Μετά τους Φρανσουά Τριφό και Ερίκ Ρομέρ, το Cinobo συνεχίζει την παρουσίαση μέρους των φιλμογραφιών των σκηνοθετών που συνδέθηκαν στην αρχή της καριέρας τους με τη γαλλική Nouvelle Vague των ‘60s. Η συνέχεια αφορά έναν σκηνοθέτη που αγαπήθηκε αρκετά από το ελληνικό κοινό που τον γνώρισε με τον χαρακτηρισμό «Γάλλος Χίτσκοκ», καθώς χρησιμοποίησε το σασπένς ως εργαλείο για να εμβαθύνει στα εσωτερικά της επαρχιακής (κυρίως) αστικής τάξης.
Ο Κλοντ Σαμπρόλ ήταν για περισσότερα από 40 χρόνια ένα σημαντικό κεφάλαιο του ευρωπαϊκού σινεμά, ξεφεύγοντας κι αυτός από νωρίς από το ρεύμα που δημιούργησε μαζί με τους συνομηλίκους του των Cahiers du Cinema. Με επιρροές από τον Ερνστ Λιούμπιτς και τον Φριτς Λανγκ αλλά φυσικά και από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, παρουσίασε στο σινεμά πολλές ιστορίες εγκλημάτων τις οποίες και θεωρούσε ιδανικές για την ανάπτυξη των χαρακτήρων του και μελέτη του πάνω στην γαλλική κοινωνία και τις παθογένειές της.
10 χρόνια μετά τον θάνατό του, το 2020, ανακοινώθηκε από την MK2 η αποκατάσταση 5 ταινιών που ξεκινούν από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90, μιας εξαιρετικά γόνιμης περιόδου για τον ίδιο. Ο Σαμπρόλ, αναγνωρισμένος πια τότε, είχε την ευχέρεια να καλεί στις ταινίες σημαντικές ηθοποιούς της πατρίδας του για να πλαισιώσουν τις ταινίες του, ενώ ήδη είχε αναπτύξει μια μακροχρόνια συνεργασία με την Ιζαμπέλ Ιπέρ από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της, πολύ πριν η ίδια λάβει το σχεδόν θεοποιημένο στάτους που έχει σήμερα. Οι ταινίες που αποκαταστάθηκαν έχουν σαν κοινό άξονα τους δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες ως επίκεντρο του σασπένς που προκύπτει μέσα από ιστορίες εκδίκησης ως και καταραμένους έρωτες.
Η Τελετή (1995)
Η Σοφί είναι μία εσωστρεφής κοπέλα, που εργάζεται ως υπηρέτρια στο σπίτι μιας μεγαλοαστικής οικογένειας, στα προάστια του Παρισιού. Εργατική και υπάκουη, η Σοφί προσπαθεί να κρύψει από τα αφεντικά της ότι είναι αναλφάβητη. Σύντομα, θα γίνει φίλη με τη Ζαν την ταχυδρόμο, μια αντισυμβατική, αλλόκοτη και αλλοπρόσαλλη γυναίκα, που θα προσπαθήσει να τη στρέψει εναντίον των εργοδοτών της. Η συμπεριφορά της Σοφί απέναντι στους εργοδότες της θα αρχίσει, κάτω από την επιρροή της Ζαν, σταδιακά να αλλάζει και τα πράγματα δεν θα αργήσουν να πάρουν τραγική τροπή, όταν θα αποκαλυφθεί το μυστικό της.
Μερσί για τη Σοκολάτα (2000)
Ο διάσημος πιανίστας Αντρέ Πολόνσκι και η Μίκα Μιούλερ, διευθύνουσα σύμβουλος μιας σοκολατοποιίας, παντρεύονται στη Λωζάνη. Παντρεύονται, αλλά την εγκαταλείπει για να ζήσει με τη Λισμπέτ, με την οποία αποκτά έναν γιο. Οταν η Λισμπέτ πεθαίνει, ο Αντρέ παντρεύεται ξανά με τη Μίκα. Βέβαια, ο Αντρέ θα ήθελε ο γιος του να είναι λίγο πιο δυναμικός, να βγαίνει λίγο πιο πολύ έξω… Και η Μίκα, βέβαια, θα ήθελε ο Αντρέ να έχει λίγο περισσότερο πάθος, να ασχολείται λίγο πιο πολύ μαζί της. Η εύθραυστη ισορροπία που προσπαθούν να αποκτήσουν ανατρέπεται καθώς στη ζωή τους μπαίνει η Ζαν, μια νεαρή πιανίστρια, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να είναι κόρη του Αντρέ…
Τέρμα τ’ Αστεία (1997)
Ο Βίκτορ και η Μπέτι, ένα ζευγάρι μικροαπατεώνων που βρίσκουν τα θύματά τους σε πολυτελή ξενοδοχεία της Ευρώπης, μπλέκουν σε μια περιπέτεια πιο μεγάλη από τα μέτρα τους όταν επιχειρούν να βάλουν στο χέρι μια βαλίτσα με βρόμικο χρήμα.
Το Άνθος του Κακού (2003)
Η Αν δημοτική σύμβουλος της πόλης του Μπορντό φιλοδοξεί να καταλάβει το δημαρχιακό θώκο. Η προεκλογική εκστρατεία που ετοιμάζει μαζί με τον συνεργάτη της, Ματιέ κινδυνεύει ξαφνικά από ένα ανώνυμο σκληρό γράμμα το οποίο απειλεί την οικογένεια της, συσχετίζοντας την με τους Ναζί και συνδέοντας ένα μέλος της, τη θεία Λυν, με ένα φόνο πίσω στα 1944. Κάποιοι υποψιάζονται πως πίσω από το λίβελο αυτό κρύβεται κάποια ακροδεξιά ομάδα ενώ κάποιοι άλλοι νομίζουν πως το γράμμα προέρχεται από τον ερωτύλο σύζυγο της Αν, Ζεράρ , ο οποίος είναι εξοργισμένος με τις πολιτικές φιλοδοξίες της γυναίκας τους.
Σε Ζηλεύω (1994)
Ο Πολ θα έπρεπε να είναι ευτυχισμένος. Το ξενοδοχείο του είναι αποδοτικό και η γυναίκα του πανέμορφη. Όμως εργάζεται υπερβολικά και κοιμάται μόνο με υπνωτικά χάπια. Κάποια μέρα, βλέπει τη γυναίκα του με τον ωραίο γκαραζίστα Μαρτίνο. Του λένε ότι ήταν μαζί για να δουν κάποια σλάιτς, αλλά εκείνον τον κατατρώει η ζήλια. Έτσι αρχίζει να παρακολουθεί πάντα, με πάθος, τη γυναίκα του.
Τάσος Μελεμενίδης για CINOBO
Το Cinobo παρουσιάζει τις 5 αυτές ταινίες στη συλλογή «Σασπένς Γένους Θηλυκού» ως ελάχιστο φόρο τιμής στο σινεμά ενός εκ των σπουδαιότερων ευρωπαίων σκηνοθετών.