Προσηλωμένα στη ΛΟΑΤΚΙ+ εκπροσώπηση είναι στελέχη διαφημιστικών εταιριών, παρά τις ακροδεξιές αντιδράσεις και τις εκστρατείες μποϊκοτάζ, αποκαλύπτει νέα έκθεση της GLAAD.
Η έκθεση «2024 Visibility Perceptions in Advertising Report» της ΛΟΑΤΚΙ+ οργάνωσης διαπιστώνει ότι η υπερπλειοψηφία των ηγετών της διαφημιστικής βιομηχανίας σε όλες τις χώρες υποστηρίζει τη συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, αλλά με επιφυλάξεις.
Ενώ η μελέτη διαπίστωσε ότι το 90% της βιομηχανίας λέει ότι είναι πολύ σημαντικό να παρουσιάζεται η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα στη διαφήμιση, φοβούνται περισσότερο τις αντιδράσεις που θα αντιμετωπίσουν από τους (ακρο) δεξιούς καταναλωτές, παρά από τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα που ανησυχούν για την έλλειψή της εκπροσώπησης.
Αυτή είναι μια λανθασμένη σκέψη, σύμφωνα με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της GLAAD, Sarah Kate Ellis.
«Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον φόβο και τους περιθωριακούς αντί-ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβιστές να αποδυναμώσουν το έργο που έχει γίνει στο όνομα της ορατότητας, της αποδοχής και των ευκαιριών», δήλωσε η Ellis σε δήλωση που συνοδεύει την έκθεση. «Ο ένας δρόμος οδηγεί στο να γυρίσεις την πλάτη σε εκατομμύρια νέους καταναλωτές που εισέρχονται στην αγορά και στο εργατικό δυναμικό, ενώ ο άλλος καλωσορίζει την ανάπτυξη και τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Το ερώτημα δεν είναι αν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα πρέπει να συμπεριληφθούν, αλλά πώς».
Παρά την ανησυχία τους για την αντίθεση στη συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, οι ηγέτες του κλάδου έδειξαν σχεδόν καθολική δέσμευση σε αυτήν. Η σημασία της τρανς εκπροσώπησης στη διαφήμιση μεταξύ των ηγετών του κλάδου αυξήθηκε κατά 71% σε σύγκριση με το 2021, ενώ η σημασία της εκπροσώπησης των bi και των non-binary ατόμων αυξήθηκε κατά 69% και 34% αντίστοιχα.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι το 90% των ερωτηθέντων συμφωνεί πλήρως ή σχεδόν πλήρως ότι οι εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες να υποστηρίξουν την απόφασή τους να συμπεριλάβουν ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στη διαφήμιση. Οι εταιρείες που έχουν αντιμετωπίσει αντιδράσεις είναι έως και 1,6 φορές πιο πιθανό να αυξήσουν τη δέσμευσή τους να παρουσιάζουν ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε σύγκριση με τις εταιρείες που δεν έχουν αντιμετωπίσει αντιδράσεις.
Η προσήλωση στους ΛΟΑΤΚΙ+ καταναλωτές είναι μια στρατηγική επιτυχίας, δήλωσε η Meghan Bartley, Ανώτερη Διευθύντρια της GLAAD για τις εταιρίες, Meghan Bartley.
«Αυτή η έκθεση υπογραμμίζει αυτό που η GLAAD και πολλοί ερευνητές έχουν αποκαλύψει τα τελευταία χρόνια: Η συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων είναι μια στρατηγική ανάπτυξης των εμπορικών σημάτων που διασφαλίζει το μέλλον. Ενώ οι καταναλωτές της Gen Z και της χιλιετίας είναι πιο πιθανό να είναι, να γνωρίζουν και να υποστηρίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα», δήλωσε η Bartley, «το πραγματικό επιχείρημα για τη συμπερίληψη έγκειται στις προσδοκίες των καταναλωτών σε όλες τις δημογραφικές ομάδες. Η πλειονότητα των καταναλωτών υποστηρίζει μάρκες υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και είναι πιο πιθανό να υποστηρίξει εταιρίες που αντιμετωπίζουν αντιδράσεις παρά τους επικριτές».
Οι μάρκες και οι διαφημιστικές εταιρείες που κάνουν πίσω, όταν δέχονται αντιδράσεις, το κάνουν με κίνδυνο. Μια άλλη, ακόμη μη δημοσιευμένη έκθεση, ο Δείκτης Ορατότητας Διαφήμισης της GLAAD, δείχνει ότι οι καταναλωτές – ιδίως οι νεότερες δημογραφικές ομάδες – είναι 51% πιο πιθανό φέτος να πουν ότι η βιομηχανία δεν κάνει αρκετά για να εκπροσωπήσει κατάλληλα τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.