Η Ολλανδία απαγορεύει τις «θεραπείες μεταστροφής» 

23/06/2026
από
Τις «θεραπείες μεταστροφής» πρόκειται να απαγορεύσει η Ολλανδία, αφού η Γερουσία της χώρας ενέκρινε σχετικό νομοσχέδιο. 

Τα κόμματα που υποστήριξαν το νομοσχέδιο τόνισαν ότι οι κακοποιητικές αυτές πρακτικές μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή βλάβη.  Διάβασαν μελέτες που αναδεικνύουν τη σύνδεσή τους με την κατάθλιψη, προβλήματα ψυχικής υγείας, κοινωνικά προβλήματα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτοκτονικές σκέψεις ή απόπειρες. 

Ορισμένες μέθοδοι που υποτίθεται αποσκοπούν στην καταστολή ή αλλαγή της ταυτότητας ενός ατόμου – κάτι φυσικά που δεν γίνεται – έχουν ήδη απαγορευτεί στη χώρα, όπως η χρήση ηλεκτροσόκ και φαρμάκων. Οι εισηγητές του νομοσχεδίου επεσήμαναν, ωστόσο, ότι το ισχύον ποινικό δίκαιο δεν καλύπτει πλήρως όλες τις επιβλαβείς και κακοποιητικές μορφές των «θεραπειών μεταστροφής».

Κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης, ο γερουσιαστής Πίτερ Νικολάι του Κόμματος για τα Ζώα ανέφερε παραδείγματα όπως η παρατεταμένη ψυχολογική πίεση, οι ψευδοθεραπευτικές συνεδρίες, η θεραπεία μέσω προσευχής και ο εξορκισμός, ιδίως όταν πραγματοποιούνται στο πλαίσιο σχέσεων εξάρτησης.

Η νέα νομοθεσία απαγορεύει τις «θεραπείες μεταστορφής» όταν απευθύνονται σε ανήλικα ή ενήλικα άτομα που βρίσκονται σε ευάλωτη κατάσταση. Όποιος παραβιάσει τον νόμο ενδέχεται να τιμωρηθεί με πρόστιμο έως 27.500 ευρώ ή με ποινή φυλάκισης έως δύο ετών. Οι επαγγελματίες που διαπιστωθεί ότι εμπλέκονται στις πρακτικές αυτές ενδέχεται επίσης να χάσουν το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Θα απαγορεύεται επίσης η παροχή ή η διαφήμιση αυτών. .

Η ΛΟΑΤΚΙ+ οργάνωση COC Netherlands χαιρέτισε την απαγόρευση, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Η πρόεδρος Μυρτίλ Ντανς δήλωσε ότι η απαγόρευση απονέμει την πολυαναμενόμενη δικαιοσύνη σε άτομα που ενδέχεται να υποστούν μόνιμη βλάβη από τις κακοποιητικές πρακτικές. 

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τη Γερουσία με σαφή πλειοψηφία: 57 από 75 μέλη ψήφισαν. Τα κόμματα D66 και VVD, που υποστήριξαν την πρόταση, χαιρέτισαν την έγκριση της Γερουσίας. «Με την έγκριση της Γερουσίας, ανταμείβονται τα χρόνια δέσμευσης για την ελευθερία, την ισότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια», έγραψαν.

Με πληροφορίες από NL Times.




Δες και αυτό!