Αν αναρωτιέστε, γιατί η ταινία της Gina Prince-Bythewood “The Woman King” — στην οποία πρωταγωνιστεί η βραβευμένη με Όσκαρ Viola Davis, που κέρδισε ένα A+ Cinemascore — αποκλείστηκε από την κούρσα των Όσκαρ φέτος, δεν είστε οι μόνες/οι/α.
Σε ένα άρθρο για το The Hollywood Reporter, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, η Prince-Bythewood μιλά για τον αποκλεισμό της ταινίας της από την Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών (το κυβερνητικό όργανο που είναι υπεύθυνο για τα διάσημα βραβεία), και αναφέρει ότι την άφησε “απογοητευμένη.”
«Αλλά, η Ακαδημία έκανε μια πολύ ηχηρή δήλωση και για μένα, το να μείνω σιωπηλή σημαίνει ότι αποδέχομαι αυτήν τη δήλωση», έγραψε, προσθέτοντας ότι απορρίπτει τον όρο «snub» σε σχέση με το “The Woman King”, επειδή «αποδοκιμασία είναι, αν έχανε σε μια ή δύο κατηγορίες» αλλά η ταινία της «δεν ήταν υποψήφια για καμία.»
Η Prince-Bythewood είπε ότι «συμφώνησε να μιλήσει, εκ μέρους των Μαύρων γυναικών» που επίσης αγνοήθηκε η δουλειά τους φέτος – όπως η σκηνοθέτιδα Chinonye Chukwu και η ηθοποιός Danielle Deadwyler του “Till.”
Έγραψε ότι το “The Woman King”, το οποίο βρίσκεται σε καλό δρόμο, για να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, το ότι δεν ήταν υποψήφιο για καμία κατηγορία είναι “μια αντανάκλαση της θέσης της Ακαδημίας και του σταθερού χάσματος μεταξύ της αριστείας και της αναγνώρισης των Μαύρων. Και, δυστυχώς, αυτό δεν είναι ένα ζήτημα μόνο στο Χόλιγουντ, αλλά σε κάθε κλάδο.”
Η σκηνοθέτιδα – που βρίσκεται πίσω από το “Love & Basketball” του 2000 και το “The Old Guard” του 2020 – αναφέρθηκε, επίσης, στη διαμάχη γύρω από την αιφνιδιαστική υποψηφιότητα της Andrea Riseborough για το βραβείο καλύτερης ηθοποιού, κάτι που ορισμένοι θεώρησαν, ότι οδήγησε τη Davis να μείνει εκτός κατηγορίας.
«Το θέμα μου με αυτό που συνέβη είναι πώς οι άνθρωποι στη βιομηχανία χρησιμοποιούν το κοινωνικό τους κεφάλαιο –προβολές στα σπίτια τους, προσωπικές κλήσεις, προσωπικά email, προσωπικές συνδέσεις, ανεβασμένο στάτους», έγραψε η Prince-Bythewood. “Οι άνθρωποι θέλουν να λένε,“Λοιπόν, η Viola και η Danielle είχαν στούντιο πίσω τους.” Αλλά, απλώς είδαμε πολύ καθαρά, ότι το κοινωνικό κεφάλαιο είναι πιο πολύτιμο από αυτό.”
Η Prince-Bythewood θρηνεί για το γεγονός “δεν υπάρχει κανένας λόγος προνομιούχοι άνθρωποι, με τεράστιο κοινωνικό κεφάλαιο, να σταθούν υποστηρικτικά στις Μαύρες γυναίκες. Δεν υπήρξε ποτέ”.
Από την πλευρά της, η Ακαδημία έχει κάνει προσπάθειες τα τελευταία χρόνια για να επεκτείνει και να διαφοροποιήσει τα μέλη της, μετά τον σάλο για το #OscarsSoWhite και το κίνημα που ηγήθηκε την April Reign.
Το 2020, η Ακαδημία έθεσε έναν κανόνα σύμφωνα με τον οποίο οι ταινίες πρέπει να πληρούν ορισμένα κριτήρια όσον αφορά την εκπροσώπηση, προκειμένου να είναι επιλέξιμες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας από το 2024.