Γιατί η ορατότητα που προσφέρουν οι “ΛΟΑΤΚΙ διαφημίσεις” δεν είναι αρκετή

25/02/2020

Jumbo, Lacta, Skip…

Αυτές είναι μερικές από της εταιρείες που αποφάσισαν να κάνουν διαφημίσεις με ΛΟΑΤΚΙ περιεχόμενο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Τι κερδίζει όμως η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα πέρα από τη λεγόμενη ορατότητα;

Διαφημίσεις με ΛΟΑΤΚΙ περιεχόμενο είναι αρκετά της “μόδας” τα τελευταία χρόνια κι αυτό είναι λογικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εταιρείες που αγκαλιάζουν το ΛΟΑΤΚΙ κοινό βγαίνουν περισσότερο κερδισμένες και οι διαφημίσεις/καμπάνιες τους έχουν μεγαλύτερη δυναμική.

Είναι όμως η ορατότατα που προσφέρουν αρκετή για να μας δείξουν ότι στηρίζουν πραγματικά την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα ή είναι ένα ακόμα εργαλείο για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους;

Ναι, χαίρομαι όταν βλέπω τέτοιες διαφημίσεις να παίζουν στην τηλεόραση και στα media, ειδικά όταν σκέφτομαι ότι μπορεί να τις δει η ομοφοβική μητέρα μου και να τη βοηθήσουν να αποδεχτεί επιτέλους την σεξουαλική μου ταυτότητα. Από την άλλη, δε θα αρνηθώ πως σκέφτομαι ότι ο λόγος που γίνονται αυτές οι διαφημίσεις είναι το καθαρό κέρδος και όχι το ενδιαφέρον προς την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.

Ποια από αυτές της εταιρείες έχουν πολιτικές που προστατεύουν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα στο εργασιακό περιβάλλον; Ποια από αυτές τις εταιρείες επιλέγει να αναζητήσει ΛΟΑΤΚΙ άτομα και όχι μοντέλα να παίξουν σε αυτές τις διαφημίσεις; Ποια από αυτές της εταιρείες επιλέγει, όταν κάνει τέτοιες καμπάνιες, να επιλέξει ΛΟΑΤΚΙ μέσα και κανάλια για να περάσει το μήνυμά της; Ποια από αυτές τις εταιρείες προσφέρει το μέρος εσόδων ή ένα κάποιο χρηματικό ποσό σε δράσεις και οργανώσεις που στηρίζουν την κοινότητα; Και στην τελική, από την στιγμή που βγάζουν λεφτά μέσα από καμπάνιες και διαφημίσεις χρησιμοποιώντας την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, πόσα από αυτά τα λεφτά επιστρέφουν πίσω σε αυτήν;

Να θυμίσω, ότι πριν έναν χρόνο περίπου το GayStarNews, ένα από τα μεγαλύτερα ΛΟΑΤΚΙ μέσα ενημέρωσης στον κόσμο, έκλεισε και ένας από τους λόγους ήταν επειδή πολλές από αυτές τις εταιρείες, αν και έκαναν ΛΟΑΤΚΙ διαφημίσεις, δεν επέλεγαν το μέσο αυτό για να διαφημιστούν. Αντ’ αυτού προτιμούσαν να κάνουν ξέπλυμα, απλά αλλάζοντας την εικόνα τους με μια rainbow σημαία ή δείχνοντας με ένα σποτάκι ότι στηρίζουν την κοινότητα (χωρίς να κάνουν τίποτα γι αυτήν).

Ως ένα ανοιχτά ΛΟΑΤΚΙ άτομο έχω βρεθεί σε συνεντεύξεις αρκετών πολυεθνικών από αυτές που κάνουν διαφημίσεις με ΛΟΑΤΚΙ περιεχόμενο. Ξέρετε με τι έχω έρθει αντιμέτωπος; Με άτομα που χαμηλώνουν τη φωνή τους και ψιθυρίζουν όταν λένε την λέξη “γκέι” σαν να ντρέπονται, άτομα που μου έχουν πει “Ξέρεις εδώ εμείς είμαστε πολύ συντηρητική εταιρεία” ή “το πάθος σου είναι η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και καλύτερα να μείνεις εκεί”. Άτομα που δεν ξέρουν τίποτα για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, άτομα που η ίδια η εταιρεία που κάνει τις ΛΟΑΤΚΙ διαφημίσεις, δεν έχει μπει καν στον κόπο να εκπαιδεύσει το προσωπικό της ή να δημιουργήσει πολιτικές για τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα στο εργασιακό περιβάλλον.

Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να είμαι αρκετά επιφυλακτικός για τις προθέσεις των εταιρειών που κάνουν αυτές τις διαφημίσεις. Ειδικά, όταν αυτές δεν συνοδεύονται από την ουσιαστική στήριξή τους στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.




Δες και αυτό!