Αν τώρα τον Αύγουστο τύχει να βρεθείτε στο Λονδίνο μην χάσετε αυτή τη μοναδική έκθεση φωτογραφίας για την ιστορία του gay ανδρικού ερωτικού γυμνού με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η έκθεση με τίτλο «Model Men» πραγματοποιεί μία φωτογραφική αναδρομή στην ομοφυλοφιλία πριν από την αποποινικοποίησή της.

Σήμερα, όταν ο David Beckham κι ο David Gandy ξαπλώνουν για διαφημιστικές καμπάνιες με το εσώρουχο ή όταν η γαλλική ομάδα ράγκμπι με τα μαγιό ή και χωρίς τα μαγιό γίνεται ημερολόγιο, είναι πολύ εύκολο να βρει κανείς φωτογραφίες ενός γυμνού άνδρα.

Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι.

Στη Βρετανία πριν από το 1967, ήταν σχεδόν αδύνατο να δημοσιευτούν ολόσωμες en face φωτογραφίες γυμνών ανδρών και δε μιλάμε για πορνογραφική ή ομοερωτική φωτογράφηση, μιλάμε για ένα απλό χαλαρό γυμνό.

Το να στείλει κάποιος είμαι φωτογραφία του, μέσω της ταχυδρομικής υπηρεσίας της αυτής Μεγαλειότητας θα μπορούσε να τον οδηγήσει απευθείας στο δικαστήριο. Μία εκτενής απεικόνηση των ευαίσθητων σημείων του σώματος σήμαινε ακόμη και φυλάκιση.

Σήμερα, μια νέα έκθεση στο Λονδίνο δείχνει πώς μια ομάδα φωτογράφων στην Αμερική και στην Ευρώπη, χρησιμοποίησε το bodybuilding και συναφείς απεικονήσεις του σώματος για να απομακρύνει σταδιακά αυτές τις απαγορεύσεις.

Έκαναν πιο σεξουαλικές τις πόζες, λίγο πιο queer το περιεχόμενο για τα περιοδικά και σχεδίασαν ακόμη και τα ρούχα για να αποκαλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία από το ανδρικό κορμί. Αυτά δημιούργησαν μια απελευθεροτική εναλλακτική θετική gay εικόνα του εαυτού.

Ένας από τους Βρετανούς φωτογράφους, ο «Vince» , πρωτοστάτησε στην Carnaby Street κι έγινε γνωστός για το σέξι περιεχόμενο των απεικονήσεών του. Οι φωτογραφίες από στούντιο, όπως το Athletic Model Guild ή το Scott του Λονδίνου εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να είναι πολύ σέξι, αλλά αυτό που στην εποχή μας είναι απλά ένα χαρούμενο καλλιτεχνικό πεδίο, εκείνα τα χρόνια οδήγησε πολλούς φωτογράφους στη φυλακή.

Η έκθεση «Model Men» , η οποίο φιλοξενείται στη Menier Gallery του Λονδίνου μέχρι τις 12 Αυγούστου συνοδεύεται από μια έκδοση 64 σελίδων, όπου καταγράφεται η καταστροφή μιας ολόκληρης γενιάς φωτογράφων, πολλοί από τους οποίους κακοποιήθηκαν για τη δράση τους και τραυματίστηκαν από τις συνέπειες, χωρίς να έχουν καν το κουράγιο σήμερα να μιλήσουν για ό,τι έζησαν.