Τι θα δούμε φέτος στις Nύχτες Πρεμιέρας

Νύχτες Πρεμιέρας

Μπρους Λα Μπρους, Ζακ Οντιάρ, Καρολί Φαρζά, Λεβάν Ακίν, Ακίρα Κουροσάβα, Πέδρο Αλμοδοβάρ, Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, Μωχάμαντ Ρασούλοφ, Σον Μπέικερ, Έντουαρντ Μπέργκερ, Αντώνης Τσώνης, Τίλντα Σουίντον, Ντέμι Μουρ, Σελένα Γκόμεζ, Κίλιαν Μέρφι και άλλα πολλά αστέρια και δημιουργοί του κινηματογράφου θα παρελάσουν από τις οθόνες των 9 αθηναϊκών αιθουσών κατά τη διάρκεια του 30ού επετειακού Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας».

Το ρητό «ουκ εν τω πολλώ το ευ» δεν βρίσκει πάτημα εδώ. Γιατί η φετινή διοργάνωση έχει και πολλά και καλά κινηματογραφικά διαμάντια, για να ανακαλύψει κανείς. Από τις 2 έως τις 14 Οκτωβρίου 2024 θα δούμε δεκάδες ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, τρία πρωτότυπα αφιερώματα, τρία διαγωνιστικό τμήματα και ένα τμήμα με μεταμεσονύχτιες προβολές, που… επιστρέφει από τα παλιά.

H Τίλντα Σουίντον μαζί με την Τζούλιαν Μουρ πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία του Πέδρο Αλμοδοβάρ

Ανακαλύψτε

«Καλούμε τον κόσμο να ανακαλύψει τις ταινίες που δεν είναι γνωστές, τους δημιουργούς που ξεχωρίζουν με τις πρώτες τους δουλειές, να ανακαλύψει το “Aftersun” του 30ού Φεστιβάλ», προέτρεψε στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Λουκάς Κατσίκας, στο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου. Κι αν δεν θέλει κάποιος να γίνει «εξερευνητής» του καλού σινεμά, το πρόγραμμα έχει και πολύ γνωστές ταινίες, που θα κάνουν πανελλήνια πρεμιέρα. Όπως η ταινία του Σον Μπέικερ, «Anora», που πήρε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και η οποία θα είναι η ταινία έναρξης του Φεστιβάλ. Και η πολυαναμενόμενη πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Πέδρο Αλμοδοβάρ, Το «Διπλανό Δωμάτιο», που πήρε τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία και θα είναι η ταινία λήξης του Φεστιβάλ. Ή το «Μεγαλόπολις» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, σε μία ιδιαίτερη προβολή στην αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Ή το «April», της Déa Kulumbegashvili, που εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ της Βενετίας και πήρε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής.

Το Antivirus ήταν στη Συνέντευξη Τύπου και κατέγραψε τα πάντα, όπως και τις κουήρ συμμετοχές και προβολές.

Τι μας άρεσε και τι όχι

Αυτό που μας άρεσε πολύ από τους συντελεστές του Φεστιβάλ, που μίλησαν, ήταν το γεγονός ότι επαναλάμβαναν συνεχώς τον πολιτικό χαρακτήρα του στους καιρούς που ζούμε. Μας άρεσε πολύ το γεγονός ότι μίλαγαν για τις κουήρ ταινίες σα να μη τις ξεχωρίζουν επειδή είναι κουήρ, αλλά επειδή απλά είναι καλές και αξίζει κανείς να τις δει. Μας άρεσαν φυσικά και οι ευθείες βολές κατά του Υπουργείου Πολιτισμού για τη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα μας εκπροσωπήσει στην κούρσα των Όσκαρ. Και η νοσταλγία για τον κινηματογράφο «Ιντεάλ» που έκλεισε και τα υπονοούμενα που αφέθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για «καλά νέα» σε σχέση με το παλιό «σπίτι» του Φεστιβάλ, εννοώντας τα σινεμά Αττικόν και Απόλλων στη Σταδίου. Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν η επίμονη προσπάθεια της γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ, Τατιάνας Παππά, να ζητά δημοσίως από την Περιφέρεια Αττικής περισσότερα κονδύλια, μέσω του ΠΕΠ Αττικής, απευθυνόμενη μάλιστα επί προσωπικού στον Γιάννη Σελίμη, εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής. Αυτά δεν γίνονται στα μεγάλα διεθνή φεστιβάλ. Να σημειώσουμε εδώ ότι οι «Νύχτες Πρεμιέρας» χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ευχές για καλή επιτυχία

Αρχικά, πάντως, η κα Παππά αναφέρθηκε στην πολύ μεγάλη επιτυχία του 14ου Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας φέτος το καλοκαίρι. Από εκεί είδαμε κι ένα σχετικό βίντεο.

Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο ο κ. Σελίμης, ο οποίος ευχήθηκε καλή επιτυχία στο Φεστιβάλ εκ μέρους και του περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά. Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία ευχήθηκε και η Ελένη Ζωντήρου, πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ, «όσο ακόμα υπάρχει, γιατί μπορεί να καταργηθεί», όπως είπε και κατέληξε «με την ελπίδα να μην έχουμε κλειστούς κινηματογράφους για να γίνουνε mall».

Έπειτα, ως μεγάλος χορηγός του Φεστιβάλ, η Αγάπη Κεφαλογιάννη, υπεύθυνη λειτουργίας των καναλιών Novacinema της Nova στην Ελλάδα, μίλησε για τις δράσεις της συνδρομητικής ψηφιακής πλατφόρμας, με αφορμή το Φεστιβάλ κι ευχήθηκε καλή επιτυχία.

Το ιδιαίτερο τρέιλερ του 30ού Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας

Λίγα λόγια για το ασπρόμαυρο τρέιλερ της επετειακής διοργάνωσης, είπε η Μαρία Ναθαναήλ, υπεύθυνη επικοινωνίας στις «Νύχτες Πρεμιέρας»: «Το νέο τρέιλερ του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» αντλεί από αρχέγονες αισθήσεις τόσο στη σύλληψή του όσο και στην υλοποίηση. Κομμάτια φωτός πέφτουν από ψηλά στο σκοτάδι του υποσυνείδητου. Ο υπαινιγμός μιας ιδέας, η αρχή κάθε δημιουργικότητας και η αρχή ενός γεγονότος, μιας περιπέτειας.

Καλούμαστε να ακολουθήσουμε το παιχνίδι του φωτός. Η πρώτη αφηρημένη ιδέα που διαθλάται στην κοκκώδη ατομική πρισματική εικονικότητα αρχίζει να παίρνει μορφές και κινήσεις, στις οποίες τα σωματίδια του φωτός εκτελούν μια διαχρονική και ατελείωτη τελετουργία. Σε μια αλληλουχία απρόβλεπτων συναντήσεων κάτι γίνεται ορατό. Η πηγή των δονούμενων ακτίνων φωτός υποδηλώνει την αφαίρεση του κινηματογραφικού προβολέα. Ακολουθούμε τις ακτίνες της.

Αυτό το τρέιλερ θέλει να μας οδηγήσει πίσω στην αρχική κινηματογραφική εμπειρία, η οποία είναι παλαιότερη από τον ίδιο τον κινηματογράφο, είναι πριν από κάθε ταινία του φεστιβάλ. Μια προσπάθεια να μας φέρει έστω και για 40 δευτερόλεπτα πίσω στην ίδια την ανθρώπινη ικανότητα να βλέπουμε κάτι σε ένα απλό παιχνίδι φωτός και παράλληλα αυτό μπορεί να συνδεθεί και με την ιδέα του φεστιβάλ όπου όντα, ομάδες ή άτομα έρχονται και φεύγουν, βρίσκουν ο ένας τον άλλον, ενώνονται για στιγμές και εκτίθενται στις ποικίλες ιστορίες που διαδραματίζονται ανάμεσα στο σκοτάδι και το φως. Η δημιουργία αυτού του σποτ ήταν από μόνη της, επίσης μια συλλογική τελετουργία, στην οποία συναντήθηκαν άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα.»

Οι μπηχτές

Αφού ευχαρίστησε τον κόσμο και τους δημιουργούς, κατά την ομιλία του στη Συνέντευξη Τύπου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Λουκάς Κατσίκας, έριξε και την μπηχτή του:

«Θέλω να ευχαριστήσω τον αόρατο κόσμο των social media, που προτού ξεκινήσει καλά-καλά μια εκδήλωση, ένα φεστιβάλ σε αυτή τη χώρα φροντίζει να το λασπολογεί χωρίς να ξέρει καν το πρόγραμμα. Υπάρχει εκεί έξω ένα αόρατο δικαστήριο που μας δικάζει, χωρίς να μας έχει απαγγείλει κατηγορίες. Παρ’ όλα αυτά θέλω να τους ευχαριστήσω, διότι ξέρω ότι είναι οι πρώτοι που θα αγοράσουν εισιτήριο για τις προβολές μας, οπότε σας ευχαριστώ πάρα πολύ.»

Και πρόσθεσε με νόημα: «Αν είστε στην έναρξή μας, θα ακούσετε κι άλλα (σ.σ. κι άλλες μπηχτές)».

Και κινηματογραφικό και πολιτικό

Ο κ. Κατσίκας όμως τόνισε ξεκάθαρα ότι φέτος «είναι ένα πολιτικό φεστιβάλ. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Διότι υπάρχουν ανοιχτά πολιτικά και κοινωνικά μέτωπα. Καλούμαστε να διαλέξουμε στρατόπεδο.

Σας τα λέω όλα αυτά, διότι θέλω να ξεκινήσω με μια ταινία ενός πολύ σημαντικού δημιουργού, ο οποίος έχει εκδιωχθεί από τη χώρα του, το Ιράν. Μιλώ για τον Μουχάμαντ Ρασούλοφ, στον οποίο απαγορευόταν η έξοδος από τη χώρα επί σειρά ετών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ούτε τις ταινίες του να κυκλοφορεί στα φεστιβάλ. Πολλές φορές και οι ίδιες οι ταινίες του παρακολουθούνταν από το καθεστώς. Αυτή τη φορά, λοιπόν, λίγο πριν η καινούρια ταινία του φτάσει στο Φεστιβάλ των Καννών, «Ο σπόρος της ιερής συκιάς», καταδικάστηκε σε φυλάκιση και δεν απαγγέλθηκε καν κατηγορία. Απέδρασε από τη χώρα του, επί 28 μέρες περπάτησε κι έφτασε στο Αμβούργο ασφαλής.

Είμαστε υπερήφανοι που φιλοξενούμε την ταινία του, οφείλουμε να στηρίξουμε όσους δημιουργούς φιμώνονται.

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες ταινίες της χρονιάς, που θα βγει αργότερα και στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Ama films. Είναι η επίσημη πρόταση της Γερμανίας για τα Όσκαρ.»

Η επόμενη ταινία στην οποία στάθηκε ο κ. Κατσίκας ήταν το «Tatami», ένα θρίλερ, από μια Ιρανή δημιουργό (Zar Amir Ebrahimi) κι έναν Ισραηλινό (Guy Nattiv). «Δίνει ένα πολύ ισχυρό μάθημα συνεργασίας» τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

Η ταινία έναρξης

Για την ταινία έναρξης, το «Anora» του Σον Μπέικερ, είπε: «Ο δημιουργός της είναι παλιός μας γνώριμος. Οι Νύχτες Πρεμιέρας του έκαναν πρώτες παγκοσμίως ρετροσπεκτίβα. Πρόκειται για έναν σκηνοθέτη του περιθωρίου, με Do It Yourself φιλοσοφία, που επιτέλους αναγνωρίζεται».

Μία άλλη πολυαναμενόμενη ταινία που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ είναι το «Κονκλάβιο», του Έντουαρντ Μπέργκερ, με τον Ρέιφ Φάινς, ο οποίος θα είναι φαβορί για το Όσκαρ α΄ ανδρικού ρόλου. Πρόκειται για θρίλερ σχετικά με την εκλογή του επικεφαλής της Καθολικής Εκκλησίας, με αιρετικό φινάλε.

«Τρανς μιούζικαλ»

Πολύ ενδιαφέρουσα, με κουήρ προεκτάσεις, είναι η νέα ταινία του Ζακ Οντιάρ, «Εμίλια Πέρεζ», που απέσπασε το Βραβείο Επιτροπής και α΄ γυναικείου ρόλου στις Κάννες. Ένας αρχηγός καρτέλ ναρκωτικών θέλει να γίνει γυναίκα, για να να γλιτώσει τη σύλληψη. Μεταξύ των πρωταγωνιστών είναι και η τραγουδίστρια Σελένα Γκόμεζ. «Θα το ονομάσω “τρανς μιούζικαλ”, αν και κάποιοι εκεί έξω δεν θέλουν να ονομάζεται έτσι», σχολίασε ο κ. Κατσίκας.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο “The Brutalist” του Brady Corbet. Είναι η τρίτη ταινία του συγκεκριμένου δημιουργού, ένα έπος 3μιση ωρών. Γύρισε την ταινία στα 70 χιλιοστά και σε σύστημα Vistavision. «Έχουν εκλείψει αυτά, από τη δεκαετία του ’50».

To “Dying” του Matthias Glasner είναι άλλη μια ξεχωριστή ταινία που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Κατσίκα, αντί για την Αργυρή Άρκτο, που κέρδισε, έπρεπε να τιμηθεί με τη Χρυσή Άρκτο του Βερολίνο. «Θυμίζει τα ψυχοδράματα του Μπέργκμαν. Κορυφαία είναι η ερμηνεία του Λαρς Άιντενγκερ, ο οποίος θα έρθει να μας τιμήσει».

Το νέο Μπλε Καφτάνι;

Επίσης, από τις κουήρ δημιουργίες ξεχωρίζει το «Crossing», η καινούρια ταινία του Λεβάν Ακίν, «η οποία ελπίζω να αγαπηθεί με τον τρόπο που αγαπήθηκε το Μπλε Καφτάνι», σχολίασε ο κ. Κατσίκας. Πρόκειται εξάλλου για την ταινία που κέρδισε το βραβείο Teddy στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Στη συνέχεια ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης, αναφέρθηκε εν τάχει σε κάποιες ταινίες που αξίζει να προσέξουν οι θεατές: “Black Dog” του Guan Hu, που πήρε το βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα» στις Κάννες, “Brando With A Glass Eye” του Αντώνη Τσώνη, με πρωταγωνιστικό δίδυμο τους Γιάννη Νιάρο και Κώστα Νικούλι, «η πιο αναπάντεχη ελληνική ταινία που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια», “Small things like these”, του Tim Mielants, με τον Cillian Murphy (Oppenheimer), «Είμαι ακόμα εδώ» του Βάλτερ Σάλες (Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας), “A Real Pain” του Τζέσι Άισενμπεργκ, “Τhe Shrouds”, η καινούρια ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ, για «μακάβριο, σκοτεινό και παιχνιδιάρικα διεστραμμένο σινεμά, όπως μας αρέσει», “Saturday Night” του Τζέισον Ράιτμαν, που δείχνει την τελευταία αγχωτική μιάμιση ώρα πριν βγει η εκπομπή Saturday Night Live στον αέρα, μία σπέσιαλ προβολή της ταινίας-σταθμό “Trainspotting” και άλλες πολλές.

Τμήμα after hours – μεταμεσονύχτιες προβολές

«Θα επαναφέρουμε ένα τμήμα που το είχαμε καταργήσει, γιατί δεν είχαμε ταινίες να το στηρίξουμε» είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο κ. Κατσικάς, αναφερόμενος στο τμήμα μεταμεσονύχτιων προβολών (after hours). «Το επαναφέραμε δυναμικά με ταινίες τρόμου. Τις καλύτερες που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια. Το έναυσμα το έδωσε μία ταινία που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών, όπου το κοινό κατά τη διάρκειά της ούρλιαζε. Πρόκειται για το “The Substance”, με την Ντέμι Μουρ, της Καρολί Φάρζα, που απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στις Κάννες. Δεν έχει υπάρξει τέτοιο πράγμα στο σινεμά. Μια γαμάτη εμπειρία. Αυτή είναι η κορωνίδα του αφιερώματος.»

Πράγματι, παρακολουθήσαμε το τρέιλερ κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου και μείναμε με το στόμα ανοιχτό.

Επίσης, ο απόλυτος δημιουργός κουήρ πορνό, ο Bruce La Bruce επιστρέφει με καινούρια ταινία, το “The Visitor”, η οποία έχει εμπνευστεί από το «Θεώρημα» του Παζολίνι και θα προβληθεί στο πλαίσιο του αφιερώματος, με καλεσμένο έναν ηθοποιό της ταινίας.

O Bishop Black πρωταγωνιστεί στην ταινία “The Visitor”

Αφιέρωμα στον Ακίρα Κουροσάβα

Στη φετινή διοργάνωση, σε συνεργασία με την ιαπωνική πρεσβεία και τη ναυτιλιακή εταιρεία MMaritime, θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στα 30 χρόνια του Φεστιβάλ, ρετροσπεκτίβα στον μεγαλύτερο Ιάπωνα σκηνοθέτη, Ακίρα Κουροσάβα, με τίτλο “All the beauty and the bloodshed”. Θα προβληθούν 13 από τις καλύτερες ταινίες του, εκ των οποίων ξεχωρίσαμε το «Ρασομόν».

Ελληνικές Μικρές Ιστορίες

Στη συνέχεια, ο Πάνος Γκένας, αρχισυντάκτης του περιοδικού “Σινεμά” και υπεύθυνος τμήματος ταινιών μικρού μήκους του Φεστιβάλ, αναφέρθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα με τίτλο «Ελληνικές Μικρές Ιστορίες». Συνολικά θα προβληθούν μεταξύ 4 και 13 Οκτωβρίου και θα διαγωνιστούν 46 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους στο σινεμά Άστορ, από τις 373 προτάσεις, που υπεβλήθησαν, αριθμός-ρεκόρ.

Οι ταινίες περιλαμβάνουν και ΛΟΑΤΚΙ+ θεματικές. Ως Antivirus ξεχωρίσαμε το «Τα περιστέρια αρρωσταίνουν όταν η πόλη φλέγεται» του Σταύρου Μαρκουλάκη, που ήδη έχει ξεκινήσει τη διεθνή πορεία του στα φεστιβάλ και απέσπασε βραβείο καλύτερης μουσικής στη Δράμα, για τη Μαριλένα Ορφανού. Επίσης, το «Angelo» του Ηλία Δούλη, με πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Κόντι, που θα τον δείτε να παίζει και στο «Αρχελάου 5» στην ΕΡΤ.

Ακόμα, ξεχωρίσαμε το “No Future Kids”»” της Ελένης Πουλοπούλου, το “Honeymoon” του Άλκι Παπασταθόπουλου και το «Σπίτι» της Σοφίας Σφυρή.

Ιδιαίτερη αναφορά από τις ταινίες μικρού μήκους εκτός διαγωνιστικού, έγινε από τον κ. Γκένα για την «Τελετή Μετάβασης», όπου η γνωστή τραγουδίστρια Αλέξια Βασιλείου, επισκέπτεται την κατεχόμενη Αμμόχωστο 50 χρόνια μετά την τουρκική εισβολή.

Το διαγωνιστικό των ντοκιμαντέρ

Ο Θοδωρής Καραμανώλης, συντάκτης του περιοδικού Σινεμά, παρουσίασε τα 9 ντοκιμαντέρ, που διαγωνίζονται φέτος για τη Χρυσή Αθηνά.

«Αρχιτέκτων» (Architekton) του Victor Kossakovsky, «Μια φευγαλέα ματιά σε κάτι πιο βαθύ» (A Sudden Glimpse to Deeper Things) του Mark Cousins, “Porcelain War” των Brendan Bellomo και Slava Leontyev, «Ρώσοι σε πόλεμο» της Αναστάζια Τροφίμοβα, «Καμία άλλη γη» των Basel Adra, Hamdan Ballal, Yuval Abraham και Rachel Szor, «H σαβάνα και το βουνό» (Savannah and the Mountain) του Paulo Carneiro, «H μάχη για τη Λαϊκίπια» (Battle for Laikipia) των Δάφνη Ματζιαράκη και Πίτερ Μουρίμι, “Adrianne and the Castle” της Shannon Walsh και το γερμανικό ντοκιμαντέρ «Επιθυμία».

Όλα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα, το “Porcelain War” βλέπει τον πόλεμο που εξελίσσεται στην Ουκρανία από την ουκρανική πλευρά. Το «Ρώσοι σε πόλεμο» από την αντίθετη οπτική, καθώς μία σκηνοθέτις ακολουθεί ένα τάγμα Ρώσων στρατιωτών. «Έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Έχουμε κι εμείς δεχτεί απειλές», λέει ο κ. Κατσίκας και προσθέτει: «Οι διοργανωτές του Φεστιβάλ του Τορόντο ακύρωσαν την προβολή της, διότι δέχτηκαν απειλή για τρομοκρατικό χτύπημα. Οι άνθρωποι που είναι στο μέτωπο δεν παύουν να είναι άνθρωποι.

Το φεστιβάλ δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να περιλαμβάνει ταινία στρατευμένη, προπαγάνδας. Πάνω από τους πολέμους, υπάρχουν οι άνθρωποι. Ελπίζω να υπάρξει μία πολύ αρμονική προβολή, παρουσία της σκηνοθέτιδος.»

Άλλο παράδειγμα είναι το «Καμία άλλη γη», που πρόκειται για δημιούργημα μίας κολεκτίβας δύο Παλαιστίνιων και δύο Ισραηλινών ακτιβιστών, που αναφέρεται στον ξεριζωμό των κατοίκων της Δυτικής Όχθης από τον ισραηλινό στρατό. «Μιλάμε για σχεδόν ερευνητική δημοσιογραφία. Υπολογίστε το στην πεντάδα των Όσκαρ», σχολίασε ο κ. Καραμανώλης.

Τέλος, για την «Επιθυμία», ο κ. Καραμανώλης είπε ότι παρουσιάζει την αληθινή ιστορία ενός «ομόφυλου ζευγαριού γυναικών, που προσπαθούν να κάνουν παιδί. Είναι μία από τις πιο μεγάλες ταινίες αγάπης που έχω δει.»

Αφιέρωμα στο βρετανικό σινεμά της δεκαετίας του ‘80

Το άλλο συλλεκτικό αφιέρωμα του Φεστιβάλ έχει θέμα το βρετανικό σινεμά της δεκαετίας του ‘80. Ο κ. Κατσίκας ξεκίνησε με ένα όνομα (μια ιστορία): Μάργκαρετ Θάτσερ. «Εκείνη την εποχή», λέει, «ευνοήθηκαν οι πλούσιοι, αλλά και ο κινηματογράφος. Παρατηρήθηκε μία απότομη αύξηση των ανεξάρτητων εταιρειών και πρωτοβουλιών. Έτσι δόθηκε βήμα σε ανεξάρτητους σκηνοθέτες. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούν με όσους ήταν στο περιθώριο.»

Σε αυτό το αφιέρωμα έχουμε 13 ταινίες από ίσως τη σπουδαιότερη εποχή του βρετανικού σινεμά.

Ξεχωρίζουμε, βεβαίως, το «Ωραίο μου πλυντήριο» του Στίβεν Φρίαρς. Πρόκειται για την ιστορία ενός Πακιστανού μετανάστη κι ενός Βρετανού σκίνχεντ (Ντάνιελ Ντέι Λιούις) που ερωτεύονται με φόντο το Λονδίνο της δεκαετίας του ’80.

Info

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις αίθουσες και τα εισιτήρια στον ιστότοπο του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» www.aiff.gr.

Η προπώληση των καρτών διαρκείας για τις Νύχτες Πρεμιέρας έχει ήδη ξεκινήσει στο more.com. Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 12:00 ξεκινά στο more.com και η προπώληση των μεμονωμένων εισιτηρίων. Την ίδια μέρα προστίθενται και τα ταμεία των κινηματογράφων που συνεργάζονται με το Φεστιβάλ, μόνο για τις προβολές που πραγματοποιούνται στον εκάστοτε κινηματογράφο.

Πέτρος Αλεξανδρής

Στο Δημοτικό, όταν η δασκάλα μας έβαλε "Σκέφτομαι και γράφω" να πούμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε, απάντησα: Πρώτα γιατρός και όταν γεράσω περιπτεράς. Από μικρός μου άρεσε η ποικιλία και τη σύνταξη ούτε καν που τη σκεφτόμουνα. Στη συνέχεια ασχολήθηκα ερασιτεχνικά με σχολικές εφημερίδες και όταν πέρασα στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ άρχισα να δουλεύω κανονικά στον ειδικό τύπο σχεδόν από το πρώτο έτος. Το Αntivirus το αγαπάω όπως ο Αθηναίος το χωριό του. Ενώ είμαι αναγκασμένος να ζω από την κανονική μου δουλειά, το Antivirus είναι η πραγματική δημοσιογραφία και το ρεπορτάζ που θα ήθελα να κάνω. Από το 2007 υπάρχει αυτή η σχέση αγάπης.




Δες και αυτό!