22 πράγματα για την αμφισεξουαλικότητα που πρέπει να γνωρίζεις

20/09/2017
από

Με αφορμή την εβδομάδα για την ευαισθητοποίηση για την αμφισεξουαλικότητα, ο bi δημοσιογράφος Zachary Zane εντόπισετα 22 δεδομένα ερευνών, άρθρων και συνεντεύξεων, που καλό είναι να γνωρίζουμε:

1. Kenji Yoshino, “Η επιστημονική σύμβαση της εξάλειψης της αμφισεξουαλικότητας” (2000)*

Πιθανώς το πιο εκτενές και σημαντικό έργο για την αμφιφυλόφιλη εξάλειψη. Παρόλο που είναι πολύ εκτενές (~ 56.000 λέξεις), είναι καλογραμμένο και μπορείτε να το διαβάσετε σε δύο ημέρες. Πρόκειται για τη διατριβή του Kenji Yoshino που συνοψίζει τα εξής: Τόσο τα gay άτομα όσο και τα straight άτομα έχουν σιωπηρή συμφωνία και συνεργάζονται άτυπα στο να διαγράψουν τα αμφισεξουαλικά, γιατί αυτό τους ωφελεί.


2. Emily Alpert, “Γιατί τα bi άτομα μένουν στο ντουλάπι” (2014)*

Αυτό το άρθρο από τους Los Angeles Times διερευνά τους λόγους για τους οποίους τόσα πολλά bi άτομα επιλέγουν να ζουν κρυφά και πώς η εμπειρία της καταπίεσης καθιστά δύσκολο το να κάνουν coming out σε gay και straight άτομα στον κύκλο τους.


3. Lachlan MacDowall, «Ιστορικοποιώντας τη σύγχρονη αμφιφυλοφιλία» (2009)*

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Bisexuality και διερευνά την ιστορία και την εξέλιξη της σύγχρονης αμφιφυλοφιλίας. Η συγγραφέας αναφέρει: «Η σύγχρονη αμφιφυλοφιλία έχει μια ξεχωριστή σύγχρονη ιστορία, που ξεκινάει στα μέσα του 19ου αιώνα και αναπτύσσεται μέσα από ένα πλέγμα τριών διασυνδεδεμένων ορισμών, ως συνδυασμός βιολογικών, ψυχικών και σεξουαλικών κατηγοριών: αρσενικό/θηλυκό, αρρενωπότητα/ θηλυκότητα και ετεροφυλοφιλία/ομοφυλοφιλία.

Λόγω εν μέρει της περιθωριοποίησης της αμφιφυλοφιλίας στις θεωρίες της σεξουαλικότητας, οι πρόσφατες θεωρίες συχνά είναι απρόθυμες να την ιστορικοποιήσουν. Ωστόσο, η προέλευση του όρου “bisexuality” έρχεται από τον 19ο αιώνα, έχει ιδιαίτερη σχέση με τον Δαρβινισμό και τις θεωρίες της εξέλιξης και συνεχίζει να εξελίσσεται ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται στις αρχές του 21ου αιώνα” .


4. Zachary Zane, “Έρευνα αποκαλύπτει τον λόγο που πολλοί bi άνδρες δεν κάνουν coming out” (2016)*

Ο Dr. Eric Scrimshaw, από το Πανεπιστήμιο Columbia της Σχολής Δημόσιας Υγείας, διενήργησε πρόσφατα μια ποιοτική μελέτη, όπου διεξήγαγε συνεντεύξεις με 203 bi άνδρες για να διερευνήσει περαιτέρω τους λόγους για τους οποίους τόσοι bi άντρες φοβούνται να κάνουν coming out στους γονείς τους. Αυτό που έδειξε η έρευνά του ήταν ότι οι περισσότεροι αμφί άνδρες δεν είναι μπερδεμένοι. Φοβούνται το στίγμα από τις γυναίκες συντρόφους τους. Φοβούνται ότι δεν θα τους πιστέψουν ή ότι ακόμη κι αν τους πιστεύουν, δεν θα θέλουν να συνεχίσουν να βγαίνουν μαζί τους.


5. Esther Rapoport, «Η Αμφιφυλοφιλία στη Ψυχαναλυτική Θεωρία: Η Ερμηνεία της Αντίστασης» (2009)*

Ενώ υπάρχει μια πληθώρα ερευνητικών μελετών για τις ομοφυλοφιλικές / λεσβιακές σεξουαλικές ταυτότητες καθώς και μια σειρά από ψυχαναλυτικές θεωρίε,ς που περιβάλλουν τα θέματα της ομοφυλοφιλίας, η αμφιφυλοφιλία έχει παραμείνει σχετικά μακριά από την ψυχαναλυτική θεωρία. Αυτό είναι σημαντικό, επειδή επηρεάζει το πώς οι θεραπευτές κι οι γιατροί βοηθούν τα αμφιφυλόφιλα άτομα, άνδρες και γυναίκες. Αυτό το κομμάτι διερευνά τα τυφλά σημεία της ψυχαναλυτικής θεωρίας.


6. Jane Ward, “Μη gay: Το σεξ μεταξύ straight λευκών ανδρών” (2015)*

Αυτό το εξαιρετικά αμφιλεγόμενο βιβλίο αξίζει να το διαβάσετε. Ανεξάρτητα από το αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την προϋπόθεση της συγγραφέως, το κείμενό της φωτίζει τον τρόπο που η αρρενωπότητα, η ετεροκανονικότητα κι η λευκότητα του δέρματος επιτελούνται μέσω ομόφυλων σεξουαλικών πρακτικών σε υπερ-αρρενωπούς χώρους, όπως για παράδειγμα ο στρατός.


7. Zachary Zane, “Bi, passing και straight προνόμιο: Μια βαθύτερη ματιά” (2016)*

Το γεγονός ότι τα bi άτομα μπορούν να περάσουν κι ως straight, αυτό δεν τα κάνει λιγότερο μέλη της queer κοινότητας. Το ότι περνάνε ως straight είναι μια σύνθετη ιδέα. Αυτό το άρθρο της Huffington Post εξετάζει μερικά από τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του passing για τα bi άτομα και το αποτέλεσμα, που έχει αυτό στη μετάβαση ενός ατόμου στην bi ταυτότητα.


8. Camille Beredjick, “Εδώ είναι αυτά που ποτέ κανείς δεν σας είπε για την αμφιφυλοφιλία” (2015)*

Αυτό το κείμενο διερευνά τον τρόπο που η bi ταυτότητα μπορεί να εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου κι αυτό δεν σε κάνει περισσότερο ή λιγότερο bi. Επίσης, δεν σημαίνει ότι η αμφιφυλοφιλία είναι μια φάση. Η ταυτότητα είναι ένα ταξίδι. Δεν είναι μια στάσιμη οντότητα.


9. Kim Parker, “Μεταξύ των LGBT Αμερικανών, οι bi ξεχωρίζουν, όταν μιλάμε για την αποδοχή της ταυτότητας” (2015)*

Αυτό το κείμενο αναφέρεται στην πρόσφατη έρευνα Pew, η οποία διερευνά τον αριθμό των bi ατόμων σε ετερόφυλες σχέσεις, καθώς και τη σημασία της αμφισεξουαλικότητας στην ταυτότητα του ατόμου.


10. Eliel Cruz, “Γιατί αναφέρομαι στην αμφιφυλοφιλία” (2015)*

Υπάρχουν διάφορες ετικέτες ταυτότητας που αναφέρονται στη σεξουαλικότητα μ’ έναν ρευστό τρόπο, όπως pansexual, polysexual, omnisexual και queer. Γιατί, λοιπόν, κάποια άτομα από εμάς ισχυρίζονται ότι η αμφιφυλοφιλία είναι η ετικέτα, που τα αντιπροσωπεύει σε αντίθεση με μια άλλη ετικέτα; Ο Eliel Cruz διερευνά αυτή την ερώτηση.


11. Zachary Zane, “Δεν μπορώ να κάνω αλλιώς: Αγαπώ το να είμαι φετιχισμένος ως αμφιφυλόφιλος άνδρας” (2015)*

Αυτό το κείμενο αρχικά δημοσιεύτηκε στην Huffington Post και διερευνά την ειρωνεία του φετιχισμού για τους αμφιφυλόφιλους άνδρες. Όταν τόσα πολλά άτομα δεν θα βγουν ραντεβού μαζί σου, επειδή είσαι bi, τότε τι κάνεις με όλα εκείνα τα άτομα που θέλουν να σε συναντήσουν μόνο και μόνο επειδή είσαι bi;


12. Ginny Brown, “Η εξάλειψη των Bi στην Polyamorous Κοινότητα Συμβαίνει – Δείτε πώς” (2016)*

Οι polyamorous κοινότητες υποτίθεται ότι είναι ένας ασφαλής χώρος για την αμφιφυλοφιλία. Ένας χώρος που θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα αλληλέγγυος. Ωστόσο, στην πράξη, αυτό δεν συμβαίνει. Κι αυτό το κείμενο διαφαίνεται ο τρόπος.


13. Zachary Zane, “Δεν μπορώ να δώσω αίμα κι ούτε κι οι γυναίκες που έχω κοιμηθεί μαζί τους” (2016)*

Το FDA εξακολουθεί να απαγορεύει τους bi άνδρες και σε όλες τις γυναίκες με τις οποίες έχουν κοιμηθεί να δώσουν αίμα. Αυτό το κομμάτι διερευνά την κραυγαλέα αμφιφοβία και την ομοφοβία αυτής της πολιτικής.


14. Robyn Ochs, “Το να είσαι Bi: Η φωνή των bi σε όλο τον κόσμο(2002) καιΑναγνωρίζοντας: Οι φωνές των αμφιφυλόφιλων – μια ανθολογία” (2014)*

Ο Robyn Ochs έχει επανειλημμένα δημιουργήσει διάφορες πλατφόρμες για να μοιραστεί τις φωνές των αμφιφυλόφιλων ανδρών και γυναικών που δεν εκπροσωπούνται από τα mainstream media. Αυτή η συλλογή αποκαλύπτει τις εμπειρίες και το βίωμα bi ανθρώπων.


15. Zachary Zane, “Q&A: Ο αμφί ακτιβιστής Robyn Ochs για την bi ορατότητα, την εξάλειψη και το μέλλον του bi κινήματος” (2016)*

Αυτή η συνέντευξη της Huffington Post με τον φημισμένο ακτιβιστή Robyn Ochs μας δίνει μια εις βάθος ματιά για τους αγώνες που αντιμετωπίζει η σύγχρονη αμφιφυλοφιλία. Επιπλέον, ο Robyn συζητά για το πού πιστεύει βρίσκεται το μέλλον του bi κινήματος.


16. Dr Maria Pallotta-Chiarolli, “Οι γυναίκες στις σχέσεις με bi άνδρες: bi άντρες από γυναίκες” (2016)*

Το νέο βιβλίο της Dr Maria Pallotta-Chiarolli εξετάζει τα οφέλη και τα προβλήματα της ύπαρξης γυναίκας που βρίσκεται σε σχέση σε έναν αμφιφυλόφιλο άνδρα. Σε αυτό το βιβλίο αποκαλύπτει το καλό, το κακό και το άσχημο. Ωστόσο, αναφέρεται επίσης ότι πολλές γυναίκες προτιμούν να βγαίνουν με bi άντρες, καθώς αυτοί, όπως λένε, γίνονται καλύτεροι σύντροφοι, σύζυγοι, πατέρες και εραστές.


17. James Baldwin, “Το δωμάτιο του Τζιοβάνι” (1956)*

Το κλασικό αυτό βιβλίο του Baldwin προσφέρει μια λεπτή και ρεαλιστική απεικόνιση της αμφιφυλοφιλίας. Επίσης, το μυθιστόρημα διερευνά τις πιο ζωντανές καθημερινές εμπειρίες, όπως η κοινωνική απομόνωση, το προνόμιο του passing, η αρρενωπότητα, η εσωτερίκευση κι ο πειρασμός.


18. Zachary Zane, “Γιατί δεν μου αρέσει να με ρωτούν ποιο φύλο προτιμώ” (2016)*

Αυτό το κείμενο διαλύει την ιδέα ότι για να είσαι αληθινά αμφιφυλόφιλος, πρέπει να αγαπάς τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες, εξίσου κι όλη την ώρα. Πρέπει να είσαι ακριβώς “50/50”. Αυτό απλά δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η αμφιφυλοφιλία και μόνο και μόνο, επειδή δεν σου αρέσουν οι άνδρες κι οι γυναίκες στον ίδιο βαθμό, δεν σημαίνει ότι είσαι λιγότερο αμφί.


19. Fritz Klein, “Η αμφισεξουαλική επιλογή” (1978)*

Ο Dr Klein ψυχολόγος πριν από χρόνια δημοσίευσε το “The Bisexual Option“, το οποίο διερευνά τις συνομιλίες που είχε με bi ασθενείς του. Εξετάζει πώς η αμφιφυλοφιλία μπορεί να ενισχύσει την ταυτότητά σoυ ή όταν είσαι σε άρνηση, να επηρεάσει την προσωπικότητά σου με αρνητικό τρόπο.


20. Alfred Kinsey, “Οι εκθέσεις του Kinsey” (1948/1953)*

Είμαι βέβαιος ότι έχετε ακούσει για τις εκθέσεις του Kinsey, αλλά τις έχετε διαβάσει; Αξίζει. Σε αυτές, ο Dr Kinsey διερευνά πώς οι περισσότεροι άνδρες και γυναίκες δεν είναι “αυστηρά” ομοφυλόφιλοι ή straight, αλλά βρίσκονται κάπου σε ένα φάσμα. Ο Kinsey ήταν ο πρώτος που διατύπωσε την ιδέα ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός δεν είναι δυαδικός, αλλά μάλλον ένα φάσμα.


21. Zachary Zane, “Γιατί το coming out ως bi είναι συνεχώς εξαντλητικό” (2015)*

Τα bi άτομα πρέπει να κάνουν coming out επανειλημμένα, ειδικά όταν βρίσκονται σε σχέση με κάποιο άτομο (ανεξάρτητα από το φύλο) . Αυτό το κομμάτι διερευνά την κόπωση και την συναισθηματική αναταραχή που συμβαίνει από τη συνεχή επανεξέταση και κριτική από κάθε νέο άτομο που συναντάς.


22. Benoit Denizet-Lewis, “Η επιστημονική προσπάθεια απόδειξης ότι υπάρχει αμφισεξουαλικότητα” (2014)*

Αυτό το άρθρο στους New York Times παρουσιάζει τα λεγόμενα ακτιβιστών από το διοικητικό συμβούλιο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Αλληλεγγύης (AIB) και περιγράφει λεπτομερώς το έργο που επιτελούν για την bi κοινότητα: αύξηση της ορατότητας, δημιουργία περισσότερων bi χώρων, διάλυση των αρνητικών στερεοτύπων και χρήση της επιστήμης για την ενίσχυση της γνώσης της αμφί ταυτότητας.


*Άτυπη απόδοση στα ελληνικά. Ακολουθούν με αλφαβητική σειρά οι πρωτότυποι τίτλοι άρθρων και βιβλίων:

Alfred Kinsey, “The Kinsey Reports” (1948/1953)
Benoit Denizet-Lewis, “The Scientific Quest to Prove that Bisexuality Exists” (2014)
Camille Beredjick, “Here’s What No One Ever Tells you About Bisexuality” (2015)
Eliel Cruz, “Why I Claim Bisexuality” (2015)
Emily Alpert, “Why Bisexuals Stay in the Closet” (2014)
Esther Rapoport, “Bisexuality in Psychoanalytic Theory: Interpreting the Resistance” (2009)
Fritz Klein, “The Bisexual Option” (1978)
Ginny Brown, “Bi Erasure in the Polyamorous Community Totally Happens – Here’s How” (2016)
James Baldwin, “Giovanni’s Room” (1956)
Jane Ward, “Not Gay: Sex Between Straight White Men” (2015)
Kenji Yoshino, “The Epistemic Contract of Bisexual Erasure” (2000)
Kim Parker, “Among LGBT Americans, bisexuals stand out when it comes to identity, acceptance” (2015)
Lachlan MacDowall, “Historicizing Contemporary Bisexuality” (2009)
Maria Pallotta-Chiarolli Dr., “Women in Relationships with Bisexual Men: Bi Men by Women” (2016)
Robyn Ochs, “Getting Bi: Voice of Bisexuals Around the World” (2002) and “RECOGNIZE: The Voices of Bisexual Men — An Anthology” (2014)
Zachary Zane, “Bisexuals, Passing, and Straight Privilege: A Deeper Look” (2016)
Zachary Zane, “I Can’t Give Blood and Neither Can the Women I’ve Slept With” (2016)
Zachary Zane, “I Can’t Help It: I Love Being Fetishized as a Bisexual Man” (2015)
Zachary Zane, “Q&A: Bisexual Activist Robyn Ochs On Bi-visibility, Erasure, and the Future of The Bi+ Movement” (2016)
Zachary Zane, “Revealing Research on Why Many Bisexual Men Don’t Come Out” (2016)
Zachary Zane, “Why Coming Out as Bisexual is Perpetually Exhausting” (2015)
Zachary Zane, “Why I Don’t Like Being Asked Which Gender I Prefer” (2016)




Δες και αυτό!