Η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρία του κόσμου ακύρωσε συνεργασία με τη Nivea Skincare, επειδή senior εργαζόμενός της έκανε το εξής ομοφοβικό σχόλιο: “Εμείς δεν κάνουμε gay πράγματα στη Nivea” όταν του έδειχναν διαφήμιση, που δύο άνδρες αγγίζουν τα χέρια τους.
Η FCB ανακοίνωσε μ’ ένα εκ των έσω memo, ότι αυτό το σχόλιο αρκεί για να διακόψουν τη συνεργασία τους με τη Nivea, παρόλο που η συνεργασία τους μετρά 100 χρόνια. Σύμφωνα με το AdAge, υπήρχε κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ των δύο επιχειρήσεων εδώ και χρόνια. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το ομοφοβικό σχόλιο που έγινε, σε κλήση προς ένα ανοιχτά gay μέλος της δημιουργικής ομάδας της διαφημιστικής, ως απάντηση σε διαφήμιση που πρότεινε.
“Έρχεται ένα σημείο σε κάθε μακροχρόνια σχέση όταν σκέφτεσαι τι έχετε επιτύχει μαζί και επαναπροσδιορίζεις το πού θα σας πάει αυτό το ταξίδι” , δήλωσε ο CEO της FCB, Carter Murray, «Μερικές φορές το ταξίδι απαιτεί δύσκολες αποφάσεις που οδηγούν σε διαφορετικά μονοπάτια» .
Η Nivea έκανε λόγο για αβάσιμους ισχυρισμούς.
Η Nivea ξοδεύει κατά μέσο όρο 300 εκατομμύρια δολάρια για τη μέτρηση της διαφήμισης το χρόνο – αλλά το σύνολο αυτό αντιπροσωπεύει μόνο το 1% των συνολικών εσόδων του οργανισμού.
Εκπρόσωπος της Beiersdorf, της εταιρείας που είναι κάτοχος της Nivea, είπε ότι δε θα σχολιάσει τους “αβάσιμους ισχυρισμούς” που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του μήνα του Pride. Ο εκπρόσωπος συνεχίζει να δηλώνει ότι οι ισχυρισμοί δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες της Beiersdorf, της Nivea και των υπαλλήλων τους σε όλο τον κόσμο:
“Καμία μορφή διακρίσεων, άμεση και έμμεση, δεν είναι ή θα γίνει ανεκτή. Είμαστε σθεναρά αφοσιωμένες/οι στην ποικιλομορφία, τον αμοιβαίο σεβασμό, τις ίσες ευκαιρίες και την ανοχή – αυτήν τη στάση και πίστη μοιράζεται σε όλον τον κόσμο η Beiersdorf» .
Ο Asad Dhunna, διευθυντής επικοινωνιών για το Pride του Λονδίνου, δήλωσε στο Drum ότι ο κόσμος γεμίζει με ενθουσιασμό, όταν βλέπει μια επιχείρηση να επιλέγει μεταξύ ηθικής και χρήματος.
“Αυτό θα είναι μια τεράστια ηθική ώθηση για το προσωπικό [της FCB]” , είπε: “Πολύ συχνά οι άνθρωποι επιστρέφουν πίσω στη ντουλάπα, ή φοβούνται να είναι out στους πελάτες τους, οπότε το να έχουν τις πλάτες της εταιρίας τους και να παραιτείται ολόκληρη η εταιρία από μία συνεργασία λόγω ομοφοβίας, αυτό στέλνει ένα πολύ ισχυρό μήνυμα. Δείχνει πόσο μακριά έχουμε φτάσει αναφορικά με τα δικαιώματα των LGBT+ ατόμων στον κόσμο της διαφήμισης και αποτελεί επίσης παράδειγμα για άλλους οργανισμούς να ζητούν από τους πελάτες τους να λογοδοτούν” .