Τούλια, νυφικά, ταφτάδες μπομπονιέρες.Το κέντρο βάρους πάντα «ο μέσος Έλληνας θεατής». Τα περισσότερα ελληνικά σίριαλ «τιμούν» την Αγία Ελληνική Οικογένεια, με τους τηλεθεατές να βάζουν τα κουφέτα κάτω από το μαξιλάρι.
των Κωνσταντίνου Καραγάνη, Έλλη Βουγιούκα, Γιάννη Τζέμη & Παναγιώτα Μπούκα
Άντε να πεις στα στελέχη των καναλιών ότι υπάρχει και η ομόφυλη συντροφικότητα. «Τι; Άστο καλύτερα. Εδώ είναι επιχείρηση, παίζονται εκατομμύρια. Τι θέλεις, να μην το δει ούτε ο σεναριογράφος που το έγραψε;» Στην τηλεόραση υπάρχει ένας νόμος απαράβατος που ακούει στο «τι θέλει ο κόσμος». Τελικά μάθαμε τι θέλει; Τι, όχι; Να το ψάξω περισσότερο; «Καλύτερα να σηκώσουμε από τον τάφο τους Φουρτουνάκηδες και τους Βροντάκηδες, μεγαλύτερη τηλεθέαση θα κάνουν (καρατσεκαρισμένο, κάνουν)». Δεν θα προσβληθούν τα χρηστά ήθη του μέσου Έλληνα τηλεθεατή. Και αν αυτή ήταν η λογική της ελληνικής τηλεόρασης στα 90’s και στα 00’s, μην νομίζετε ότι έχει αλλάξει και πολύ από τότε.
Και είπαμε τώρα εμείς ως περιοδικό να βρούμε στιγμές της ελληνικής μυθοπλασίας με ομόφυλη συντροφικότητα. Να το πιάσουμε από παλιά; ΕΙΡ, ΥΕΝΕΔ, ΕΙΡΤ ΕΡΤ … τίποτα. Η πιο gay στιγμή ήταν ότι έδειξε τα Μις Υφήλιος το 1973 ζωντανά από το Ηρώδειο. Τώρα σε κάτι Πανθέους, ΛούναΠάρκ, αυτό με το σόι του Ρίχτερ, την Λωξαντρα και το Ρετιρέ με τον τότε τίτλο του Οδός Ανθέων, τίποτα. Ήταν «ποιοτικιά» η τηλεόραση τότε, μόνο βιβλία έκαναν σίριαλ.
1990-2000
Σειρές: Απαράδεκτοι, Οι Δύο Ξένοι, Εγκλήματα, Κωνσταντίνου & Ελένης, Θύματα Ειρήνης
Μαζί με το τείχος του Βερολίνου, όμως, στα τέλη της δεκαετίας του 80 έπεσε και το μονοπώλιο της κρατικής. Εδώ σιγά σιγά κάτι γίνεται. Για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση ακούγεται (φυσικά και δεν το βλέπουμε) ότι δύο άντρες μένουν μαζί. Συγκεκριμένα στους Απαράδεκτουςο Γιάννης (Γιάννης Μπέζος) καλεί στο σπίτι του για καφέ τον φίλο του Αποστόλη (Λεωνίδας Νικολαΐδης) και αυτός του εξιστορεί πως ένας αλεξιπτωτιστής έπεσε στο μπανγκαλόου του και μετά άρχισαν να συζούν… σαν θέλει η νύφη κι ο γαμπρός! Μην ξεχνάμε ότι το μακρινό 1991 ήταν σκάνδαλο σε σήριαλ να υπάρχει γκέι πρωταγωνιστικός ρόλος. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου μετά από χρόνια αποκάλυψε ότι ο παραγωγός της σειράς τής είχε δείξει το συρτάρι με τις αγωγές που είχε λάβει λόγω αυτού.
Τα ύστερα 90’s είναι θα έλεγε κανείς η εποχή που έχει ξεκινήσει η προβολή γκέι κυρίως ατόμων στην ελληνική τηλεόραση. Είμαστε στη φάση ότι υπάρχει αυτός ο φίλος, sidekick χαρακτήρας αλλά ίσα που υπάρχει. Και αν μιλήσουμε για Δύο ξένουςκαι για Εγκλήματα(στο Κωνσταντίνου και Ελένης η Μαρίνα ήταν σε ένα επεισόδιο μόνο), οι χαρακτήρες αυτοί βρίσκονταν σε ένα περιθώριο, τους περιέβαλε μια μοναχικότητα και ήταν εκεί και για να τους κοροϊδεύουν άλλοι χαρακτήρες συνήθως.
Το δικό μας Friends, η σειρά που έχουμε δει τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια φορές, η σειρά που λατρεύουμε είναι εδώ. Να σας παίξω λίγο; Στα Εγκλήματαας πούμε, Ο Μιχαλάκης (Σταύρος Νικολαϊδης) από το πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς, δεν μας έκρυψε την bisexual φύση του. Σε ένα σημείο, τον βλέπουμε να παρακαλάει την Κορίνα (Μαρία Καβογιάννη) να αλλάξει την κοινωνία, ώστε να μπορεί να ζήσει ευτυχισμένος, ανεξάρτητα από την ταυτότητά του. Ονειρεύεται ακόμα και το πώς θα ήταν να μπορεί να ζήσει σε polyamorοus σχέση. Ωστόσο, και πάλι αυτό το φαντάζεται μόνο. Ο Μιχαλάκης γίνεται αντικείμενο χλεύης, το αφεντικό του, ο Αλέκος (Κώστας Κόκλας), προσπαθεί να τον επαναφέρει στον σωστό δρόμο, αλλά ως ήρωας, συνεχίζει να αποτελεί ενεργό μέλος της «παρέας».
Για το Κωνσταντίνου κι Ελένης π.χ. εντάξει, έχουμε να πούμε ότι αγαπάμε αυτή τη σειρά για τον καλτ χαρακτήρα της, για τις ατάκες και για τη θέση που έχει κατακτήσει στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Αφού τα είπαμε αυτά τα σπουδαία όμως, εντάξει, Ρώμας και Χατζησοφιά αν έγραφαν τώρα δε ξέρω πόσα cancel θα είχανε φάει. Βέβαια άλλες εποχές. Τέλος πάντων, σε αυτή τη σειρά προφανώς και δεν έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο που να είναι ΛΟΑΤΚΙ+ – ελάτε παιδιά, σοβαρά θα μιλήσουμε σας παρακαλώ. Έχουμε όμως τη Μαρίνα Μανταρινάκη, (Δήμητρα Παπαδήμα) η οποία εμφανίστηκε μόνο σε ένα επεισόδιο, ως ξαδέρφη της Ματίνας. Ενώ οι άντρες του cast, την πολιορκούν, εκείνη είναι παγερά αδιάφορη, γιατί είναι λεσβία. Παρουσιάζεται ως μια επιτυχημένη επαγγελματίας, και όταν το αποκαλύπτει στη Ελένη Βλαχάκη, εκείνη καλεί τον δεσμό της στο τραπέζι που κάνουν. Προς έκπληξη των ανδρών εκείνων -και των τηλεθεατών- λοιπόν η Μαρίνα είναι λεσβία. Δεν το λέει έτσι βέβαια και όταν το εξομολογείται στην Ελένη και την Πέγκι την κοροϊδεύουν σχετικά. Μπράβο παιδιά είδαμε δυο γυναίκες να κρατιούνται χέρι-χέρι, την βγάλατε την υποχρέωση.
Αλλά ας πάμε και στη σειρά με τον προφητικό τίτλο, τα Θύματα Ειρήνης. Και λέμε προφητικός καθώς δημιουργοί, συντελεστές και τηλεθεατές έπεσαν θύματα σε καιρό ειρήνης, από το ΕΣΡ. Η σειρά ήταν βασισμένη στο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού, και σκηνοθετήθηκε για λογαριασμό του Mega από τον Γιάννη Διαμαντόπουλο. Και στην αρχή, η αλλαγή σε μέρα και ώρα προβολής, πίστευαν ότι λάμβανε χώρα λόγω χαμηλής τηλεθέασης. Η τηλεοπτική δημοσιογραφία της εποχής όμως (Τηλεθατής, Τηλέραμα κτλ κτλ), έβγαλε στην επιφάνεια τα πρόστιμα που είχε φάει το κανάλι (κι αυτό;). Γιατί αποφάσισε να δείξει φάτσα φόρα στην primetime ζώνη, το παθιασμένο φιλί και τη σχέση ανάμεσα στους Γιώργο Πυρπασόπουλο και Ιωσήφ Πολυζωίδη. Το Mega, προκειμένου να αποφύγει την οριστική διακοπή της σειράς, αποφασίζει να προβάλει τα τελευταία επεισόδια, Κυριακή βράδυ, μετά τις 23:30. Κι ενώ μέχρι στιγμής, οι ΛΟΑΤΚΙ+ χαρακτήρες βρίσκονταν μέσα σε κωμικά πλαίσια, εδώ σε μία δραματική σειρά, κατάφεραν να «ταράξουν». Και πολύ καλά έκαναν.
2000-2010
Σειρές: Κάπου σε ξέρω, Κλείσε τα μάτια, Δυο μέρες μόνο, Υπέροχα πλάσματα, Πολυκατοικία, Μίλα μου βρώμικα
Κλείσε τα Μάτια, S1ngles, 2 Μέρες μόνο, Υπέροχα πλάσματα. Εδώ σιγά σιγά έχουμε και τα πρώτα φιλιά γκέι ζευγαριού στην ελληνική τηλεόραση (αμέ αμέ!). Πριν όμως από αυτά είχαμε το Κάπου σε Ξέρω. Μιλάμε για μια κωμωδία του 2001-2002, που το σενάριο υπογραφεί η Σάρα Γανώτη και την σκηνοθεσία η Πηνελόπη Κροντηροπούλου. Βλέπουμε μια παραγωγή που αγκαλιάζει με έναν πολύ όμορφο τρόπο το θέμα της φυλομετάβασης, που για την περίοδο προβολής της σειράς σίγουρα αποτέλεσε θέμα συζήτησης. Με πρωταγωνίστριες τις εξαιρετικές Μαρία Καβογιάννη και Καίτη Κωνσταντίνου, βλέπουμε πώς δύο γυναίκες που παλαιότερα ήταν σύζυγοι, γίνονται φίλες και συνεχίζουν να είναι φίλες και σύντροφοι στη ζωή χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης περνάει πάλι του λιναριού τα πάθη στο Κλείσε τα μάτια (2002). Από τη μια η Ιωάννα Παππά, από την άλλη η Πέμυ Ζούνη, και ο Σερβετάλης. Ένας χαμός, τι να λέμε. Τα είδατε κι εσείς, άλλωστε το σήριαλ σάρωσε. Σαν να λέμε ο Άγνωστος Πόλεμος του millennium. Και τσουπ πάει και βάζει τον Κωνσταντίνο Κάππα να φιλιέται με άντρα. Ταράχτηκε το σύμπαν. Πάει ο σωστός ο Έλληνας άντρας, ο κιμπάρης. Η ελληνική τηλεόραση σε αναβρασμό. Τον Χρήστο Λούλη ακόμα τον ρωτάνε αν και ήταν αφίλητος και το ΕΣΡ έριξε γερή καμπάνα το 2003. 100 χιλιάρικα… ζεστά. Ύστερα από κάποια χρόνια το πρόστιμο ακυρώθηκε.
Αρχίζει και η εικόνα των γκέι να γίνεται πιο συμβατή με την πραγματικότητα, και να από-σεξουαλικοποιείται. Αυτό το βλέπουμε και από τον Σπύρο του πρώτου κύκλου των S1ngles. Που βέβαια συνεχίζει και την αφήγηση του γκέι παιδιού με τον συντηρητικό μπαμπά και τη συγκαταβατική μαμά.
Στην ίδια δεκαετία υπάρχει βέβαια και γκέι ζευγάρι σαν πέρασμα από το Κόκκινο Δωμάτιο (Επεισόδιο: Καινούργια Σελίδα), όπου υπάρχει μια παραπάνω τρυφερότητα και μια άγαρμπη προσπάθεια για προβολή φιλιού, που κάπως κόπηκε στο μοντάζ. Και φυσικά το ζευγάρι της Πολυκατοικίας, τους οποίους παρακολουθούμε σε διάφορα στάδια της σχέσης τους. Και παιδί και γάμος και συγκινητικές σκηνές και coming οut… όλα τα είχε. Το βγάλανε το χρέος για τη δεκαετία.
Ο Χριστόφορος απτόητος! Στο επόμενο σήριαλ, το Δύο μέρες μόνο (2005), να σου το ζευγάρι των λεσβιών. Εδώ όμως, σεμνά και ταπεινά, ούτε φιλιά ούτε «απρέπειες». Απλώς στο πρώτο επεισόδιο η Σοφία Φαραζή μετά την κουτσουκέλα με τον Πυρπασόπουλο πάει και χώνεται στο κρεβάτι, στην αγκαλιά της αγαπημένης της Αλεξίας Καλτσίκη. Μια αγκαλιά κι έξω από την πόρτα… είναι πολλά τα λεφτά (του ΕΣΡ) Άρη! Ο Χριστόφορος πάλι όπως τα ξέρετε. Δεν μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα στη Βίκυ Παπαδοπούλου και τη Λήδα Ματσάγγου. Το σίριαλ δεν περπάτησε πάντως, έτσι για την ιστορία.
Συνεχίζοντας μετά από τον Παπακαλιάτη, η Μυρτώ Κοντοβά έρχεται με τα Υπέροχα Πλάσματα και μας συστήνει μεταξύ άλλων τον Μπίλυ, τον οποίο υποδύεται ο Γιώργος Πυρπασόπουλος. Ο Μπίλυ είναι ένας ανοιχτά γκέι χαρακτήρας, τον οποίο βλέπουμε και στο 10⁰ επεισόδιο να συζεί μαζί με σχέση του. Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι η θεία του Καραμέλα (Ελένη Ανουσάκη) επιμένει να μη δέχεται το γεγονός ότι είναι γκέι και να του κάνει προξενιά, ο χαρακτήρας αυτός δε θα είχε καμία διαφορά από τις άλλες δύο πρωταγωνίστριες. Και οι τρείς κεντρικοί χαρακτήρες της σειράς ασχολούνται με θέματα ενηλικίωσης, τη δουλειά τους, γκομενικά (ασφαλώς), τη σχέση τους με την πόλη και τη σχέση τους μεταξύ τους εννοείται. Λίγο δυσάρεστο αυτό γενικά, αλλά λέμε ναι στη Μυρτώ Κοντοβά, η οποία το 2009 συνεχίζει δυναμικά με τη σειρά Μίλα μου Βρώμικα.Όπως και η προηγούμενη, έτσι και αυτή η σειρά είναι το ίδιο ρεαλιστική, νεανική και sexpositive.
Βλέπουμε την Τέρη (Βασιλική Κοκοσαίου) αδερφή της Αστερόπης, η οποία από την αρχή της σειράς ξέρουμε ότι είναι λεσβία. Στο 20⁰ επεισόδιο μάλιστα φιλάει τη Ρίτα (Κλέλια Ρένεση). Και στο τέλος καταλήγει με άντρα. Για αυτά τα πλοτ τουίστ βλέπουμε ελληνική τηλεόραση.
Και στις δυο αυτές σειρές υπάρχει κάτι φρέσκο και αληθινό, και ήταν όμορφο το ότι υπήρχαν αυτοί οι χαρακτήρες. Αλλά πάλι δεν ήταν ο κεντρικός χαρακτήρας, πάλι υπήρχε κριτική από την οικογένεια και για μια Κοντοβά θεωρώ θα μπορούσαν να υπάρχουν και πιο intimate σκηνές για τον γκέι, για τη λεσβία χαρακτήρα της σειράς. Αλλά το 2007, το μάγουλο του Χριστόφορου ακόμα έκαιγε από το ΕΣΡ, δείχνουμε κατανόηση.
Προς το τέλος της δεκαετίας κάνει πρεμιέρα η Πολυκατοικία. Ο Μάρκος (Χάρης Ασημακόπουλος) και ο Χρήστος (Νίκος Πουρσανίδης) έχουν δεσμό και συζούν στην εν λόγω Πολυκατοικία. Το σενάριο είναι βασισμένο σε ξένο φορμάτ, μη νομίζετε δηλαδή. Και εντάξει, οι ηθοποιοί είχαν χημεία, υπήρχαν και πολλές στιγμές πολύ γλυκές και συγκινητικές μεταξύ τους, όπως υπάρχουν άπειρες τέτοιες ανάμεσα σε στρέιτ ζευγάρια βέβαια. Παρόλα αυτά, συζούν μέσα στην ντουλάπα από ότι φαίνεται από την αρχή του επεισοδίου, που σκηνές όπως αυτή που προσπαθούν να μάθουν ποδόσφαιρο για να φανούνε στρέιτ, σου προκαλούν πιο πολύ κατάθλιψη παρά γέλιο. Βέβαια δε μιλάω ως στρέιτ άτομο, που λογικά ήταν και το targetgroup της σειράς. Αν έρθετε να μετρήσετε μαζί μου, θα βρούμε άπειρα σεξιστικά, μισογυνιστικά, άσχημα γενικά κομμάτια σε αυτή τη σειρά. Αλλά δε μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι ένα πρωταγωνιστικό ζευγάρι ήταν γκέι, και η σειρά παρουσίασε πρώτη φορά μια λεσβία (Ευδοκία Ρουμελιώτη) η οποία έγινε παρένθετη μητέρα για το παιδί αυτών των δυο.
2011-2014
Σειρές: Steps, Κάτω Παρτάλι, Μοντέρνα Οικογένεια
O ΑΝΤ1 στην προσπάθειά του να εκμεταλλευτεί το craze, των χορευτικών ταινιών και του So You Think you Can Dance, μας φέρνει το Steps, με ένα γκέι χαρακτήρα που τον υποδύεται πανέμορφα ο Μίνως Θεοχάρης. Δεν βλέπουμε κάποια σχέση του, αλλά βλέπουμε έναν σχεδόν ανομολόγητο έρωτα με έναν φίλο του και κάπως ο γκέι χαρακτήρας εδώ σταμάτησε να είναι το εντελώς στερεότυπο. Και μετά ήρθε το Κάτω Παρτάλι, στο οποίο ο Μίνως Θεοχάρης παίζει -πάλι- τον γκέι φίλο της πρωταγωνίστριας. Με σκηνές αμίμητες όπως αυτή στο βουνό μιμούμενος το Brokeback Mountain (ενός λεπτού σιγή εδώ) ο ηθοποιός παρουσιάζει μια καρικατούρα οριακά. Στοπλαίσιο της σειράς, όπου όλοι παίζανε με παρόμοιο έξτρα τρόπο δεν είναι τόσο ενοχλητικό, αλλά από την άλλη δεν υπάρχουν 50 άλλοι γκέι χαρακτήρες που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, υπήρχε μόνο ένας.
Η Μοντέρνα Οικογένεια, δηλαδή η ελληνική μετάφραση/απόδοση του αμερικάνικου Modern Family μας συστήνει τον Δημήτρη (Δημήτρης Μακαλιάς) και τον Λάμπρο (Γιώργος Τζαβάρας), οι οποίοι μένουν μαζί εδώ και τέσσερα χρόνια, και μας δείχνουν μια κάπως διαφορετική για την ελληνική τηλεόραση εκδοχή συντροφικότητας και οικογένειας. Τώρα δε θα ήθελα να θίξουμε κόσμο, αλλά η σειρά δεν είχε και την τεράστια απήχηση. Η Ζέτα Δούκα που πρωταγωνιστούσε, είχε πει σε συνέντευξή της ότι είναι δύσκολη σειρά για να παρακολουθήσει ο μέσος Έλληνας, λόγω της μοναδικότητάς της. Απ’ την μία το ακούω, από την άλλη όμως όσο αφορά το γκέι ζευγάρι τουλάχιστον, ούτε χημεία υπήρχε εντυπωσιακή, ούτε σκηνή φιλιού μεταξύ τους, με το τηλεκοντρόλ στο χέρι μείναμε. Γενικά ως απόδοση δεν πέτυχε τόσο τον σκοπό της η σειρά. Καλή προσπάθεια, αλλά οι αδυναμίες είναι τόσο έντονες όσο η προσπάθεια του Μακαλιά να υποδυθεί τον γκέι.
2015-2022
Σειρές: Μη Με Σκάς, Εθνική Ελλάδος, Ηρωίδες, Άγριες Μέλισσες, Η Τούρτα της Μαμάς, Σκοτεινή Θάλασσα, Σέρρες.
Για το σίριαλ Μη με Σκας με Φιλιππίδη και Μπέζο δε θα σχολιάσουμε τίποτα. Τίποτα όμως. Άκυρο, θα σχολιάσουμε. Κωμωδία του 2015 που παρουσιάζει με τον πιο στερεοτυπικό τρόπο την ομοφυλοφιλία και την ομόφυλη συντροφικότητα. Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης κάνουν την προβολή των 3 και μοναδικών επεισοδίων της σειράς αδύνατη να την δει κάνεις. Παρουσιάζεται μια σχέση με συνεχείς τσακωμούς, αντιπαραθέσεις και κόντρες και ενώ βλέπουμε περιστατικά στοργής αναμεσά στους δύο χαρακτήρες, η προβολή αυτών, ακόμη και τότε , γίνεται μέσω προσβολών και μέσω του “χιούμορ”. Η οικιακή βοηθός της σειράς βρίσκεται σε άρνηση να αποδεχτεί ότι πρόκειται για ένα ζευγάρι δυο αντρών και όχι για απλούς συγκατοίκους όπως τους βλέπει εκείνη. Πρόκειται για μια σειρά που περισσότερο δοκιμάζει την υπομονή σου πάρα προβάλλει την ομόφυλη συντροφικότητα. Από εδω και πέρα αλλάζει λίγο ακόμα το σκηνικό. Στο κάδρο μπαίνει με θόρυβο η Εθνική Ελλάδος του Γιώργου Καπουτζίδη. Γιώργος Καπουτζίδης, I rest my case. Μετά το Παρα πέντε πέρασαν πολλά χρόνια για να γράψει κάτι και όταν το αποφάσισε μας έδωσε την Εθνική Ελλάδος. Η Χρυσή Αυγή στις δόξες της τότε και όλοι έμειναν στο ότι ο Καπουτζίδης είχε τα κότσια να τους ξεμπροστιάσει και να τα βάλει μαζί τους. Όμως η σειρά είχε κι ένα ζευγάρι ομόφυλο. Ο προπονητής Χρήστος Μελίτης συζούσε με τον Καναδό σύντροφο του Ρίτσαρντ ο οποίος είναι ανάπηρος. Σ’ ένα από τα επεισόδια της σειράς βλέπουμε τον ρατσιστή γείτονα να γράφει στην πόρτα τους το κομψό «πουστάρα». Επίσης, ο Ρίτσαρντ θέλει να αποκτήσει παιδί ενώ ο Χρήστος είναι αρκετά διστακτικός. Επίσης βλέπουμε την αντιδιαστολή μεταξύ της νοοτροπίας της Ελλάδας με αυτήν του Καναδά μιας και ο Ρίτσαρντ λαμβάνει πρόσκληση από την καναδική κυβέρνηση να γίνει υπουργός. Ένας γκέι υπουργός σε αμαξίδιο. Το σίριαλ είχε επιτυχία και είχε πάρει το πράσινο φως για την επόμενη σαιζόν αλλά… κάτι τα οικονομικά προβλήματα του Mega, κάτι η παραγωγή που ήταν ακριβή, κάτι τα θέατρα των ηθοποιών, τελικά έμεινε ημιτελής. Φέρνει -πάντως- τη συντροφικότητα δύο γκέι ατόμων ακόμα πιο κοντά στο κοινό, με πολλές τρυφερές στιγμές και εξομολογήσεις.
Και ένα underappreciated διαμαντάκι, οι Ηρωίδεςτης Αλεξάνδρα Κ. Πρόκειται για ένα σήριαλ πλούσιο σε υλικό που αφορά τον νέο κόσμο. Ρεαλιστικούς προβληματισμούς, ρεαλιστικές σχέσεις και φυσικά τους δυο γκέι φίλους της πρωταγωνίστριας που παραδόξως περνάνε κάποια σκαμπανεβάσματα στη σχέση τους. Ακόμα μιλάμε για γκέι ζευγάρια που κυρίως παίζουν ρόλο φίλου πρωταγωνιστή όμως.
Και τώρα η σειρά μεγαθήριο, η σειρά σταθμός, το κορίτσι λάστιχο, η σειρά που ανάγκασε τους καναλάρχες να επιστρέψουν στην μυθοπλασία. Η σειρά που έσβησε τα Reality, Η σειρά των σειρών. Αλλά μετά ήρθε ο Σασμός και όλοι έκαναν χάζι τον Δημήτρη Λάλο. Οι Άγριες Μέλισσες (2019)… ενός λεπτού σιγή! Για άλλους λόγους μας έχει μείνει στο μυαλό ακόμα αυτή η σειρά, αλλά από τον πρώτο κιόλας κύκλο είχε γκέι χαρακτήρα. Η αποκάλυψη όμως ήταν στον τρίτο κύκλο της σειράς, όπου και φιλί είχαμε, και απόπειρα αυτοκτονίας είχαμε με μια σκηνή που την θυμάμαι και κομπιάζω ακόμα.
Το ένδοξο 2020 κάνει πρεμιέρα η Τούρτα της μαμάς. Υπάρχουν και γκέι ρομάντζα και γκέι φιλιά από τον γιό της Καίτης Κωνσταντίνου (υποκλίνομαι) αλλά προσωπικά ένιωσα επίσης ότι τη Μαριλού αν δεν μας την έδινε ο Ρήγας, θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να την εφεύρουμε. Και να την φέρουμε στο πραίντ, αυτό.
Το Mega συνεχίζει όμως, με τη Σκοτεινή Θάλασσα, που προβλήθηκε πέρσυ κιόλας (2021-2022) 30 επεισόδια, 5 φιλιά των 10 δευτερολέπτων το καθένα και μετα βίας 3 σκηνές σεξ, μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι κάτι είδαμε. Στην ουσία πρόκειται για ένα ετερόφυλο ζευγάρι που έχει κρυφά συμφωνήσει σε έναν τυπικό γάμο, ενώ ο καθένας από τους συζυγούς ζει παράλληλα τη ζωή του στα κρυφά ως ομοφυλόφιλος. Βλέπουμε τον Ηρακλή Δελλη (Μιχάλη Συριοπουλο) να διατηρεί για χρόνια κρυφή σχέση με τον Γιάννη, όπου τους βλέπουμε καταπιεσμένους να ανταλλάσσουν κρυφά φιλιά, να συζητούν για τησχέση τους, να τη λήγουν γιατί δεν αντέχουν άλλο, να επιστρέφουν μαζί και (SPOILER) στο τέλος ο ένας από τους δυο να σκοτώνεται. Από την άλλη, βλέπουμε την σύζυγο του Ηρακλή, να διατηρεί και αυτή εξίσου κρυφή σχέση με μία γυναίκα και να συναντιέται σε ξενοδοχεία μαζί της, ενώ στα τελευταία επεισόδια την βλέπουμε να φιλάει την κολλητή της. Ένα χάος, καμία ομόφυλη συντροφικότητα και απ’ ότι φαίνεται είναι μεγάλος ο δρόμος ακόμη για να φτάσουμε σε κάτι φανερό, υγιές και λειτουργικό.
Αλλά άλλο είναι το χάιλαιτ της χρονιάς. ΣΕΡΡΕΣ, του Γιώργου Καπουτζίδη. Μια σειρά με ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ έναν γκέι χαρακτήρα στο συνδρομητικό κανάλι του Ant1. Από την αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης το 1989 -ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια- πέρασαν μόνο 33 χρόνια για να υπάρχει πρωταγωνιστής χαρακτήρας που να μην είναι στρέιτ. Τώρα για να δούμε λεσβία, μπάι, queer, trans κτλ. θα περιμένουμε άλλα τόσα λογικά, αλλά hang in there. Μέχρι να κάνει πρεμιέρα η σειρά του αυτή, ο ίδιος είχε κάνει coming out και φυσικά να δώσει φωνή στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα της χώρας. Και είτε συμφωνούμε είτε όχι, ο Καπουτζίδης έβαλε πολλά λιθαράκια σε σχέση με τα δικαιώματά μας. Στις Σέρρες λοιπόν ο κεντρικός ήρωας είναι ένας γκέι άντρας που «αναγκάζεται» να συγκατοικήσει με τον ολίγον ομοφοβικο πατέρα του και τελικά βλέπουμε τη συμφιλίωση των δύο γιατί στο τέλος η αγάπη πρέπει να νικάει. Εδώ και γκέι φιλί είδαμε και τον πρωταγωνιστή να βλέπει γκέι πορνο, να φλερτάρει, μέχρι και προξενιό έκανε. Ελπίζουμε μετά την πλατφόρμα, ο Ant1 να το δείξει και στο ελεύθερο κανάλι μπας και ξυπνήσει κανένας εγκέφαλος παραπάνω.
Επίσης, το 2022 δεν έχει πει την τελευταία του λέξη. Ο Παπακαλιάτης ως άλλος Σβατζενέικερ ξαναχτυπά και στην καινούργια του σειρά, Μαέστρο, μας υπόσχεται με gay drama.
Στην Τούρτα της μαμάς πάλι οι Ρήγας και Αποστόλου έτριψαν στα μούτρα των κυρ Παντελίδων την αντρίλα του ελληνικού στρατού. Ο Πάρις τα έχει με τον Παναγιώτη, του κάνει πρόταση γάμου, πέφτει το γνωστό γλωσσοφιλο, κάνουν σύμφωνο συμβίωσης και ψάχνουν παρένθετη μητέρα για να φτιάξουν τη δική τους οικογένεια. ΠΑΣΟΚ… ωραία χρόνια!!! Είμαστε σίγουροι ότι ακόμα στο σπίτι με τη μαμά μένει ο Πάρις… κλασικός Έλληνας γιος. Το “ας κάνουν ότι θέλουν στο κρεβάτι τους, αρκεί να μην προκαλούν” το έκαναν χαρτοπόλεμο και όλα αυτά μέσα από την συχνότητα της ΕΡΤ. Ατσα η ΕΡΤ!
Αυτά προς το παρόν. Επιτρέψτε μας να κλείσουμε με την ελπίδα για περισσότερη και καλύτερη ΛΟΑΤΚΙ+ αντιπροσώπευση στην ελληνική μυθοπλασία και τηλεόραση!