Η Ανάφη ως δημοφιλέστερος ΛΟΑΤΚΙ+ προορισμός για κάμπινγκ στην Ελλάδα

Πόσο συχνά κάνουν κάμπινγκ τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην Ελλάδα; Ποιους προορισμούς επιλέγουν και γιατί; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που κλήθηκαν να απαντήσουν τα άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα του ΑΝΤΙVIRUS σε συνεργασία με το TERRAMARE, για τον κουήρ εναλλακτικό τουρισμό. Ας δούμε πιο αναλυτικά τις απαντήσεις.

Ξεκινώντας, να αναφέρουμε ότι στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 597 άτομα, με το 28% να ανήκει στην ηλιακή ομάδα των 25-34 ετών, το 25% στην ομάδα των 35-44ετών, το 19,5% στην ομάδα των 18-24 ετών και το 18% σε αυτή των 45-54ετών.

Αυτοπροσδιορισμός

Ως προς την ταυτότητα φύλου το 90% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα προσδιορίζεται ως «cis» (άνδρας & γυναίκα), ενώ το 10% ως «τρανς» (άνδρας, γυναίκα, non-binary).

Ως προς τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το 56% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα προσδιορίζεται ως «gay», το 18% ως «λεσβία», ενώ το 14% έως «bi». Yπάρχει επίσης ένα 7% που προσδιορίζεται ως «pansexual» και ένα 2% που χρησιμοποιεί τον όρο «asexual/aromantic ή κάτι άλλο» για τον προσδιορισμό του.

Στην έρευνα συμμετείχαν και τρία ίντερσεξ άτομα.

Αγαπημένοι προορισμοί

Εδώ οι απαντήσεις των ατόμων ήταν ποικίλες, με τους νησιωτικούς προορισμούς, ωστόσο, να έχουν την τιμητική τους. Πιο συγκεκριμένα, οι περισσότερες απαντήσεις (26,3%) αφορούν στα νησιά των Κυκλάδων, με την Ανάφη, την Αμοργό, τη Σαντορίνη και τη Μήλο να βρίσκονται στις πρώτες επιλογές. Ακολουθεί η Κρήτη(Xανιά Γαύδος) με 16,8% και τα νησιά του Β. Αιγαίου(Ικαρία, Λέσβος & Σαμοθράκη) με 12,1%. Λίγο πιο χαμηλά βρίσκονται τα Δωδεκάνησα (Αστυπάλαια & Τήλος)με 8%, ενώ ένα 5,7% φαίνεται να επιλέγει τα νησιά του Ιουνίου (Κέρκυρα, Κεφαλλονιά & Κύθηρα) για τις -εναλλακτικές- διακοπές του.

Μετακίνηση

Ως προς το μέσο μεταφοράς στον εκάστοτε προορισμό, το 40% χρησιμοποιεί αυτοκίνητο ή μηχανή, το 36% πλοίο και το 18,6% χρησιμοποιεί αεροπλάνο. Υπάρχει και 5% που χρησιμοποιεί το τραίνο, το κτελ ή κάποιο άλλο μέσο για τη μεταφορά του.

Κατάλυμα

Ως προς την επιλογή του καταλύματος, το 30% επιλέγει κάποιο ενοικιαζόμενο δωμάτιο, ενώ το 29% κάνει κάμπινγκ ή μένει σε σκηνή. Υπάρχει επίσης ένα 37% που επιλέγει να μένει σε ξενοδοχείο ή σε κάποιο B&B. Τέλος, ένα 4% επιλέγει να μένει σε τροχόσπιτο ή κάπου αλλού.

Συχνότητα

Σε αυτό το ερώτημα 159 άτομα (38%) απάντησαν ότι κάνουν κάμπινγκ μία ή και παραπάνω φορές τον χρόνο, 85 (21%) απάντησαν ότι κάνουν 1 φορά τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ 73 (18%) απάντησαν ότι κάνουν 1 φορά τα τελευταία δύο χρόνια. Τέλος, ένα 23% απάντησε ότι δεν έχει κάνει ποτέ κάμπινγκ.

Σημαντικό συμπέρασμα: Σύμφωνα με την έρευνα, τα άτομα που προσδιορίζονται ως τρανς επιλέγουν πιο συχνά να κάνουν κάμπινγκ στις διακοπές τους.

Γιατί επιλέγω να κάνω κάμπινγκ

Η έρευνα ζητούσε από τα άτομα της έρευνας να αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους επιλέγουν να κάνουν κάμπινγκ στις διακοπές τους. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι απάντησαν.

  • Για λόγους που σχετίζεται με το κόστος συμφωνούν ή μάλλον συμφωνούν 242 από τα 299 άτομα.
  • Ως προς το κομμάτι της ασφάλειας (safe space) συμφωνούν 166 από 298 άτομα.
  • Για λόγους φυσιολατρίας επιλέγουν το κάμπινγκ 272 (από τα 301) άτομα.
  • Για λόγους ηρεμίας το επιλέγουν 248 άτομα (από τα 301).
  • Για λόγους κοινωνικοποίησης τα 165 (από τα 299).

Σημαντικό συμπέρασμα: Το ποσοστό των τρανς – non binary ατόμων που επιλέγουν το κάμπινγκ για λόγους που σχετίζονται με την ασφάλεια είναι σημαντικά υψηλότερο από αυτό που προσδιορίζεται ως cis.

Είδος κάμπινγκ

Το 50% προτιμά το ελεύθερο κάμπινγκ, το 30% το οργανωμένο και το 20% το ημιοργανωμένο.

Φαγητό στο κάμπινγκ

Από τα άτομα που απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα το 53%μαγειρεύει και τρώει έξω όταν κάνει κάμπινγκ, το 33% τρώει μόνο έξω, ενώ το 7% μαγειρεύει. Τέλος ακόμη ένα 7%μαγειρεύει μαζί με άλλα άτομα (συλλογική κουζίνα).

Η διάρκεια των διακοπών

Σε αυτό το ερώτημα το 47% απάντησε ότι η διάρκεια των διακοπών του είναι μικρότερη από μια εβδομάδα ενώ για το 45% οι διακοπές διαρκούν 1-2 εβδομάδες. Τέλος, ένα 8% κάνει διακοπές πάνω από 2 εβδομάδες.

Το budget των διακοπών

Το 57% απάντησε ότι ξοδεύει κάτω από 300 ευρώ, το 35% ξοδεύει έως 600 ευρώ, ενώ ένα 6% ξοδεύει από 600 – 1000 ευρώ. Τέλος, υπάρχει και ένα 2%(πολύ θέλουμε να το γνωρίσουμε) που ξοδεύει περισσότερα από 1000 ευρώ.


Το Terra Mare σε συνεργασία με το ANTIVIRUS παρέχει εκπτωτικό κωδικό -10% για το αναγνωστικό κοινό του. Πρόσθεσε τον κωδικό antivirus-10 στο ειδικό πεδίο (πριν την πληρωμή) και εξασφάλισε έκπτωση 10% ως τις 15 Ιουλίου.

infographics: Patrick Oruño




Δες και αυτό!