Ο αμερικανικός κολοσσός Target ανακοίνωσε πτώση των κερδών του μετά τις βίαιες αντιδράσεις που προκάλεσαν τα προϊόντα τους με ΛΟΑΤΚΙ+ θεματολογία κατά την διάρκεια του Μήνα Υπερηφάνειας.
Ενόψει του Pride Month, η Target κυκλοφόρησε μια συλλογή με ΛΟΑΤΚΙ+ θεματολογία, η οποία περιλάμβανε μαγιό, rainbow αξεσουάρ και μπλουζάκια με συνθήματα κουήρ καλλιτεχνών.
Αφού η συλλογή άρχισε να εμφανίζεται στα καταστήματα, η Target αντιμετώπισε παρενόχληση από ακροδεξιούς “ακτιβιστές”, με αντιδράσεις που περιλάμβαναν απειλές για σωματική βία. Η εταιρία πήρε τότε την απόφαση να αφαιρέσει ή να κρύψει ορισμένες βιτρίνες στο πίσω μέρος των καταστημάτων του για την ασφάλεια του προσωπικού και των πελατών.
Η απόφαση να αφαιρεθούν ορισμένα εμπορεύματα ήρθε παρά τη συντριπτική δημοτικότητα τους, με τους δημιουργούς και τους πελάτες να παροτρύνουν την εταιρία να επαναφέρει το απόθεμα.
Τώρα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι πωλήσεις της Target μειώθηκαν κατά 5,4% τους τελευταίους τρεις μήνες, μια μεγαλύτερη μείωση από την αναμενόμενη, όπως ανέφερε η Guardian με βάση την έκθεση κερδών της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο.
Η Target πρόσθεσε ότι αναμένει περαιτέρω μειώσεις για το υπόλοιπο του έτους και δήλωσε ότι θα επανεκτιμήσει τον τρόπο με τον οποίο θα γιορτάζει το Pride στο μέλλον.
Την Τετάρτη 16 Αυγούστου, η Target εξήγησε την πτώση των κερδών της αφού είδε απότομη αύξηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ανέφερε αύξηση 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2019 στις αρχές του 2023- οφείλεται εν μέρει στις αντιδράσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ βιτρινών.
Άλλοι λόγοι που αναφέρθηκαν για την πτώση ήταν οι αλλαγές στις δαπάνες των πελατών το 2023, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Target Brian Cornell να εξηγεί ότι οι άνθρωποι αναζητούν να ξοδέψουν χρήματα για βιωματικές στιγμές και χρόνο εκτός σπιτιού, καθώς ο κόσμος εξελίσσεται μετά τον COVID.
Η Christina Hennington, επικεφαλής ανάπτυξης της Target, πρόσθεσε: “Η έντονη αντίδραση στη φετινή ποικιλία Pride επηρέασε τις πωλήσεις. Η αντίδραση είναι ένα μήνυμα για εμάς να κάνουμε μια παύση, να προσαρμοστούμε και να μάθουμε”.
Ο Cornell εξήγησε ότι η Target θα συνεχίσει να γιορτάζει το Pride, αλλά θα επανεκτιμήσει τη στρατηγική της με βάση ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον.
“Θα συνεχίσουμε να γιορτάζουμε το Pride και άλλες στιγμές πολιτιστικής κληρονομιάς, οι οποίες αποτελούν μόνο ένα μέρος της δέσμευσής μας να υποστηρίξουμε διαφορετικές ομάδες και επισκέπτες. Ωστόσο, καθώς πλοηγούμαστε σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον, εφαρμόζουμε ό,τι έχουμε μάθει για να διασφαλίσουμε ότι παραμένουμε κοντά στους επισκέπτες μας και στις προσδοκίες τους από την Target”, δήλωσε.
Οι κουήρ καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με την Target για τη συλλογή Pride αντέδρασαν στην απάντηση της εταιρείας λιανικής πώλησης μετά τις απειλές, με έναν καλλιτέχνη να ισχυρίζεται ότι η Target δεν προσπάθησε καν να επικοινωνήσει μαζί τους.
Ο Erik C, στον οποίο ανατέθηκε να δημιουργήσει ορισμένα από τα Pride αντικείμενα, ισχυρίζεται ότι δεν ενημερώθηκε ότι αρκετά από τα σχέδια του θα αποσυρθούν από τα ράφια ή θα μετακινηθούν στο πίσω μέρος των καταστημάτων.
“Κάθε τόσο, ένα ή δύο από τα προϊόντα μου αφαιρούνταν από τον ιστότοπο ή το link προς τη σελίδα της μάρκας μου … χωρίς καμία εξήγηση ή επικοινωνία”
Ο Erik ισχυρίστηκε ότι αρχικά ήταν απίστευτα ενθουσιασμένος που θα παρουσίαζε τα σχέδια του, αλλά τα προϊόντα του “βομβαρδίζονταν” από συντηρητικούς που τους έδιναν κριτικές με 1 αστέρι.
“Νομίζω ότι ήταν αναμενόμενο ότι θα υπήρχαν αντιδράσεις, αλλά δεν νομίζω ότι κανείς περίμενε ότι θα ήταν τόσο ακραίες”, είπε.