Λίγο πριν από την επίσημη παρουσίαση των αυτοκινήτων της στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαιάμι, η Jaguar διέρρευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το νέο ηλεκτρικό όχημά της, το οποίο εννοείται ότι χαρακτηρίστηκε «woke».
Οι πρώτες εικόνες έδειξαν ένα ροζ ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Jaguar, αν και δεν είναι σαφές πόσο από το σχεδιαστικό concept θα φτάσει πραγματικά στο νέο ηλεκτρικό όχημα. Άλλες πιο πρόσφατες φωτογραφίες δείχνουν το ίδιο όχημα σε άλλα χρώματα.
Το rebranding της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως μετά τη δημοσίευση του διαφημιστικού κλιπ της, δεν έχει τύχει καλής υποδοχής από όλες τις πλευρές, όπως ήταν αναμενόμενο, με πληθώρα μισαλλόδοξων χρηστών των social media να κάνουν λόγο για «woke ατζέντα».
Μετά τη δημοσίευση των φωτογραφιών, κάποοι χρήστες του X/Twitter χαρακτήρισαν το χρώμα του νέου αμαξιού «τρανς ροζ», ενώ άλλοι θεώρησαν (ξανά) ότι ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου – και το γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό – είναι «woke».
Type 00 in London Blue and Miami Pink, revealed at Miami Art Week.
— Jaguar (@Jaguar) December 3, 2024
London Blue honours the iconic Opalescent Silver Blue of the 1960s E-type.
Miami Pink pays tribute to the city’s pastel colours and Art Deco architecture.
——
Finer points in the comment section. pic.twitter.com/nc91ljpeOW
Πριν από την αποκάλυψη, η εταιρεία δήλωσε ότι στόχος της είναι τα αυτοκίνητά της να είναι μοναδικά και «να μην αντιγράφουν τίποτα». Ωστόσο, για τους ομοτρανσφοβικούς, η Jaguar αντιγράφει «κάθε πτυχή της woke και τρανς ιδεολογίας».
Υπήρξαν ακόμη και θεωρίες συνωμοσίας ότι η Tata Motors, η μητρική εταιρεία της Jaguar Land Rover, καταστρέφει επίτηδες τη μάρκα «προσλαμβάνοντας woke ηλίθιους», ώστε το κοινό να σταματήσει να αγοράζει τα αυτοκίνητα.
Ένα άτομο δήλωσε ότι «το woke rebranding της Jaguar… έχει καταστρέψει την κληρονομιά της μάρκας».
Αυτό έρχεται αμέσως μετά τις αντιδράσεις που αντιμετώπισε η αυτοκινητοβιομηχανία επειδή κυκλοφόρησε μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων με μοντέλα διαφορετικών ηλικιών, φυλών και φύλων, μαζί με φράσεις όπως «ζήσε ζωντανά», «διάγραψε το συνηθισμένο» και «μην αντιγράφεις τίποτα».
Οι γνωστοί «αντί-woke» ειδήμονες των social χλεύασαν το κλιπ, αφήνοντας το αφεντικό της Jaguar να δηλώνει απογοητευμένος από το «επίπεδο του χυδαίου μίσους και της μισαλλοδοξίας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Rawdon Glover, δήλωσε ότι η διαφήμιση ήταν μέρος της επιθυμίας της Jaguar «να απομακρυνθεί από τα παραδοσιακά αυτοκινητιστικά στερεότυπα» και της ανάγκης «να προσελκύσει μια νέα πελατειακή βάση». Πρόσθεσε ότι η συνολική αντίδραση ήταν «πολύ θετική».