H Zackie Oh, πρωταγωνιστεί στην παράσταση “ΚΤΕΛ για Κρέστενα” και παίρνει συνέντευξη από τον σκηνοθέτη της, Γιώργο Καλογερόπουλο. Γιατί μπορεί.
Πώς σου ήρθε να βάλεις εμένα να παίξω στην παράσταση;
Γιατί είσαι εσύ. Κι εγώ, και όλα τα παιδιά της ομάδας, πάντα θαυμάζαμε τα σόου της Zackie, τα βίντεο, τα λόγια, την γκλαμουριά αλλά και την αλήθειά της. Και για τον Ζακ Κωστόπουλο, όμως, δεν έχω λόγια. Ένα φωτισμένο πλάσμα, με ταλέντο και μεγάλη ψυχή. Σας αγαπάμε, λέμε.
* Εδώ, θέλω να ομολογήσω ότι πλέον σε θεωρώ μέλος της ομάδας και να δώσουμε και ένα αποκλειστικό. Η Zackie θα πρωταγωνιστεί και στην επόμενη παράστασή μας, που θα είναι πάλι μια αποδομητική διασκευή κάποιου κλασικού έργου (δε λέω άλλα).
Γιατί “Λεωφορείον ο πόθος” και γιατί στα Κρέστενα;
Αχ, το “Λεωφορείον ο Πόθος” και η Μπλανς του είναι το ιερό δισκοπότηρο της παγκόσμιας δραματουργίας. Η επιλογή που κάνει κανείς όταν καταπιάνεται με αυτό το θρίλερ (γιατί έτσι το βλέπω και το ζω): Αν η Μπλανς του θα είναι μια ευαίσθητη γυναίκα, θύμα της εποχής της, ή μια δυναμική ύπαρξη που καταρρέει σε ένα περιβάλλον που δεν της αρμόζει, είναι ένα τεράστιο δίλημμα. Από ‘κει ξεκινούν όλα. Έτσι κι εγώ, θέλησα να ασχοληθώ με τη διαφορετικότητά της και πώς αυτή αντιμετωπίζεται από τον περίγυρο. Φυσικά, η ιδέα να μεταφερθεί στο πλαίσιο της ελληνικής επαρχίας λειτούργησε πολύ βοηθητικά μια που ο στενόμυαλος, κατά κύριο λόγο, πληθυσμός στέκεται εμπόδιο στην αληθινή έκφραση των συναισθημάτων και προάγει την καταπίεση, σε όλα της τα επίπεδα.
Η Μπλανς και όλοι οι χαρακτήρες καταπιέζονται συνεχώς, είτε γύρω μας είτε στη Νέα Ορλεάνη. Τα Κρέστενα μου ήρθαν σαν φευγαλέα μνήμη παιδικών χρόνων. Μια εμβόλιμη διαφήμιση του ραδιοφώνου όπως πηγαίναμε στο Πελοποννησιακό χωριό του μπαμπά και μια πινακίδα. Ξέρεις, πάντα μου έκανε μεγάλη εντύπωση το όνομα. Ε, είναι κοντά και στην Αρχαία Ολυμπία. Μεγάλο τουριστικό αξιοθέατο. Έχει και μια απίστευτη ταβέρνα, εντελώς κουλή. Έμαθα, ότι σερβίρουν λέει, όλα τα φαγητά σε κέλυφος καρύδας. Την ταβέρνα επιμελείται μια εξαιρετική κυρία, αφρικανικής καταγωγής και πιστεύω ότι της αξίζει βραβείο Fusion κουζίνας.
Είναι έτοιμη η Ελληνική κοινωνία για αυτή την παράσταση;
Αχ, τι δύσκολη ερώτηση. Είναι; Δεν ξέρω. Περιμένω κάθε φορά με ανυπομονησία τις αντιδράσεις του κοινού. Είναι δύσκολο πράγμα να μιλάς με σκληρή ειλικρίνεια για τα αυτονόητα. Δυστυχώς, δεν το αντέχουν όλοι. Η κοινωνία βολεύεται πολύ εύκολα στο κρυφό, το ανομολόγητο, το “κάτω από το χαλί”. Ελπίζω να δω αληθινές αντιδράσεις και νιώθω προετοιμασμένος για ό,τι μπορεί να προκύψει.
Πάντως, είναι δεν είναι έτοιμη η κοινωνία, εμείς θα μιλάμε με αλήθεια και δε θα γυρνάμε την πλάτη στην ουσία για να μην ταράξουμε την υποκριτική ευαισθησία ορισμένων.
Το “ΚΤΕΛ για Κρέστενα” κάνει το Jesus Christ Superstar να φαίνεται “Ιησούς από τη Ναζαρετ”. Φοβάσαι τυχόν αντιδράσεις ή δεν είμαστε αρκετά διάσημοι για να μας πάρουν χαμπάρι οι Χριστιανές αδερφές μας;
Έχω κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες να ενημερώσω τους ανθρώπους της εκκλησίας για αυτό που συμβαίνει στο “ΚΤΕΛ για Κρέστενα”, αλλά παντού πόρτες κλειστές. Η απάντηση βρίσκεται στην ερώτησή σου. Δε μας ξέρουν ακόμα καλά, αλλά θα μας μάθουν. Βέβαια, ας μην παραπλανούμε τους αναγνώστες και νομίσουν ότι ο αυτοσκοπός μας είναι να προκαλέσουμε τις δογματικές. Όχι, όχι, απλώς είμαστε ελεύθεροι να εκφράσουμε μια διαφορετική γνώμη.
Ο Τενεσί Ουίλιαμς πιστεύεις ότι θα ενέκρινε ή θα γύριζε στον τάφο του;
Ο Τενεσί, στον τάφο του, έτσι κι αλλιώς, κοντεύει να γίνει σαν την αριστερή χορεύτρια της Beyonce. Ξέρεις, την πιο τσαχπίνα. Έχουμε δει κι έχουμε δει ανεβάσματα των έργων του. Πιστεύω, ότι θα ενέκρινε την τροπή που πήρε το έργο στα χέρια μας, γιατί είναι γνωστό ότι υπήρξε θύμα του στενού αμερικανικού κυκλώματος, καθώς έχασε πολλές τιμές και δόξες, που θα του άξιζαν στην εποχή του, όντας ομοφυλόφιλος. Γκέι. Αδερφή. Προϊσταμένη. Πουστάρα, πώς το λένε;
Του στέλνουμε κοσμική αγάπη και αν έρθει ο καιρός να ανταμωθούμε, μας φαντάζομαι όλους μαζί, σε ένα Αλμοδοβαρικό, κιτς μπαράκι, να παρακολουθούμε Drag Show από την Divine, υπό τους ήχους της μουσικής του Χατζιδάκι και να πίνουμε Batida De Coco, αγνοώντας αν ο διπλανός μας είναι άγγελος ή δαίμονας. It’s the same thing, my dear!
Η Μπλανς βασίζεται στην καλοσύνη των ξένων. Εσύ σε τι βασίζεσαι;
Αχ, εγώ βασίζομαι στην καλοσύνη και την κακία και τη χαρά και τη θλίψη και τη μέρα και τη νύχτα και το ναι και το όχι των φίλων.
Είμαστε ευλογημένοι από μια ανώτερη δύναμη, που δεν υπάρχει (χαχα), να είμαστε μαζί και να δημιουργούμε.
Βασίζομαι στις στιγμές που πίνουμε καφέ και γελάμε και μας έρχεται η ιδέα να κάνουμε ένα πάρτι στο “BeQueer”. Στις στιγμές που καπνίζουμε ρεφενέ, ένα χαρτάκι εγώ, ένα φιλτράκι εσύ, λίγο καπνό ο άλλος. Στις στιγμές, που γίνεσαι έξαλλη, εσύ, Zackie Oh, όταν σου κλέβουμε τους αναπτήρες. Σε μια Μεγάλη Παρασκευή που γίναμε “κώλος” και στις στιγμές που κλαίμε όλοι μαζί γιατί αισθανθήκαμε ότι τα καταφέραμε.
Βασίζομαι στην αγάπη.
Από Μιμή Ντενίση μέχρι Μέριλ Στριπ, πόσο ταλαντούχα είμαι;
Εφόσον μπορείς να ενσωματώσει Μιμή και Μέριλ (!) στον υποκριτικό σου άξονα, σε μια δίωρη παράσταση, που κάνει και δεκάλεπτο διάλειμμα για να αλλάξεις καούκα, τι θες να πω;
You rock, sister. You rock!
Μεγάλη έκπληξη και η φωνητική ικανότητά σου. Η Zackie, από φέτος, μπαίνει με το δεξί στη Ροκ και στη Γκοθιά. Γιούρια!
Πώς βλέπεις το “queer θέατρο” στην Ελλάδα;
Το βλέπω ως “queer θέατρο” στην Ελλάδα.
Και τέλος, είμαι εγώ το αντίθετο του πόθου, μωρή;
Τι λες καλέ; Τόσο σέξι ενσάρκωση του Θανάτου, είχε να εμφανιστεί από τη Μορτίσια Άνταμς. Η Zackie Oh είναι παιδί του πόθου. Την ποθούν και ποθεί εξίσου, αλλά ξέρεις τι μ’ αρέσει πιο πολύ; Ότι δεν προκαλεί. Μόνο μαζεύει.
Επιτέλους, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε και για τη σεξουαλική ζωή του Θανάτου. Άσε, ψόφια πράγματα.
ΚΤΕΛ για Κρέστενα
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, μέχρι 31 Μαΐου στο “Από μηχανής” Θέατρο (Κάτω Σκηνή) . Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο
https://avmag.gr/88023/parastasi-ktel-gia-krestena-toy-giorgoy-kalogeropoyloy/