Όταν τέσσερις «εστριμμένες» Drag Queens φτιάχνουν τη δική τους παράσταση

Η Τάμμυ Τσανάκα, η Μελιστάλακτη, η Σούκα ντε λα Μπλιάτ, και η Ανδρομέδα Μπολς είναι και οι τέσσερις νικήτριες των Miss Hellas Drag Pageant.

Μαζί, λοιπόν, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια ιδιαίτερη παράσταση (Οι Εστριμμένες) ή καλύτερα όπως αναφέρουν οι ίδιες: «ένα συγκινητικό και συγχρόνως κωμικό επικοινωνιακό πείραμα, που σκοπό έχει να ερευνήσει τα όρια των ανθρώπινων σχέσεων». Λίγο πριν την αυριανή πρεμιέρα τις ρωτήσαμε για να μάθουμε περισσότερα!

Τάμμυ Τσανάκα

Πώς δημιουργήθηκε η παράσταση αυτή; 

Τάμμυ: Η Μελιστάλακτη φταίει για όλα!

Μελιστάλακτη: Η αλήθεια είναι πως εγώ φταίω, όντως. Θυμάμαι στα καλλιστεία του 2022 όταν μου έγινε μια παρόμοια ερώτηση για το τι λείπει από την σκηνή της Αθήνας και η απάντηση ήταν αυτή «Υπάρχει τρομερή έλλειψη από θεατρικές queens» τώρα μετά από τρία ολόκληρα χρόνια μεράκι και σεβασμό που έχουμε η μία για την άλλη ανεβάζουμε την πρώτη μας παράσταση! 

Σούκα: Η αρχική ιδέα έπεσε από τη Μελιστάλακτη το Φεβρουάριο του ‘24. Οι επικοινωνίες συστηματοποιήθηκαν το φθινόπωρο του ίδιου έτους και μετά από ώρες συζητήσεων και συνδιαμόρφωσης φτάσαμε να πλησιάζουμε αυτό που οραματιστήκαμε και οι τέσσερις.

Ανδρομέδα: Η πρώτη φορά που έγινε κάποια συζήτηση σε εμένα επί του θέματος ήταν στο φετινό Queer Con. Αφού τελείωσε βρέθηκα με τη Μελιστάλακτη και τη Σούκα και συζητήσαμε το πόσο ωραίο θα ήταν να γινόταν κάτι από όλες τις εστεμμένες του Miss Hellas Drag Pageant. Φτιάξαμε λοιπόν μια ομαδική μαζί με τις προαναφερθείσες και την Τάμμυ Τσανάκα και κανονίστηκε η πρώτη συνάντηση. Και μετά από πολλές συζητήσεις, καταλήξαμε σε ένα κοινό όραμα και αποφασίσαμε να το υλοποιήσουμε. 

Μελιστάλακτη

Τι συμβαίνει όταν κλείνεις τέσσερις εστεμμένες Drag Queens στο ασανσέρ;

Τάμμυ: Εγώ και μόνη μου να κλεινόμουν σε ασανσέρ, θα πάθαινα τα πάντα. Πόσο μάλλον με άλλες τέσσερις μεγάλες προσωπικότητες που συνεχώς μεταλλάσσονται.

Μελιστάλακτη: Όλα εξαρτώνται από τις προσωπικότητες που φέρουν οι ίδιες. Όλα είναι θέμα ενέργειας. Μπορεί την μια μέρα να είναι απλά περαστικές και την επόμενη στο ίδιο ασανσέρ να σφάξουν η μία την άλλη, και όλα αυτά για λίγη φήμη, δόξα, λεφτά και ειλικρίνεια. Θα έλεγε κανείς πως όλα αυτά μου ακούγονται μάταια αλλά έτσι είναι η ζωή ένα ασανσέρ που σε ανεβοκατεβάζει ενώ έχεις επιλέξει να πας σε συγκεκριμένο όροφο. 

Σούκα: Το σύστριγγλο.

Ανδρομέδα: Ένα συνονθύλευμα ενθουσιασμού και άγχους. Χαίρεσαι που βλέπεις αυτά τα άτομα σε έναν κοινό χώρο, αλλά δεν θα είσαι ποτέ σίγουρ@ για το τι θα αντικρίσεις όταν βγουν από αυτό το ασανσέρ! 

Σούκα ντε λα Μπλιάτ

Θα λέγαμε ότι είναι ένα έργο για την drag τέχνη ή ότι το drag αποτελεί την αφετηρία για να διηγηθεί ο κάθε χαρακτήρας την ιστορία του;

Τάμμυ: Αυτά τα δύο στοιχεία συνδέονται αλλά ταυτόχρονα όχι και τόσο. Ναι, μεν ο λόγος που αυτές οι προσωπικότητες βρέθηκαν στον ίδιο χώρο είναι εξ ολοκλήρου η τέχνη του drag, διότι υπό άλλες συνθήκες είναι άνθρωποι με πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες που αν δεν παγιδεύονταν στον ίδιο χώρο δεν θα κατανοούσαν πόσο κοινά βιώματα έχουν, όπως και θέλω. Είναι η ανακάλυψη των εαυτών τους μέσα από τις κοινές τους εμπειρίες που τους έφερε κοντά.

Μελιστάλακτη: Σίγουρα έχουμε όλες έναν κοινό παρανομαστή και αυτό είναι παράλληλα και ο συνδετικός κρίκος. Μέσα από τις πρόβες καταλάβαμε πως αν δεν υπήρχε η drag τέχνη, ίσως αυτές οι τέσσερις προσωπικότητες να μην γνωρίζονταν ποτέ! Κάτι εξίσου σημαντικό είναι πως καταλάβαμε ότι η καθεμία προέρχεται από διαφορετικό background, αλλά αν μας κολλήσεις όλες μαζί ακόμη και με την σειρά από έχουμε στεφθεί φτιάχνουμε ένα αρμονικό παζλ του Dragli. 

Σούκα: Θα έλεγα ότι η συσχέτιση είναι αμφίδρομη. Ασφαλώς το drag αποτέλεσε μια κοινή συνιστώσα και λειτούργησε ως έναυσμα για την αρχική σύλληψη της ιδέας και τη διάνθισή της, αλλά το ίδιο το έργο δομείται και σε επίπεδο υπόθεσης πάνω στη συνθήκη της συνεργασίας τεσσάρων queens. Σε πλήρη σύμπνοια με την πολυεπίπεδη φύση της τέχνης που πρεσβεύουμε, η διήγηση της ιστορίας της καθεμιάς επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση πληθώρας εκφραστικών μέσων.

Ανδρομέδα: Θεωρώ πως η ιστορία μας ξεκινά από το drag σαν μορφή τέχνης, που είναι άλλωστε και ο κοινός άξονας διαμόρφωσης της όλης παράστασης, αλλά καταλήγει σε μια σπονδυλωτή αφήγηση προσωπικών ιστοριών. Μέσα από αυτές αντιλαμβανόμαστε πως δεν είναι το drag ο μόνος συνδετικός κρίκος ανάμεσα μας, αλλά δείχνουν ότι η καθεμία μέσα από τους προβληματισμούς της και την οπτική της για τα θέματα που την απασχολούν, συμπληρώνει την άλλη με τρόπο ίσως ανορθόδοξο αλλά αποτελεσματικό. Αυτό επιτυγχάνεται αρχικά μέσα από την αισθητική της εκάστοτε εστεμμένης η οποία διαρρέει τον ρόλο και το performance της και στη συνέχεια μέσα από την σχέση των εστεμμένων και μεταξύ τους αλλά και με το κοινό. Προφανώς η δραματοποίηση, η σκηνοθεσία και τα εκφραστικά μέσα που έχουν χρησιμοποιηθεί για να δομηθεί όλη η παράσταση βοηθούν στο να γίνει το τελικό αποτέλεσμα γλαφυρό και κατανοητό από όλους. 

Ανδρομέδα Μπολς

Με ποια φράση θα προσκαλούσατε (η κάθε μία) τον κόσμο να έρθει να δει την παράσταση;

Τάμμυ: Απλά θα πω ότι σίγουρα θα μας γνωρίσετε πολύ καλύτερα μέσα από αυτήν την παράσταση. Επαυξάνω για τα χαρτομάντιλα.

Μελιστάλακτη: Το butterfly effect ισχύει όντως. Φαντάσου να μην έμπαινα ποτέ σε αυτό το ασανσέρ! 

Σούκα: Αν έχετε άντερα ελάτε. 

Ανδρομέδα: Μπορεί να μην είναι η παράσταση που περιμένατε να δείτε, αλλά είναι σίγουρα η παράσταση που πρέπει να δείτε. Α! Φέρτε χαρτομάντιλα!


Πληροφορίες

Τοποθεσία: Μικρός Κεραμεικός (Ευμολπιδών 13, Γκάζι)
Έναρξη παραστάσεων: Πέμπτη 24/04 και για πέντε (5) μόνο παραστάσεις.
Κάθε Πέμπτη στις 21.00 εκτός από 01/05. Η παράσταση μεταφέρεται για τις 03/05 στις 23:00 (περιορισμένες θέσεις θεατών)

Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/mikros-kerameikos-oi-estrimmenes/?eventid=12305&showid=82739

Vasilis Thanopoulos

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο [email protected]. Cu!




Δες και αυτό!