωρούχων που έρχονται να καλύψουν την καθημερινή ανάγκη τόσο για ποιοτικό ρουχισμό, όσο και για προσωπική έκφραση των διαφορετικών έμφυλων και σεξουαλικών ταυτοτήτων, σωματικών τύπων και αισθητικών.

 

«Είμαστε μια ελληνική queer start-up εταιρία, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά με το επιχειρηματικό μας βλέμμα στραμμένο στο ΛΟΑΤΚΙ+ καταναλωτικό κοινό όλης της Ευρώπης», αναφέρει χαρακτηριστικά η ομάδα της Ecce Homo. «Η ίδρυση μας προέκυψε οργανικά από την ανάγκη των δύο φίλων να προσφέρουν στο queer καταναλωτικό κοινό αυτό που εμείς οι ίδιοι ως καταναλωτές αδυνατούσαμε να βρούμε στην αγορά. Τον τελευταίο χρόνο δουλεύουμε πυρετωδώς συγκεντρώνοντας γύρω μας μια ομάδα που αντικατοπτρίζει  το πολύχρωμο φάσμα της ίδιας της queer κοινότητας με κάθε μέλος μας να συνεισφέρει με τη μακροχρόνια εμπειρία του στον τομέα εξειδίκευσής του και τις προσωπικές του κοινωνικές ευαισθησίες».

Μέσα από e-shop της η Εcce Homo προσφέρει μια μεγάλη επιλογή από εσώρουχα τα οποία ξεφεύγουν από τις ετεροκανονικές και στερεοτυπικές εικόνες, προσφέροντας επιλογές για όλο το φάσμα του φύλου και της σεξουαλικότητας.

«Φιλοδοξούμε να προσφέρουμε προϊόντα που δε θα αναπαράγουν ανεξέταστα τις ηγεμονικές αναπαραστάσεις του αισθητικά ωραίου αποκρύπτοντας και παγιώνοντας έτσι τους ήδη υπάρχοντες αποκλεισμούς με βάση το φύλο, την σεξουαλικότητα, την ηλικία, την εθνικότητα, τη φυλή, τη σωματική ευρωστία και τη σωματικότητα εντός της ίδιας της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας».

Αυτό μεταφράζεται τόσο στο σχεδιασμό των ίδιων των εσωρούχων που ξεπερνά την πορνογραφική αισθητική χωρίς, ωστόσο, «να αποσεξουαλικοποιεί τα ίδια τα εσώρουχα ως εργαλεία έκφρασης και κατασκευής ενός έμφυλου και σεξουαλικού εαυτού, όσο και στο διαφημιστικό αφήγημα μέσω του οποίου η εταιρία θα προωθήσει τα προϊόντα της βάσει των αρχών της ορατότητας και συμπεριληπτικότητας με σεβασμό στους όρους αυτοπροσδιορισμού που θέτουν τα ίδια τα μέλη της κοινότητας για τις εαυτές τους και τους εαυτούς τους».

«Έτσι, πιστοί στις αρχές του slow fashion και με οικολογική συνείδηση, ετοιμάσαμε με πολύ μεράκι και έμπνευση τρείς προϊοντικές γραμμές στα πλαίσια της πρώτης μας κολεξιόν, όλες τους σχεδιασμένες με τέτοια επιμέλεια ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες εφαρμοσιμότητας όλων των φυλοδιαφορετικών ανθρώπων παρέχοντας τη δυνατότητα στον/ην καταναλωτή/τρια να προσθέσει “καβάλο” (pouch) ή όχι σε όλα τα εσώρουχα ανεξαρτήτως του πατρόν τους διαρρηγνύοντας έτσι όλους τους έμφυλους και σεξουαλικούς διπολισμούς. Επίσης, τόσο τον κατάλογο των προϊόντων και το editorial στο e-shop μας, όσο και τις διαφημιστικές καμπάνιες και το προωθητικό περιεχόμενο που θα διακινηθεί στα social media μας στελεχώνουν άνθρωποι καθημερινοί με ποικίλους σωματότυπους και εκφράσεις φύλου και με καλλιτεχνική ματιά τέτοια ώστε να μην αντικειμενοποιείται ή φετιχοποιείται το queer σώμα».

Παράλληλα, η Εcce Homo αναγνωρίζοντας την κοινωνική θέση κάθε κερδοσκοπικής εταιρείας εντός της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, προσφέρει στους καταναλωτές και τις καταναλώτριες τη δυνατότητα να επιλέξουν -κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας τους- από μια λίστα ελληνικών και ευρωπαϊκών οργανώσεων και φορέων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων, αυτήν της αρεσκείας τους, και στην οποία θα αποδοθεί για λογαριασμό τους το 5% του χρηματικού αντιτίμου με σκοπό την άμεση οικονομική της ενίσχυση. «Θα πρέπει εδώ να τονιστεί ότι το χρηματικό ποσό αυτό δεν θα επιβαρύνει το καταναλωτικό κοινό σε καμία περίπτωση, αλλά θα παρακρατάται από τα έσοδα της εταιρείας».

Τέλος, η Ecce Homo θα συνδράμει τις οργανώσεις αυτές συμβολικά λειτουργώντας ως χορηγός επικοινωνίας μέσω των social media της, ενώ θα αναλάβει τη συνδιοργάνωση ad hoc δράσεων με τους παραπάνω φορείς, προσφέροντας ανθρώπινο κεφάλαιο και καλύπτοντας εξολοκλήρου ή εν μέρει τα έξοδα.

«Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί μια σειρά δράσεων που θα φέρουν την υπογραφή αποκλειστικά της Ecce Homo. Για παράδειγμα, η Ecce Homo έχει ήδη ξεκινήσει -σε στενή συνεργασία με μέλη της ίδιας της τρανς κοινότητας- τη σχεδίαση και παραγωγή μιας αποκλειστικά τρανς σειράς εσωρούχων -τόσο για τρανς άντρες όσο και για τρανς γυναίκες- η οποία και θα διατίθεται στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα σε τιμή χαμηλότερη του κόστους. Και αυτό, καθότι αναγνωρίζουμε τη δυσμενή οικονομική κατάσταση των περισσοτέρων τρανς συνανθρώπων μας, αλλά και την ανάγκη για σωστή εφαρμοσιμότητα των εσωρούχων τους η οποία δεν καλύπτεται με έναν οικονομικό τρόπο από την υπάρχουσα ευρωπαϊκή αγορά».

Βρείτε την Εcce Homo
Web: eccehomowear.com, Facebook: @wearyourtruecolors, Ιnstagram: @eccehomowear

Επιμέλεια φωτογράφισης: Θεοφανεία Τσέου, Στάθης Παυλίδης, Πηνελόπη Λεβεντάκη, Γιώργος Ζλατάνος – Μοντέλα: Αλεξάνδρα Ντεξή, Νίκος Ψυλάκης, Θεοφανεία Τσέου, Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, Ουρανία Ζησοπούλου, Κώστας Ντουλματζής, Βάσια Τσιαούση, Αγκίμ-Tζίμης Μίτσι & Ειρήνη. Κώστας Καραμπάς μουσική και Θέμης Παπαδοπουλος στίχους και τραγούδι.

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο vth@avmag.gr. Cu!