Η Ιρλανδία αποφάσισε να αφαιρέσει το ομοφοβικό και μισογυνιστικό περιεχόμενο από τη διδακτέα ύλη

12/11/2021

To εκπαιδευτικό σύστημα στην Ιρλανδία αποφάσισε να αφαιρέσει το διδακτικό υλικό που αναφερόταν στη ΛΟΑΤ+ κοινότητα με κακοποιητικό τρόπο, αναπαράγοντας στερεότυπα, όπως «όλοι οι γκέι κακοποιούν παιδιά», «τα κορίτσια που δεν φορούν μέικ απ είναι λεσβίες» και «όλοι οι γκέι είναι ζουν με τον ΗΙV».

Οι πόροι διδασκαλίας, που αναπτύχθηκαν αφού οι σχέσεις και η σεξουαλική εκπαίδευση έγιναν υποχρεωτικό μέρος του σχολικού προγράμματος τη δεκαετία του 1990, χρησιμοποιούνταν μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την Pamela O’Leary, σύμβουλο καθοδήγησης από το Cork που άσκησε πίεση για την απομάκρυνσή τους.

«Μου είπαν επανειλημμένα ότι παρά το εξαιρετικά προβληματικό περιεχόμενο, ορισμένα σχολεία εξακολουθούν να βρίσκουν αυτούς τους πόρους “χρήσιμους”, ανέφερε η O’Leary την Τετάρτη στο Twitter.

H O’Leary δημοσίευσε στιγμιότυπα από το κακοποιητικό περιεχόμενο, που ανέφεραν φράσεις, όπως «μπορείς να αλλάξεις από ομοφυλόφιλος» και «οι ομοφυλόφιλοι προσπαθούν να κάνουν τους άλλους ομοφυλόφιλους».

Η Ιρλανδία, η οποία νομιμοποίησε τους γκέι γάμους το 2015, ήταν μια από τις πρώτες χώρες που είχαν έναν ανοιχτά γκέι ηγέτη. Ο Leo Varadkar υπηρέτησε ως ο πρώτος ανοιχτά γκέι πρωθυπουργός (taoiseach) της χώρας από το 2017 έως το 2020. Η πολιτική επιτυχία του Varadkar — πρόκειται να γίνει ξανά πρωθυπουργός σε περίπου έναν χρόνο — θεωρήθηκε ως εμβληματική της μετάβασης της Ιρλανδίας σε μια πιο κοινωνικά φιλελεύθερη κοινωνία, καθώς αφήνει όλο και περισσότερο τις συντηρητικές ρωμαιοκαθολικές παραδόσεις έξω από τη δημόσια ζωή.

Ωστόσο, οι νομοθέτες δηλώνουν ότι το διδακτικό υλικό δείχνει ότι η χώρα έχει ακόμη δρόμο να διανύσει.

Ο γερουσιαστής Μάρτιν Κόνγουεϊ του κεντροδεξιού κόμματος Fine Gael έγραψε στο Twitter ότι ολόκληρο το σύστημα πρέπει να «αναθεωρηθεί» για να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε σχέσεις και σεξουαλική διαπαιδαγώγηση «χωρίς μεροληψία και θρησκευτική επιρροή».

Μια πρόσφατη μελέτη που συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο του Λίμερικ της Ιρλανδίας διαπίστωσε ότι πολλά τρανς και non binary άτομα αισθάνονται περιθωριοποιημένα στο σχολείο και αντιμετωπίζουν προκαταλήψεις και κακοποιητικές συμπεριφορές.

Η Ιρλανδική ΛΟΑΤ+ Εθνική Ομοσπονδία είπε ότι ήταν «ανησυχητικό» το γεγονός ότι τέτοιο διδακτικό υλικό «θεωρήθηκε κάποια στιγμή ως κατάλληλο».

«Τα νεαρά ΛΟΑΤ+ άτομα — και μάλιστα όλοι οι μαθητές — αξίζουν μια [εκπαίδευση] βασισμένη σε γεγονότα, χωρίς αποκλεισμούς — όχι επιβλαβείς και προσβλητικές συζητήσεις, σχετικά με την έμφυτη ταυτότητά τους», έγραψε η ομάδα.

Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας είπε στους Irish Times ότι προσπάθησαν να αφαιρέσουν εντελώς το διαδικτυακό υλικό τον Ιούνιο, αφού ο σύμβουλος καθοδήγησης έθεσε το θέμα. Αλλά ένα “πρόβλημα προσωρινής αποθήκευσης” σήμαινε ότι ήταν ακόμα προσβάσιμο, μετά από αυτήν την ημερομηνία.

«Αυτό το τεχνικό ζήτημα έχει πλέον επιλυθεί», είπε στην εφημερίδα.

Vasilis Thanopoulos

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο [email protected]. Cu!




Δες και αυτό!