Οι άντρες κλαίνε, διότι οι άνθρωποι κλαίνε. Ένα μήνυμα τόσο απλό, που συνεχίζει να καταχωνιάζεται επιδεικτικά στο περιθώριο της παιδαγωγικής. Αυτό ακριβώς προσπαθεί να θίξει και η Vogue με τη νέα της καμπάνια #StartWithTheBoys. Η ομώνυμη ταινία μικρού μήκους, γυρισμένη στην Ινδία, ακολουθεί την πορεία ενός αγοριού που διδάσκεται πως τα δάκρυά του είναι ντροπή. “Είσαι κορίτσι;” είναι η χλευαστική αντιμετώπιση στη θλίψη του.
Τα δάκρυα προδίδουν τον πόνο, όχι το φύλο. Και όσοι μαθαίνουν να ντρέπονται για τα αισθήματά τους, τα καταπιέζουν. Μαθαίνουν να εξοργίζονται όταν κάποιος τους στεναχωρεί – γιατί τους φέρνει στην αδύναμη θέση της απόγνωσης, του κλάματος, του “είσαι κορίτσι”. Μαθαίνουν να είναι βίαιοι, σκληροί, περήφανοι για την απουσία συναισθήματος. Τέλος, μαθαίνουν να κακοποιούν, καθώς αδυνατούν να εκφράσουν τα αισθήματά τους αλλιώς.
Η καμπάνια δέχθηκε θετικές και αρνητικές κριτικές. Θετικές για το μήνυμά της, αλλά και αρνητικές καθώς πολλοί θεώρησαν πως η καταπίεση των ανδρών δεν θα έπρεπε να παρουσιάζει και πάλι στο τέλος τον άνδρα θύτη, καθώς αυτό ίσως αποπροσανατολίζει τον θεατή από το πραγματικό μήνυμα, το οποίο είναι η κακοποίηση των ανδρών από τις πατριαρχικές κοινωνίες.
Να σημειωθεί ότι η Ινδία, που στήριξε την καμπάνια, είναι από τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά βιασμού και κακοποίησης ανά χρόνο.