Γονείς τρανς παιδιών παροτρύνουν το NHS England να προσέχει περισσότερο τα έγγραφα που αποστέλλονται στους τρανς ασθενείς, καθώς τα παιδιά τους έχουν λάβει επανειλημμένα επιστολές με το deadname τους.
Αρκετοί γονείς δήλωσαν στο PinkNews ότι τα παιδιά τους έχουν λάβει επιστολές στις οποίες δεν έγινε σεβαστό το όνομα τους και η αντωνυμία τους, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν τα απαραίτητα έγγραφα για τη νομική αναγνώριση των ονομάτων τους.
«Ένιωσα χάλια όταν έλαβα την επιστολή», δήλωσε η Nicky, η οποία έχει ένα τρανς παιδί.
«Πρώτον επειδή αναστάτωσε τον γιο μου και δεύτερον επειδή ανησυχούμε ήδη σοβαρά για την κατεύθυνση [προς την οποία] οδεύει το NHS όσον αφορά τη φροντίδα των παιδιών».
Η ίδια δήλωσε στο PinkNews ότι ο 10χρονος γιος της «άρχισε να κλαίει» αφού της παρέδωσε μια επιστολή από το NHS England, η οποία απευθυνόταν στους «γονείς του [deadname]».
Ο φάκελος περιείχε και μια δεύτερη επιστολή που απευθυνόταν στον γιο της, επίσης με το deadname, το οποίο προφανώς και δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Η επιστολή – η οποία, όπως είπε η Nicky, εξηγούσε «το απόλυτο χάος» της υγειονομικής περίθαλψης των τρανς ατόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο – φαινόταν να αγνοεί εντελώς τα αρχεία του γιου της στο NHS, τα οποία είχαν «αλλάξει πλήρως», όπως ισχυρίστηκε.
«Έχει νέο αριθμό NHS», συνέχισε. «Το γεγονός ότι το έκαναν αυτό είναι απαράδεκτο».
Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν νομικά το όνομά τους στα έγγραφα του NHS, αφού υποβάλουν επιτυχώς αίτηση για τη διόρθωση των στοιχείων και δηλώσουν ενημερωμένα στοιχεία στα αρμόδια τοπικά ιατρεία. Το ίδιο ισχύει και για τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου.
Όμως, παρά το γεγονός ότι ο ιστότοπος του NHS αναφέρει ότι θα σεβαστεί τα τρανς παιδιά που έχουν υποβάλει αίτηση, ασθενείς σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν μοιραστεί παρόμοιες ιστορίες.
Ένας άλλος γονέας, ο οποίος έχει ένα οκτάχρονο παιδί και θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε ότι η πρώτη επαφή που έλαβε από το NHS – πέντε μήνες μετά την αρχική παραπομπή – απευθυνόταν στο παιδί με το deadname του, ενώ είχε δηλώσει στο NHS ρητά το αντίθετο.
«Είναι τόσο γελοίο αυτό που γίνεται, επειδή ζητούν συγκεκριμένα το προτιμώμενο όνομα και στη συνέχεια έχουν κάνει συγκεκριμένη επιλογή να μην το χρησιμοποιήσουν», δήλωσε ο γονέας.
«Είναι σαν να προσπαθούν να δημιουργήσουν δυσπιστία απέναντι στην υπηρεσία».
Και οι δύο επιστολές, που δόθηκαν στο PinkNews, περιείχαν μια συγγνώμη από το NHS England για το προγραμματισμένο κλείσιμο της Υπηρεσίας Ταυτότητας Φύλου (GIDS) του Tavistock Centre το επόμενο έτος, καθώς και για τους μεγάλους χρόνους αναμονής.
Οι επιστολές ανέφεραν επίσης ότι οι ασθενείς θα λάβουν ενημέρωση σε αρκετούς μήνες σχετικά με ένα μελλοντικό ραντεβού με την Υπηρεσία Ασυμβατότητας Φύλου, η οποία πρόκειται να αντικαταστήσει την GIDS αργότερα μέσα στο έτος.
«Τα παιδιά μας αξίζουν κάτι καλύτερο»
Η Nicky δήλωσε ότι το θέμα ήταν ενδεικτικό της έλλειψης υποστήριξης που παρέχεται στον γιο της από το NHS, κατηγορώντας την υπηρεσία υγείας ότι δεν παρέχει «καμία φροντίδα» στο παιδί της.
«Ο γιος μου παραπέμφθηκε πριν από τρία χρόνια και από τότε βρίσκεται στη λίστα αναμονής», δήλωσε. «Είχαμε στιγμές που πραγματικά δυσκολευόταν και δεν είχε πουθενά να στραφεί.
«Δεν υπάρχουν τοπικές υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων δεν δέχονται παιδιά για θέματα που σχετίζονται με το φύλο, καθώς δεν έχουν καμία εκπαίδευση.
«Ζήτησα βοήθεια από τον παθολόγο μου όταν ο γιος μου ήταν πραγματικά ανήσυχος, [μόνο] για να μου πει ότι δεν μπορεί να δώσει κάποιου είδους βοήθεια. Τα παιδιά μας αξίζουν κάτι καλύτερο».
«Βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου αναγκαζόμαστε να στραφούμε σε κάποιον ιδιωτικό φορέα και είναι τρομακτικό λόγω της δημόσιας διαβούλευσης του NHS England που μιλάει για αναφορά των γονέων στις κοινωνικές υπηρεσίες αν ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο», δήλωσε η Nicky.
Για τη Nicky, το να πάρει τη βοήθεια που τόσο απεγνωσμένα χρειάζεται ο γιος της έχει γίνει προτεραιότητα. Σκοπεύει να μετακομίσει στο εξωτερικό για να ξεφύγει από την άσχημη κατάσταση της τρανς υγειονομικής περίθαλψης στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το PinkNews ενημερώθηκε από το NHS England ότι οι επιστολές θα είχαν αντλήσει στοιχεία από το NHS Spine – την ψηφιακή υπηρεσία πληροφοριών του παρόχου υγειονομικής περίθαλψης – και ότι ορισμένα στοιχεία μπορεί να μην είχαν ενημερωθεί.
Υποστήριξε επίσης ότι ο αριθμός των ασθενών που έχουν υποβληθεί σε deadnaming ήταν πολύ μικρός.