Οι ταινίες που θα προβληθούν τη Τρήτη 12 Μαΐου 2015 στο OUTVIEW FILM FESTIVAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (175 Θέσεις)
17.00: Out In The Night (Blair Doroshwalther, USA, 75’, 2014). Στη Νέα Υόρκη, τέσσερις νεαρές Αφρο-Αμερικάνες λεσβίες έχουν βγει για μια βόλτα. Κατά τη διάρκεια της βόλτας τους δέχονται απειλές και προσβολές από έναν άντρα στο δρόμο. Αυτός πάει να τους επιτεθεί κι αυτές υπερασπίζονται τους εαυτούς τους -αλλά τα γεγονότα διαστρεβλώνονται και καταλήγουν ΑΥΤΕΣ στην φυλακή, με τα ΜΜΕ να τις χαρακτηρίζουν Λεσβιακή Συμμορία Δολοφόνων. Μια πραγματική ιστορία για το ρατσισμό και την ομοφοβία, που έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία όπου κι αν έχει προβληθεί. H προβολή θα γίνει με ελεύθερη είσοδο και θα ακολουθήσει συζήτηση.
19.30: Female Masculinity Appreciation Society (Angie West and Jackie Nunns, UK, 12’, 2014). Το The Female Masculinity Appreciation Society (Κοινότητα Εκτίμησης Θηλυκής Αρρενωπότητας) μπορεί να πει κανείς ότι είναι μια λέσχη για queer γυναίκες και για εκείνους που τις λατρεύουν. Παρακολουθήστε την Cookie και την Foxy Ven στον αγώνα τους να φτάσουν στον τελικό του πρωταθλήματος μπρα-ντε-φέρ, ανακαλύψτε γιατί η Rubyyy έχει ένα κόκκινο μουστάκι, και κρίνετε μόνοι σας την τελευταία αντρική μόδα… Η προβολή θα γίνει με παρουσία των σκηνοθετών.
The Foxy Merkins (Madeleine Olnek, USA, 90’, 2013). Το «The Foxy Merkins» θυμίζει τα σέξι αλλά δραματικά «Midnight Cowboy/ Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου» και «My Own Private Idaho/ Το δικό μου Αϊντάχο» –ταινίες που έχουν καθορίσει το κινηματογραφικό είδος των (ανδρών) κομπιναδόρων… Μόνο που εδώ δεν υπάρχουν άντρες! Ούτε και κανένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό ταλέντο στις κομπίνες! Στην πράξη, η ταινία περιγράφει μια εναλλακτική πραγματικότητα: πώς θα ‘ταν αν οι λεσβίες της καθημερινής ζωής έβγαιναν έξω, στους μοχθηρούς δρόμους της Νέας Υόρκης, με μόνα εφόδια για τα κρύα βράδια τα πτυχία τους γυναικείων σπουδών; * Σημείωση: Στην αμερικανική λεσβιακή και γκέι αργκό, ο merkin είναι ο «straight» άντρας που συνοδεύει μια λεσβία στις δημόσιες εμφανίσεις της, ως καμουφλάζ της μυστικής λεσβιακής ζωής της. Με την κυριολεκτική του σημασία όμως, το «merkin» είναι η περούκα ήβης (!)
21.45: Lonely (Κωνσταντίνος Μενελάου, UK, 6’, 2014). Μια εξομολόγηση αγάπης σε έναν σύντροφο που έχει αποχωρήσει αποτελεί το soundtrack μιας παρηκμασμένης βραδιάς γεμάτης σεξ και ναρκωτικά μεταξύ δύο γκέι αντρών σε ένα φθηνό δωμάτιο ξενοδοχείου. Η προβολή θα γίνει με παρουσία του σκηνοθέτη.
The One Left (Νικόλας Πουρλιάρος, Ελλάδα, 12’, 2015). Ο Χάρης και ο Άγγελος ξυπνάνε στις οχτώ το πρωί. Ετοιμάζονται να πάρουν πρωινό, όταν ο Άγγελος αρχίζει έναν καυγά με ασήμαντη αφορμή. Ο καυγάς καταλήγει με τον Άγγελο να ζητάει χωρισμό. Ο Χάρης δεν θέλει να χωρίσουν και προσπαθεί να πείσει τον Άγγελο να μείνει. Τι θα αποφασίσει τελικά ο Άγγελος; Η προβολή θα γίνει με παρουσία των συντελεστών της ταινίας.
Fawns (Θανάσης Τσιμπίνης, Ελλάδα, 4’, 2014). Δύο νεαροί άντρες βρίσκονται μόνοι σε ένα καθαριστήριο ρούχων. Κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον σιωπηλοί και περιμένουν. Στον τοίχο απέναντι, βρίσκεται ένα παλιό κάδρο που έχει κεντημένο ένα μικρό ελάφι. Η προβολή θα γίνει με παρουσία του σκηνοθέτη.
Βασίλισσα Αντιγόνη (Τηλέμαχος Αλεξίου, Ελλάδα/Γερμανία, 93’, 2014). Μια νεαρή γυναίκα ζει με τον βαριά άρρωστο πατέρα της και τον έφηβο αδελφό της σε μια παραθαλάσσια πόλη της Ελλάδας. Εργάζεται για μήνες αμισθί σ’ ένα κατάστημα ρούχων, ανήμπορη να ανταπεξέλθει οικονομικά στην ιατρική περίθαλψη του πατέρα της ενώ προσπαθεί απεγνωσμένα να προστατέψει τον αδελφό της από τον σχολικό εκφοβισμό. Θέλει να μιλήσει αλλά δεν βρίσκει λόγια. Θέλει να τρέξει, αλλά τα πόδια της μπλέκονται. Μια μέρα, ψάχνοντας για τσιγάρα στην σχολική τσάντα του αδελφού της, βρίσκει την “Αντιγόνη“ του Σοφοκλή και σταδιακά ταυτίζεται με την ηρωίδα. Η προβολή θα γίνει παρουσία των συντελεστών της ταινίας.
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (50 Θέσεις)
17.15: Zeus The Cat (Philippe Vallois, France, 105’, 2014). O Clement είναι ένας καθηγητής που έχει πάρει σύνταξη και μένει με τον γάτο του τον Zeus. Ένα βράδυ ο Zeus θα πάρει ανθρώπινη μορφή και θα ανακουφίσει τη μοναξιά του αφεντικού του, αλλά και θα τον βοηθήσει να αποδεχτεί τις πραγματικές του επιθυμίες. Μια queer low budget κωμωδία από τον ιστορικό σκηνοθέτη Philippe Vallois.
19.30: Sic. (Joshua Hinkson, Canada, 9’, 2014). Οι Wyatt και Elijah είναι φίλοι πολλά χρόνια -και συναντιούνται ξανά μετά από ένα χρόνο απουσίας. Ο Elijah, ένας παραδοσιακός οικογενειάρχης, θα έρθει αντιμέτωπος με τον αγχωμένο και νευρικό Wyatt, που φαίνεται να κρύβει ένα μυστικό που μπορεί να καταστρέψει τη φιλία τους.
Eat With Me (David Au, USA, 95’, 2014). Πολυβραβευμένη κωμωδία, η ταινία Eat With Me μας διηγείται την ιστορία της Emma που έχει εγκαταλείψει το σύζυγο της για να μείνει με τον gay γιο της, Elliot. Η άρνηση της Emma για την ταυτότητα του γιου της, καθώς και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Elliot με την οικειότητα, έχουν δημιουργήσει προβλήματα στη σχέση τους. Οι δυο τους, τελικά θα βρουν έναν κώδικα επικοινωνίας, και θα μάθουν ότι μπορούν να πουν και να μοιραστούν μεταξύ τους πολλά παραπάνω με τη μαγειρική παρά με τα λόγια. Στην ταινία βλέπουμε και τον George Takei (Star Trek) σε ρόλο έκπληξη.
21.30: Fassbinder: To Love Without Demands (Christian Braad Thomsen, Denmark, 110’, 2015). Ο Δανός σκηνοθέτης Christian Braad Thomsen ήταν ένας στενός φίλος του Rainer Werner Fassbinder. Γνωρίστηκαν όταν ο Fassbinder πρόβαλε την πρώτη του ταινία “Love is colder than death” στην Berlinale το 1969. Ειδώθηκαν για την τελευταία φορά μόλις τρεις εβδομάδες πριν το θάνατό του. Το ντοκιμαντέρ περιέχει συνεντεύξεις που γύρισε ο Braad Thomsen μαζί με τον Fassbinder τη δεκαετία του ’70, που δεν έχουν κυκλοφορήσει ποτέ μέχρι σήμερα. Θα δούμε ακόμη συνεντεύξεις από τη μητέρα του Lilo Pempeit, που θυμάται την παράξενη παιδική του ηλικία στα χαλάσματα της τότε Γερμανίας, την ηθοποιό Irm Hermann, τη μόνη που πίστευε τα τρελά όνειρα του, και πολλούς ακόμη.
Ο Fassbinder υπήρξε ίσως ο πιο παραγωγικός σκηνοθέτης στην ιστορία του κινηματογράφου: μέσα σε 14 χρόνια έγραψε και σκηνοθέτησε 60 ταινίες για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ξεκίνησε ως avant garde σκηνοθέτης, και μέχρι το τέλος της ζωής του απέκτησε ένα παγκόσμιο κοινό, χωρίς να έχει συμβιβαστεί ποτέ. Είναι ο σκηνοθέτης που κατάφερε να απεικονίσει όλη την ιστορία της Γερμανίας του 20ου αιώνα, από την πτώση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης μέχρι και την τρομοκρατία της δεκαετίας του ’70. Σε αυτό το κινηματογραφικό πορτρέτο, ο Fassbinder προσπαθεί να καταλάβει την δημιουργικότητα του μέσα από τις εμπειρίες της παιδικής του ηλικίας. Επίσημη συμμετοχή στη Berlinale 2015.
[box type=”info” ]Εισιτήρια: Προβολή: 5 ευρώ, Ημερήσιο: 8 ευρώ / Φοιτητικό: 6 ευρώ, Διαρκείας: 50 ευρώ. Στους ανέργους η είσοδος στις απογευματινές προβολές (οι πρώτες προβολές της κάθε ημέρας) θα είναι ελεύθερη με επίδειξη της κάρτας ανεργίας τους. Δεν θα υπάρχει προπώληση, η διάθεση των εισιτηρίων θα γίνεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας την περίοδο του φεστιβάλ.[/box]