Μια κουβέντα με έναν χορευτή, μια προγραμματίστρια και μια drag queen που πρωταγωνίστησαν στη καμπάνια της Reebok ως ανοιχτά ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. 

Πώς πήρατε την απόφαση να πάρετε μέρος στην καμπάνια της Reebok; Και μάλιστα ανοιχτά ως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα;

Νίκος: Ξέρεις κάτι; γιατί θέλω να βλέπω σε περισσότερες διαφημίσεις ανθρώπους της «διπλανής πόρτας». Ανθρώπους που έχουν να μας πουν κάτι, μια ιστορία ή να μοιραστούν κάποια συναισθήματα που δυστυχώς οι γρήγοροι ρυθμοί δεν μας αφήνουν να δούμε.

Δουkissα: Για μένα επειδή είναι σημαντική η ορατότητα της τέχνης του drag ακόμα και σε διαφημιστικά. Σε όσο περισσότερα μέσα γίνεται, τόσο το καλύτερο. Οπότε δέχτηκα κατευθείαν. 

Φωτεινή: Για μένα η αυθεντικότητα είναι μια έννοια πολύ σημαντική και απαραίτητη. Όταν μου επικοινωνήθηκε λοιπόν η συγκεκριμένη καμπάνια βρήκα ενδιαφέρον στο να τη στηρίξω.

Νίκος: Εγώ θυμήθηκα κι ένα παλιό σύνθημα του Αθενς Πραιντ: «είμαστε παντού»! Ξέρω ότι υπάρχουν παιδιά εκεί έξω που τώρα μπορεί να φοβούνται για αυτό που είναι, αλλά σίγουρα μια μέρα θα νιώσουν ιδιαίτερα, χαρούμενα και όμορφα! Και ελπίζω να προσφέραμε κάτι σε αυτό το επίπεδο ορατότητας. 

Θα πιαστούμε λίγο από αυτό. Γιατί είναι σημαντικό σε τέτοιες καμπάνιες να βλέπουμε ανοιχτά ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα;

Δουkissα: Επειδή δεν βλέπουμε συχνά λοατκι άτομα να μιλάνε ανοιχτά δημόσια και ειδικά διάσημα πρόσωπα της κοινότητας μας, θεωρώ σημαντικό να υπάρχουν τέτοιες καμπάνιες ορατότητας. Υπάρχουν δυστυχώς πολλά παιδιά ακόμα που καταπιέζονται από την κοινωνία μας που είναι απαραίτητο να βλέπουν ότι είναι οκ να είσαι ο λοατκι+ εαυτός σου.

Φωτεινή: Η εκπροσώπηση είναι ένα τεράστιο θέμα. Το να έχεις άτομα να μιλάνε για σένα χωρίς να έχουν καν το βίωμα πέρα από το γεγονός ότι μειώνει τη σημαντικότητα της ιστορίας σου -γιατί δεν είναι αυθεντικός ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται- δείχνει ταυτόχρονα μια υποκρισία.  Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα όταν θες να περάσεις ένα μήνυμα, από το να δώσεις το βήμα στα άτομα που τα αφορά. Και δεν είναι θέμα συμβολισμού, είναι θέμα σεβασμού.

Νίκος: Προφανώς και είναι σημαντικό σε τέτοιες καμπάνιες να υπάρχουμε και εμείς, γιατί απλά υπάρχουμε και είμαστε παντού. Πριν 10 χρόνια θα φοβόμουν να κάνω κάτι τέτοιο και σίγουρα το περπάτημα μου θα ήταν πιο διστακτικό και το κεφάλι μου πιο σκυμμένο. Αυτό θέλω να του ακούσουν άνθρωποι και να μας βλέπουν να περπατάμε περήφανα. Χάρηκα για αυτήν την ευκαιρία. 

Και πως ήταν η εμπειρία σας; 

Δουkissα: Πέρασα πολύ όμορφα στα γυρίσματα και μου άρεσε που ο κόσμος που συνεργάστηκα. Έδειξε σεβασμό σε αυτό που αγαπώ να κάνω ως επάγγελμα. Θα το ξανάκανα!

Νίκος: Γνώρισα όμορφους συνεργάτες, δεν έπαιξα κάποιο ρόλο κιόλας…  απλά έπρεπε να είμαι ο εαυτός μου και ένιωσα κάπως σαν να αγκαλιάστηκα. Είχε πλάκα μετά, όταν με ρώτησαν κάποιοι φίλοι μου το ίδιο, τους είπα ότι μου θύμισε μια ευχάριστη συνεδρία ψυχοθεραπείας και θυμήθηκα κάποια πράγματα που είχα ξεχάσει. 

Φωτεινή: Κι εγώ έχω παρόμοια αίσθηση. Η συνεργασία κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αλλά και πριν ήταν διασκεδαστική και όμορφη. Δεν ένιωσα στιγμή άβολα και όλα τα άτομα με έκαναν να αισθανθώ πολύ άνετα και οικεία. Είδα ότι το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο στο να βγει μια διαφήμιση αλλά τουλάχιστον από τα εμπλεκόμενα άτομα υπάρχει η διάθεση να ακούσουν, να μάθουν και να φτιάξουν μια καμπάνια όσο πιο σωστή γίνεται.

Μιλάμε για ορατότητα και μιλάμε και για δικαιώματα. Πώς μια εταιρεία, όπως η Reebok, μπορεί να συμβάλλει στον αγώνα υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων;

Φωτεινή: Εταιρείες όπως η Reebok έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Αυτό είναι τα μέσα που διαθέτουν ώστε να φανεί το μήνυμα που θέλουν σε ένα μεγάλο φάσμα του πληθυσμού. Το να κάνεις τέτοιες καμπάνιες συμβάλλει ενεργά στην ορατότητα. 

Δουkissα: Μεγάλες εταιρείες όπως η Reebok μπορούν να επηρεάσουν νέα μυαλά και να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των διακρίσεων και του bullying σε βάρος λοατκι ατόμων.  

Νίκος: Ένα πράγμα που με έχει βοηθήσει στη ζωή μου είναι να μιλάω για αυτά που νιώθω. Και να έχω απέναντι μου ανθρώπους που να με ακούνε. Να μας αφήνετε να μιλάμε και να μας ακούτε λοιπόν γιατί το έχουμε ανάγκη και κάπου κάπως ίσως μας έχετε και εσείς ανάγκη. Τέτοιες καμπάνιες δυναμώνουν τη φωνή μας που πολλές φορές  δεν ακούγεται και καταπιέζεται.

Φωτεινή: Κάτι τελευταίο. Με αυτό τον τρόπο μια εταιρεία δηλώνει τη στήριξή της και με κάποιο τρόπο φαίνεται ότι αυτή η εταιρεία δεν θα μείνει μόνο στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ, αλλά έχει ήδη φροντίσει εσωτερικά για τα εργαζόμενα άτομα και τις πολιτικές της προς αυτή την κατεύθυνση. 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΚΑΜΠΑΝΙΑ


Λίγα λόγια για τη σειρά FW22 Classic Leather

Η Reebok επιβεβαίωσε επίσημα την άφιξη της σειράς FW22 Classic Leather, συνεχίζοντας να εξερευνά νέες και μοναδικές προοπτικές βασιζόμενη στο εμβληματικό running μοντέλο της δεκαετίας του ’80. Μέσα από νέα υλικά και σχέδια, τολμηρούς χρωματικούς συνδυασμούς και πρακτικό design, η σειρά FW22 Classic Leather με σεβασμό στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της εποχής, ανταποκρίνεται σε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών στυλ και τρόπων ζωής, διατηρώντας παράλληλα τη βασική κληρονομιά του sneaker.

Με την αναβίωση της δεκαετίας του ’80, οι GenZ και οι Millennials βρίσκουν παρηγοριά στις μέρες του παρελθόντος. Αναπολώντας τη νοσταλγία και τη γοητεία των Zillennials για την εποχή – η Reebok λανσάρει και στην Ελλάδα το εμβληματικό Classic Leather και συνεργάζεται με ταλέντα από τη νέα γενιά που εκφράζουν το ελεύθερο πνεύμα και τη διαφορετικότητα.

Η σειρά FW22 Classic Leather είναι διαθέσιμη στο www.reebok.com/classic_leather και σε επιλεγμένα καταστήματα.