Η αλυσίδα λιανικής πώλησης Walmart κατήργησε τις πολιτικές της για την ισότητα (DEI) μετά την πίεση που άσκησαν γνωστά και μη ακροδεξιά πρόσωπα, τα οποία απείλησαν να μποϊκοτάρουν τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις της Black Friday (29 Νοεμβρίου).
Ο Robby Starbuck, πρώην σκηνοθέτης μουσικών βίντεο που ηγείται μιας καμπάνιας κατά των πολιτικών Διαφορετικότητας, Ισότητας και Συμπερίληψης (DEI) στις ΗΠΑ, έκανε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να γιορτάσει την εγκατάλειψη των δεσμεύσεων της Walmart, λέγοντας στους ακολούθους του ότι τα καταστήματα εγκαταλείπουν τις «woke πολιτικές».
Ο Starbuck ισχυρίστηκε ότι είπε στα στελέχη της Walmart, η οποία έχει 1,6 εκατομμύρια υπαλλήλους και σχεδόν 5.000 σημεία στις ΗΠΑ, ότι «έκανε μια ιστορία για το wokeness εκεί» και είχε «παραγωγικές συζητήσεις για την εξεύρεση λύσεων».
Η επιχείρηση θα πάψει πλέον να συμμετέχει στον δείκτη εταιρικής ισότητας της Human Rights Campaign – το 2023 συγκέντρωσε άριστη βαθμολογία 100 – θα σταματήσει να πουλά «ακατάλληλα σεξουαλικά ή/και τρανς προϊόντα» που απευθύνονται σε παιδιά, θα επανεξετάσει τη χρηματοδότηση του Pride και δεν θα παρέχει πλέον στο προσωπικό της εκπαίδευση για τη φυλετική ισότητα.
Η Walmart θα σταματήσει επίσης να χρησιμοποιεί τον όρο Latinx, θα διακόψει τη χρήση του όρου DEI και «θα αξιολογήσει τα προγράμματα διαφορετικότητας των προμηθευτών και θα διασφαλίσει ότι δεν παρέχουν προνομιακή μεταχείριση και οφέλη σε προμηθευτές με βάση τη διαφορετικότητα».
Ο Starbuck δήλωσε ότι οι αλλαγές θα «προκαλέσουν σοκ σε όλη την εταιρική Αμερική» και χαρακτήρισε την κίνηση ως «τη μεγαλύτερη νίκη μέχρι στιγμής για το κίνημά μας να τερματίσουμε το wokeness στην εταιρική Αμερική», το οποίο έχει γίνει κάτι σαν σύνθημα για τον ίδιο.
«Αυτό δεν θα έχει τεράστιο αποτέλεσμα μόνο για τους υπαλλήλους τους, οι οποίοι θα έχουν έναν ουδέτερο χώρο εργασίας χωρίς να αισθάνονται ότι εισάγονται ζητήματα που διχάζουν, αλλά θα επεκταθεί και στους πολλούς προμηθευτές τους», υποστήριξε.
«Έχουμε πλέον αλλάξει την πολιτική σε εταιρείες αξίας άνω των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, με πολλά εκατομμύρια υπαλλήλους που θα έχουν καλύτερο περιβάλλον εργασίας ως αποτέλεσμα. Είμαι ευτυχής που εξασφάλισα αυτές τις αλλαγές πριν από τα Χριστούγεννα, όταν οι αγοραστές έχουν πολύ λίγες μεγάλες εμπορικές μάρκες λιανικής πώλησης στις οποίες μπορούν να ξοδέψουν χρήματα και οι οποίες δεν προωθούν τις woke πολιτικές».
Εταιρείες όπως η Amazon και η Target «θα πρέπει να είναι πολύ αγχωμένες» που ο «κορυφαίος ανταγωνιστής τους εγκατέλειψε πρώτος τις woke πολιτικές», πρόσθεσε.
«Οι εκστρατείες μας είναι τόσο αποτελεσματικές που κάνουμε τις μεγαλύτερες εταιρίες στη γη να αλλάξουν τις πολιτικές χωρίς καν να δημοσιεύω ένα story που να υπογραμμίζω τις woke πολιτικές τους».
«Οι εταιρίες μπορούν να δουν ξεκάθαρα ότι η Αμερική θέλει την κανονικότητα πίσω. Η εποχή του wokeness πεθαίνει μπροστά στα μάτια μας. Το τοπίο της εταιρικής Αμερικής μετατοπίζεται γρήγορα προς τη λογική και την ουδετερότητα. Εμείς είμαστε τώρα η τάση, όχι η ανωμαλία».
Τους τελευταίους μήνες, ο Starbuck έχει βάλει στο στόχαστρο μια σειρά από μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Ford, η Lowe’s, η Harley-Davidson και η Jack Daniel’s.
Η εκστρατεία του ακολούθησε τις τρανσφοβικές αντιδράσεις κατά της Bud Light για τη συνεργασία της με την τρανς influencer Dylan Mulvaney, κατά τη διάρκεια της οποίας οι δεξιοί απείλησαν να μποϊκοτάρουν τη μάρκα, ενώ κάποιοι εθεάθησαν να σπάνε μπουκάλια στα ράφια των σούπερ μάρκετ και ο μουσικός Kid Rock κινηματογράφησε ακόμη και τον εαυτό του να πυροβολεί κουτιά της μπύρας.