Όταν ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα “Στρέλλα” δεν δίνεται σε τρανς γυναίκα

1
925
Λυρική Σκηνή Στρέλλα
Την αποχώρησή της από τον ρόλο της Συμβούλου Παραγωγής ανακοίνωσε πριν από λίγο η εκπαιδευτικός και μέλος της τρανς κοινότητας, Katherine Reilly.

Η ίδια θα συμμετείχε στην παραγωγή με στόχο την υποστήριξη του περιεχομένου αλλά και των τρανς ατόμων που θα συμμετείχαν στην όπερα της Λυρικής Σκηνής “Στρέλλα”.

Όπως αναφέρει η ίδια σε ανάρτησή της στο Facebook: “Mόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα ‘Στρέλλα’ ΔΕΝ δόθηκε σε τρανς γυναίκα. Αποχωρώ και επίσημα από τον ρόλο του Συμβούλου Παραγωγής και λήγω την συνεργασία μου με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ευχαριστώ όσους συνεργάτες έχουν πραγματικά στηρίξει την κοινότητα και εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει μεγαλύτερη ορατότητα για όλα τα τρανς άτομα”.

Πριν λίγες μέρες, πάντως, η Λυρική είχε ανακοινώσει ακρόαση ερμηνευτριών για την όπερα, με ημερομηνία μάλιστα την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022.

Το περιστατικό σχολίασε και η Νάνσυ Παπαθανασίου, συνιδρύτρια του Orlando LGBT+, του πρώτου νομικά αναγνωρισμένου επιστημονικού φορέα που ασχολείται εξειδικευμένα με την ψυχική υγεία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, σημειώνοντας τα εξής:

Πριν από λίγο, η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου στην παραγωγή της Στρέλλας στην Εθνική Λυρική Σκηνή επειδή τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν θα τον παίξει τρανς ηθοποιός.

Με αφορμή την αποτυχία της ΕΛΣ να ανεβάσει την Στρέλλα όπως πρέπει, κάποια βασικά:

-Αν θέλουμε να ανεβάζουμε queer παραστάσεις και (για; ) να εξαργυρώνουμε πόντους προοδευτικότητας, καλό θα είναι να λειτουργούμε συμπεριληπτικά. Αυτό σημαίνει να δίνουμε ευκαιρίες στις αποκλεισμένες ομάδες από τις ιστορίες των οποίων βγάζουμε παραστάσεις. Κι αν σε μερικές μέρες οντισιόν δεν βρούμε τα κατάλληλα άτομα, συνεχίζουμε μέχρι να τα βρούμε. Κι αν πάλι δεν τα βρούμε, σκεφτόμαστε τι κάνουμε λάθος. Γιατί αν αναρωτιέστε αν υπάρχουν αρκετές ταλαντούχες τρανς γυναίκες για αυτόν τον ρόλο, η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι (αλλά έχει και ένα νόημα να σκεφτούμε γιατί το αμφισβητούμε).

-Είναι απαραίτητο να παίζουν τρανς άτομα τους ρόλους τρανς ατόμων. Γιατί συμπερίληψη, γιατί τρανσφοβία, γιατί οι αποκλεισμοί που βιώνουν τα τρανς άτομα είναι ήδη τεράστιοι. Γιατί θα συζητήσω το αν μπορεί να είναι εξίσου καλή στο ρόλο της Στρέλλας μία σις γυναίκα, όταν δε θα είναι θέμα το να παίζουν τρανς γυναίκες ηθοποιοί σις ρόλους. Σε ένα ουτοπικό μέλλον που θα έχει εξαλειφθεί η τρανσφοβία.

Μέχρι τότε, οι ρόλοι τρανς ατόμων θα πρέπει τουλάχιστον να παίζονται από τρανς άτομα. Και αν δε βρίσκουν, να ψάξουν περισσότερο. Και να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτή την εποχή έχουν μείνει.

Για την απόφαση της Katherine να αποχωρήσει μόνο σεβασμός.

Η Λυρική σκηνή προς το παρόν δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο.

Υ.Γ. Το ζήτημα της τρανς ορατότητας είναι εξαιρετικά σημαντικό γι΄αυτό και είναι σημαντικές και οι τρανς (ανα)παραστάσεις.

Η ανακοίνωση της Λυρικής Σκηνής

H ανακοίνωση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για το «Στρέλλα»

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο vth@avmag.gr. Cu!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Και εκεί που λες ότι ναι έχουμε αρχίσει να γινόμαστε προοδευτικοί και συμπεριληπτικοί, όλο και και κάτι γίνεται για να σε προσγειώσει στην αθάνατη ελληνική πραγματικότητα. Βαθύς συντηρητισμός και υποκρισία παντού. Λόγια λόγια λόγια…

Comments are closed.