Η Jen είναι δασκάλα δημοτικού σχολείου από τη Βορειοδυτική Αγγλία. Σε άρθρο της για τη Stonewall μιλά για την προσέγγιση του σχολείου της στην ένταξη των ΛΟΑΤ ατόμων και τον θετικό αντίκτυπο, που είχε αυτό συνολικά για όλο το σχολείο της.
Δουλεύω σε ένα δημοτικό σχολείο στη βορειοδυτική Αγγλία και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που λάβαμε το βραβείο Stonewall Gold Award πρόσφατα. Ολοκληρώσαμε έναν ολόκληρο σχολικό έλεγχο, ο οποίος κατέστησε σαφές ότι χρειαζόμαστε περισσότερη εκπροσώπηση διαφορετικών οικογενειών στις εικόνες και τις πηγές που χρησιμοποιούμε στο σχολείο. Αφού είδα ότι ο ιστότοπος του Stonewall διέθετε υλικό και σχετική εκπαίδευση, έκανα κράτηση για να παρακολουθήσω.
Το σεμινάριο που παρακολούθησα ήταν ενημερωτικό, φιλικό και όλοι ένιωθαν άνετα να συμμετέχουν. Με τα χρόνια, παρακολούθησα διάφορα courses από τη Stonewall, με στόχο να εξοπλιστούν οι συμμετέχουσες/ντες με γνώσεις που θα μοιραστούν με την υπόλοιπη ομάδα τους πίσω στο σχολείο. Και, οπλισμένη με πολλές πηγές και γνώσεις, ένιωσα πλήρως προετοιμασμένη να εκπαιδεύσω το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου μου.
Από το σεμινάριο, όλο το προσωπικό μας έχει εκπαιδευτεί για το πώς να αντιμετωπίζει τον ομοφοβικό, αμφιφοβικό και τρανσφοβικό εκφοβισμό (HBT) στο σχολείο. Έχουμε επινοήσει ένα σενάριο ολόκληρου του σχολείου τόσο για το προσωπικό όσο και για τα παιδιά, το οποίο βοηθά να αντιμετωπίσει τη χρήση της λέξης «gay» ως χλευασμού, καθώς και άλλων εκφράσεων. Έχουμε επίσης ένα ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφής (CPOMS) και όλο το προσωπικό γνωρίζει τη σημασία της αναφοράς, της εγγραφής και της αντιμετώπισης του εκφοβισμού και τυχόν ζητημάτων που τον περιβάλλουν. Ο αριθμός των περιστατικών εκφοβισμού έχει μειωθεί και τώρα οι δασκάλες/δάσκαλοι και οι μαθήτριες/τές αισθάνονται σίγουρες/οι ότι αναφέρουν την ακατάλληλη γλώσσα και συμπεριφορά.
Η ισότητα είναι θεμελιώδης για το ήθος του σχολείου μας, και η ένταξη των ΛΟΑΤ ατόμων αποτελεί μεγάλο μέρος αυτού. Οι πολιτικές μας περιλαμβάνουν ρητά ΛΟΑΤ οπτική, και έχουμε μια ξεχωριστή πολιτική για την υποστήριξη των τρανς παιδιών και των οικογενειών τους. Επίσης, δημιουργήσαμε ένα έγγραφο για να δείξουμε πώς ενθαρρύνουμε την ισότητα σε κάθε πτυχή της σχολικής ζωής, συμπεριλαμβανομένης της διδασκαλίας, την οποία έχουμε συμπεριλάβει σε όλα τα μαθήματα.
Η φωνή των μαθητριών/τών είναι ζωτικής σημασίας για εμάς και έχουμε μια ειδική Ομάδα Ισότητας που διασφαλίζει ότι τα παιδιά συμμετέχουν στο σχεδιασμό των εκδηλώσεων σε μία εβδομάδα που διοργανώνουμε όλο το χρόνο. Χρησιμοποιούμε αυτές τις εβδομάδες για να ευαισθητοποιήσουμε σχετικά με τις διαφορετικές οικογένειες και σχέσεις και, στη συνέχεια, να δείξουμε το αποτέλεσμα που προκύπτει σε ολόκληρο το σχολείο. Εκτός από αυτό, έχουμε τακτικές συνελεύσεις που εστιάζουν σε διαφορετικές οικογένειες και σχέσεις, και τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλήσουν για τη δική τους οικογενειακή ρύθμιση και να φέρουν φωτογραφίες για προβολή. Προσκαλούμε, επίσης, μέλη της ΛΟΑΤ+ κοινότητας να μιλήσουν στα παιδιά για διαφορετικές σταδιοδρομίες, κάτι που βοηθά στην εξάλειψη των στερεοτύπων και ενθαρρύνει τις/τους μαθήτριες/ητές να ακολουθήσουν τα όνειρά τους.
Διαφορετικές οικογένειες και σχέσεις εμφανίζονται ως ένα από τα κύρια θέματα στο πρόγραμμα σπουδών μας, ανεξάρτητα από την τάξη. Έχουμε, επίσης, ΛΟΑΤ πρότυπα που έχουν ενταχθεί στα βασικά θέματα προγράμματος σπουδών. Για παράδειγμα, ο Alan Turing συναντάται, χαρακτηριστικά, στη διδασκαλία των υπολογιστών, και ο Tom Daley στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Μιλάμε για το ιστορικό αυτών των προτύπων, καθώς και για τα επιτεύγματά τους.
Τα παιδιά μαθαίνουν για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ΛΟΑΤ άνθρωποι στο παρελθόν (όπως ο Άλαν Alan Turing που συνελήφθη, επειδή ήταν ομοφυλόφιλοι) και τους ζητούν να σκεφτούν για τον αντίκτυπο που θα είχε αυτό στην ευημερία και τις σχέσεις τους. Τέλος, διδάσκουμε πώς άλλαξε ο νόμος με την πάροδο του χρόνου, αναζητούμε ευκαιρίες για αμφισβήτηση των στερεοτύπων και διερευνούμε νέους τρόπους οργάνωσης των μαθημάτων και του σχολικού περιβάλλοντος, ώστε να μη διαιρούμε πάντα με βάση το φύλο.
Η συμμετοχή στη Stonewall υπήρξε επίσης πολύτιμος πόρος. Όποτε χρειαζόμαστε συμβουλές, ένα μέλος της ομάδας της Stonewall είναι διαθέσιμο για βοήθεια. Το να είμαστε Stonewall School Champion έχει ενισχύσει πραγματικά τις γνώσεις μας όσον αφορά τις καλές πρακτικές σχετικά με την ένταξη των ΛΟΑΤ ατόμων. Εφαρμόσαμε αυτήν την οπτική στο περιβάλλον μας, στις πολιτικές μας, στην εκπαίδευση του προσωπικού, και στο όραμά μας για το μέλλον. Και, καθώς αυτή η εργασία χωρίς ΛΟΑΤ αποκλεισμούς έχει προχωρήσει, οι μαθήτριες/τές μας έχουν γίνει όλο και πιο σίγουρες/οι να αντιμετωπίσουν την προκατάληψη. Ως αποτέλεσμα, το σχολείο μας είναι ένα πολύ πιο ευτυχισμένο μέρος.