Τι έγινε με το σκοταδιστικό φυλλάδιο που μοιράστηκε σε Γυμνάσιο της Αττικής

23/03/2022
Ήταν πριν λίγες μέρες όταν η εικόνα ενός φυλλαδίου που μοιράστηκε σε μαθητές Β΄ Γυμνασίου στα βόρεια προάστια έγινε viral. Ο λόγος; Το σκοταδιστικό περιεχόμενό του, που καταδίκαζε στην ουσία κάθε προσπάθεια της γυναικείας ταυτότητας για χειραφέτηση. 

Μετά τον σάλο, ο διευθυντής του σχολείου, Σταύρος Μεταξάς, μίλησε στην «Εφ.Συν.» και τον Κώστα Ζαφειρόπουλο, αναφέροντας ότι το εν λόγω κείμενο δεν διανεμήθηκε στους μαθητές ως εκπαιδευτικό υλικό, αλλά αποτέλεσε μια περίληψη όλων όσα -δυστυχώς- δήλωσαν το καθένα από τα παιδιά του συγκεκριμένου σχολείου για τον θεσμό της οικογένειας στο πλαίσιο άσκησης.

Στη συνέχεια οι μαθητές κλήθηκαν να σχολιάσουν και να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε αυτές τις θέσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωση του σχολείου, «σε καμία περίπτωση αυτές οι απόψεις δεν απηχούν θέσεις του σχολείου, ούτε της εκπαιδευτικού προσωπικά […] το επίμαχο φυλλάδιο στηρίχτηκε στη Διαθεματική Εργασία του σχολικού εγχειριδίου της Β΄ Γυμνασίου του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε δύο ομάδες και να μιλήσουν/στηρίξουν ελεύθερα κι ανεπηρέαστα τις απόψεις τους, οι οποίες σαφώς ποικίλλουν αναφορικά με τα πολλαπλά αίτια κρίσης του οικογενειακού θεσμού».

το επίμαχο φυλλάδιο

Βάσει τα όσα δήλωσε ο διευθυντής στην «Εφ.Συν.»: «τα παιδιά δυστυχώς εκφράζουν δικά τους βιώματα και παράπονα. Ο ρόλος μας είναι να τα συζητήσουμε, να μην τα θάβουμε και μέσω της εκπαίδευσης να αναιρέσουμε αυτές τις απόψεις».

Αυτό που δε μάθαμε βέβαια από τις δηλώσεις του διευθυντή είναι με ποιον τρόπο επέλεξαν (ως εκπαιδευτικοί) να αναιρέσουν αυτές τις απόψεις.

Ας μου επιτραπεί, επίσης, ένα προσωπικό σχόλιο. Όσα αναφέρονται στο συγκεκριμένο φυλλάδιο, όπως ότι οι αμβλώσεις και τα διαζύγια κακώς δεν καταδικάζονται από την κοινή γνώμη, πως η χειραφέτηση της γυναίκας την επιβαρύνει με τις βαριές ευθύνες κ.α., δεν αποτελούν μία άλλη άποψη, αλλά οπισθοδρομικές προσεγγίσεις με καθαρές πατριαρχικά πρότυπα. Προσεγγίσεις που πρέπει να καταδικάζονται εξ αρχής και όχι να κανονικοποιούνται στα πλαίσια ενός ντιμπέιτ ίσων αποστάσεων. Ο σεξισμός, όπως η ομοφοβία, ο ρατσισμός δεν είναι μία άλλη άποψη, αλλά κακοποιητική συμπεριφορά. Και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Τέλος, όπως μαθαίνουμε από το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.», το σχολείο, μετά τον σάλο, ένιωσε την ανάγκη να επισημάνει μέσω ανακοίνωσης πως «από τις τέσσερις διευθυντικές θέσεις οι τρεις καταλαμβάνονται από γυναίκες, ενώ το 70% των εκπαιδευτικών είναι γυναίκες». Σημειώνεται πως στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο απομακρύνθηκε πέρσι εκπαιδευτικός εξαιτίας ομοφοβικών σχολίων. Το επίμαχο φυλλάδιο δεν πρόκειται να ξαναχρησιμοποιηθεί, διαβεβαιώνει το σχολείο.

 

Vasilis Thanopoulos

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο [email protected]. Cu!




Δες και αυτό!