Συνεχίζονται (ευτυχώς) οι αντιδράσεις του κινηματογραφικού κόσμου, μετά την απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να αλλάξει -εντελώς αυθαίρετα- την επιτροπή που θα επιλέξει την ελληνική ταινία – πρόταση στα Όσκαρ.
Μέχρι στιγμής από τις 23 ταινίες που πληρούν τις προϋποθέσεις για να εκπροσωπήσουν τη χώρα στα Όσκαρ απέμειναν μόνο δύο στη διαδικασία επιλογής.
Υπενθυμίζουμε ότι ενώ το ΥΠΠΟ είχε προτείνει σε συγκεκριμένους επαγγελματίες να στελεχώσουν την επιτροπή ωστόσο αργότερα αιφνιδιαστικά και χωρίς εξηγήσεις ανακοινώθηκε άλλη επιτροπή χωρίς να τους περιλαμβάνει. Το μόνο που πήραν ως απάντηση ήταν ότι η πρόταση για να είναι μέλη της επιτροπής έγινε «εκ παραδρομής». Μάλιστα δύο μέλη της νέας επιτροπής (Ασημίνα Προέδρου και Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) παραιτήθηκαν μετά τα όσα έχουν συμβεί.
Στη νέα, μάλιστα, επιτροπή του υπουργείου συμμετέχει και οΔημήτρης Δανίκας, ο οποίος έχει διαγραφεί από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου μετά από ανάρμοστες δηλώσεις που είχε κάνει με αφορμή την υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου, στις οποίες κατηγόρησε τις γυναίκες που κατήγγειλαν τον παρουσιαστή για διαρροή στο διαδίκτυο ιδιωτικών τους στιγμών – ποι@ μπορεί να ξεχάσει τη φράση «με τη θέλησή τους έκατσαν και περίμεναν στα τέσσερα», που είχε χρησιμοποιήσει.
Πέρα από αυτό, όμως, ο δημοσιογράφος έχει χρησιμοποιήσει αρκετές φορές (και) την ομοφοβία στα κείμενά του για να υποστηρίξει τις όποιες απόψεις του. Όπως για παράδειγμα τότε (κι όχι μόνο) που ασχολήθηκε τον Στέφανο Κασσελάκη, αναφέροντάς τον ως Barbie του Σύριζα.
Πέρα, ωστόσο, από τον σκιερό και σκανδαλώδη τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Πολιτισμού επιλέγει τα μέλη της επιτροπής, προκαλεί εντύπωση και το ότι δεν δίνει καμία σημασία στο κακοποιητικό παρελθόν τους (κάποιων μελών της), το οποίο προφανώς και θα επηρεάσει την απόφασή τους.
Στις 21 (από τις 23) ταινίες που πληρούσαν (έχουν αποσυρθεί) τις προϋποθέσεις για να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στα Όσκαρ αρκετές έχουν ΛΟΑΤΚΙ+ αλλά και φεμινιστικό περιεχόμενο (Αvant-Drag, Το καλοκαίρι της Κάρμεν, Dolls of Dresden, Αδέσποτα Κορμιά, κ.α.). Πείτε μου τώρα εσείς πώς θα μπορούσε και τι ευκαιρίες θα έδινε στις ταινίες αυτές, ένα άτομο (σαν το Δανίκα) που έχει κάνει τις παραπάνω δηλώσεις;