Μια νέα διαφήμιση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar έχει προκαλέσει «αντί-woke» αντιδράσεις, μεταξύ των οποίων κι αυτή του Elon Musk.
Συγκεκριμένα, στη διαφήμιση παρουσιάζονται διάφορα μοντέλα – των οποίων η επιλογή φαίνεται να έχει γίνει με μια διάθεση συμπεριληπτικότητας – με πολύχρωμα εντυπωσιακά ρούχα. Καθώς τα μοντέλα βγαίνουν από το ασανσέρ οι φράσεις «ζήσε ζωντανά», «διέγραψε το συνηθισμένο», «σπάσε τα καλούπια» και «μην αντιγράψεις τίποτα» εμφανίζονται στην οθόνη.
Ωστόσο, το μήνυμα της διαφήμισης για μια απομάκρυνση από το παρελθόν, το συντηρητικό και αυτό που θεωρείται «κανονικό», φαίνεται να έχει προκαλέσει μια σειρά από «αντί-woke» αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Copy nothing. #Jaguarpic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Μία από αυτές ήταν και του Elon Musk, ιδιοκτήτη του X, ο οποίος εξέφρασε την αντίθεσή του με μια ειρωνική ερώτηση σχετικά με το αν η εταιρία πουλάει αυτοκίνητα – λόγω της απουσίας αυτών από τη διαφήμιση.
Βέβαια, η Jaguar δεν έλειψε πολύ να απαντήσει, σχολιάζοντας ότι «Ναι. Θα θέλαμε πολύ να σας δείξουμε» και τον προσκάλεσε σε μια προωθητική εκδήλωση.
Κάτω από τη σχετική ανάρτηση της εταιρίας στο X, αρκετά άτομα καλούν σε μποϊκοτάζ, ενώ άλλα γράφουν το κλασσικό «Go Woke Go Broke» (γίνε woke και θα πτωχεύσεις) – στο οποίο η Jaguar απάντησε «Go hard».
Άλλοι χρήστες παρομοίασαν τη στάση της Jaguar με αυτήν της Bud Light, εταιρία μπύρας, η οποία συνεργάστηκε με την τρανς influencer, Dylan Mulvaney και δέχθηκε πληθώρα τρανσφοβικών αντιδράσεων.
«Αυτή η στρατηγική επικοινωνίας θα προκαλέσει την πτώση σας», έγραψε συγκεκριμένα ένα άτομο, ενώ ένα άλλο πρόσθεσε «Λοιπόν… ξέρουμε πού πήγε η διαφημιστική ομάδα της Bud Light».
«Αυτές είναι γκέι μαλακίες. Έχω 76 αυτοκίνητα, δεν έχω Jag – και τώρα δεν θα έχω ποτέ», έγραψε με τη σειρά του ο Andrew Tate, ο οποίος κατηγορείται για βιασμός, σωματεμπορία και δημιουργία εγκληματικής οργάνωσης.
Ωστόσο, μέσα από την καμπάνια αλλά και τις απαντήσεις που έδωσε σε διάφορους χρήστες η Jaguar, η νέα αυτή διαφήμιση αποτελεί ένα σημείο αναγέννησης για την αυτοκινητοβιομηχανία και ένας τρόπος να συστήσει εκ νέου τον εαυτό της.