Φεστιβάλ στη Στέγη – Transitions 3: Central Europe

 

 

11 – 29 Νοεμβρίου 2015


Στις πατρίδες του «χαμένου» κομουνισμού, την Πολωνία, την Τσεχία και την Ουγγαρία, χτυπάει η καρδιά του τρίτου και τελευταίου κύκλου του γεωπολιτικού φεστιβάλ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 11 έως 29 Νοεμβρίου 2015.

Ο διάλογος με τη θεατρική πρωτοπορία της κεντροευρωπαϊκής σκηνής εκπέμπει ισχυρό ιστορικό και πολιτικό σήμα, τόσο μέσα από κλασικά κείμενα της τοπικής λογοτεχνικής παράδοσης όσο και από ερευνητικές φόρμες.

 

Σύλληψη και καλλιτεχνική διεύθυνση φεστιβάλ: Κάτια Αρφαρά
Γενική διεύθυνση παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου
Γενική τεχνική διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας
Εκτέλεση παραγωγής: Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Έρευνα και συντονισμός παράλληλων δράσεων: Μαρίνα Τρουπή
Συντονισμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Μυρτώ Λάβδα

 

συνεντευξη τυπου_I83A9852

Σημείωμα καλλιτεχνικής διευθύντριας φεστιβάλ Transitions

Το εναλλακτικό θέατρο δίπλα στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό της Ζιλίνα στη Σλοβακία, κατασκευασμένο το 2009 από εθελοντές, με καφάσια μπύρας και οροφή τη γέφυρα του… αυτοκινητόδρομου∙ ο μεταβιομηχανικός χώρος της Łaźnia Nowa, στριμωγμένος ανάμεσα στα τεράστια μπλοκ σοσιαλιστικών κατοικιών της Νόβα Χούτα, του πάλαι ποτέ βιομηχανικού κέντρου της κομουνιστικής Πολωνίας, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κρακοβία∙ η Komuna Warszawa, δραστήρια ακτιβιστική σκηνή στο υποβαθμισμένο προάστιο της Πράγκα, στη δεξιά όχθη του ποταμού Βιστούλα, εκεί από όπου το 1944 ο σοβιετικός στρατός παρακολουθούσε αμέτοχος τη Βαρσοβία να μετατρέπεται σε σωρό ερειπίων από τους Ναζί…

Στα ταξίδια που έκανα για την έρευνά μου στην Ουγγαρία, την Πολωνία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, τις τέσσερις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης που συνασπίστηκαν το 1991 δημιουργώντας το περίφημο Visegrad Group, η Ιστορία ήταν παρούσα σε κάθε μου βήμα. Πέρα από τους συχνά αμφιλεγόμενους χώρους μνήμης που δημιουργήθηκαν στη μετα-κομουνιστική περίοδο, σε μια προσπάθεια εθνικής διαχείρισης των τραυμάτων του παρελθόντος, όπως στο Μουσείο για την Εξέγερση της Βαρσοβίας ή το Μουσείο Τρόμου στον αριθμό 60 της οδού Andrássy στη Βουδαπέστη, λίγα μόλις μέτρα από την Πλατεία των Ηρώων, οι ιστορικές αφηγήσεις βρίσκονταν πάντα στον πυρήνα της ανεξάρτητης κεντροευρωπαϊκής σκηνής. Μαζί τους, θέματα όπως ο εθνικισμός, η ελευθερία της έκφρασης, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ανεργία και ο ρατσισμός, η απομυθοποίηση των εθνικών συμβόλων, η υπονόμευση των ταμπού, η ενοχή και η θυματοποίηση.

Η νέα γενιά δημιουργών της Κεντρικής Ευρώπης, τους οποίους προσκαλεί στην Αθήνα το τρίτο φεστιβάλ Transitions, ισορροπεί ανάμεσα στα κλασικά κείμενα της στιβαρής λογοτεχνικής τους παράδοσης και σε πειραματικές, μεικτές φόρμες που κινούνται στα όρια του κινηματογράφου, της θεατρικής εγκατάστασης, της περφόρμανς και του θεάτρου ντοκουμέντου. Για τους καλλιτέχνες του Transitions 3, οι οποίοι βίωσαν την απότομη μετάβαση στον «άγριο καπιταλισμό» και τον κόσμο της ελεύθερης αγοράς, το θέατρο αποτελεί μια πράξη κατεξοχήν πολιτική, καθώς μετέχει ενεργά στο δημόσιο διάλογο παίρνοντας θέση στα σύγχρονα κοινωνικά, ιδεολογικά και οικονομικά αδιέξοδα.

Το γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης ανοίγει στις 11 Νοεμβρίου με την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας δουλειάς του Árpád Schilling και της περίφημης ομάδας του Krétakör, από τη Βουδαπέστη, η οποία έχει τον τίτλο Η μέρα της οργής και είναι μια ριζοσπαστική «μουσική κωμωδία με κάθαρση» για τους εγκαταλελειμμένους πολίτες της σημερινής Ευρώπης. Ο τρίτος και τελευταίος κύκλος του Transitions περιλαμβάνει παραστάσεις, σεμινάρια, συζητήσεις, αναγνώσεις, προβολές, αλλά και δύο σημαντικές μετακλήσεις από τους δύο προηγούμενους κύκλους: o Dan Perjovschi, ηγετική μορφή του ρουμάνικου ακτιβισμού και της πολιτικοποιημένης τέχνης, τον οποίο γνωρίσαμε στο πλαίσιο του αφιερωμένου στα Βαλκάνια πρώτου Transitions, έρχεται ξανά στη Στέγη με μια νέα εικαστική παρέμβαση, ενώ η Lola Arias από το Μπουένος Άιρες, η οποία άνοιξε πέρυσι το φεστιβάλ-αφιέρωμα στη Λατινική Αμερική, επιστρέφει στις 17 Νοεμβρίου με μια παράσταση-ακρόαση, με θέμα τη συλλογική μνήμη και την πολιτική συμμετοχή.

Κάτια Αρφαρά

 

 

 

11→29.11.2015 | ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Dan Perjovschi

Από τα Βαλκάνια στη Λατινική Αμερική και από εκεί στην Κεντρική Ευρώπη: O διεθνώς αναγνωρισμένος εικαστικός Νταν Περζόφσκι παρεμβαίνει με το καυστικό πενάκι του και στο 3o γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης συνδέοντας τις τρεις εκδόσεις του Transitions.

 




συνεντευξη τυπου_I83A9884

11→12.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 21.00
The day of fury

(Η μέρα της οργής)
Árpád Schilling

 

Οργισμένος αμφισβητίας των σκηνικών συμβάσεων, ο Ούγγρος σκηνοθέτης Άρπαντ Σίλλινγκ (γενν. 1974) επιστρέφει στην Αθήνα με μια παράσταση εμπνευσμένη από ένα αληθινό γεγονός: τον πρωτόγνωρα ειλικρινή δημόσιο λόγο μιας νοσηλεύτριας, στις αρχές του 2015. Η γυναίκα αυτή μίλησε όπως κανένας άλλος για τον υγειονομικό μεσαίωνα της Ουγγαρίας. Αμέσως μετά παραιτήθηκε, ντύθηκε στα μαύρα και κάλεσε τους συναδέλφους της να βγουν στους δρόμους. Η προσωπικότητά της ενέπνευσε στον Σίλλινγκ μια ιλαροτραγωδία, για τους απανταχού περιθωριοποιημένους της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας.

Σε παγκόσμια πρεμιέρα και σε συμπαραγωγή της Στέγης με το πρωτοποριακό θέατρο της Βουδαπέστης Trafo και το θίασο Krétakör.

 

Σκηνοθεσία: Árpád Schilling

Ερμηνεύουν: Lilla Sárosdi, Annamária Láng, Roland Rába, Judit Meszléri,

Kata Milla Kovács

Συμπαραγωγή: Krétakör, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Trafó
Διεθνής πρεμιέρα: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Αθήνα
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Τετάρτη 11 και Πέμπτη 12 Νοεμβρίου
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

Παρασκευή 13 και Σάββατο 14 Νοεμβρίου

Workshop θεάτρου με τον Árpád Schilling

 

 

13→15.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΕΚΤΟΣ ΣΤΕΓΗΣ
Frankenstein-Project
Proton Theatre

Διάρκεια παράστασης: 130 λεπτά
Ο εξεγερμένος Φράνκενσταϊν της εποχής μας, σε μια αιματοβαμμένη και περιπαικτική παράσταση από έναν σούπερ σταρ των Καννών, τον Ούγγρο σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας Λευκός Θεός.

Η σκηνή είναι ένας εγκαταλελειμμένος χώρος στο κέντρο της Αθήνας. Μια ακρόαση ηθοποιών εξελίσσεται σε σκληρό οικογενειακό δράμα, με ανελέητα γκροτέσκο χιούμορ: μια κονσέρβα με κομπόστα χρησιμοποιείται αντί για γαμήλια τούρτα, αλλά και ως φονικό όπλο, ενώ το δοκιμαστικό γύρισμα μιας ταινίας μετατρέπεται σε αιματοβαμμένο θρίλερ εκδίκησης, γεμάτο σκηνές splatter, gore φονικά και μια επιτηδευμένα trash εικονοποιία.
Την Παρασκευή 13/11 θα γίνει αφιέρωμα στις ταινίες του Κορνέλ Μούντρουτσο, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης (πληροφορίες στο τέλος του δελτίου).

 

Σκηνοθεσία: Kornél Mundruczó

Σκηνικά & Κοστούμια: Márton Ágh

Δραματουργία: Viktória Petrányi

Βοηθός σκηνοθέτη: Zsófia Csató

Ερμηνεύουν: Andrea Spolarics, Roland Rába, Kinga Mezei, János Derzsi, Sándor Terhes, Natasa Stork, Zsolt Nagy, Ágota Kiss

Διεύθυνση παραγωγής: Dóra Büki

Παραγωγή: Proton Theatre

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

Εκτός Στέγης (Κολοκοτρώνη 3-5, Αθήνα)
Παρασκευή 13/11 21:00, Σάββατο 14/11 21:00. Κυριακή 15/11 17:00 & 21:00
Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες και 10 λεπτά

 

14→15.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ | 21:00
Our secrets

(Τα μυστικά μας)
Béla Pintér

 

Μυστικά και ψέματα των ουγγρικών 80s: Στην κομουνιστική Ουγγαρία, ένας αντικαθεστωτικός και ένας χαφιές της μυστικής αστυνομίας βρίσκονται σε μια αίθουσα χορού. Δεν είναι ανέκδοτο. Είναι μια πολυβραβευμένη ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ.

Οι ζωές μιας ομάδας ανθρώπων συνθλίβονται εν μέσω παραδοσιακών τραγουδιών, πεολειχιών, πασατέμπου, βιασμών ανηλίκων, αλκοόλ και συζητήσεων για το Σιδηρούν Παραπέτασμα…

Το πολυβραβευμένο δράμα μετ’ ασμάτων του διεθνώς αναγνωρισμένου δραματουργού, σκηνοθέτη και ηθοποιού Μπέλα Πίντερ (γενν. 1970) είναι ακατάλληλο για ανηλίκους. Με ωμό ρεαλισμό, σαρκαστικό χιούμορ, αλλά και υπόγειο λυρισμό, εκθέτει τις συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες του πρόσφατου ουγγρικού παρελθόντος.

 

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Béla Pintér

Βοηθός σκηνοθέτη: Rozi Hajdú

Δραματουργία: Éva Enyedi

Σχεδιασμός κοστουμιών: Mari Benedek

Βοηθός σχεδιασμού κοστουμιών: Julcsi Kiss

Σκηνικά: Gábor Tamás

Φωτισμοί: László Varga

Ήχος: Zoltán Belényesi

Φροντιστήριο: László Quitt

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί

Zoltán Friedenthal, Eszter Csákányi, Hella Roszik, Éva Enyedi, Zsófia Szamosi, Béla Pintér, Szabolcs Thuróczy, Angéla Stefanovics, György Póta, Gábor Pelva

και οι μουσικοί

Gábor Pelva: βιολί, βιόλα, κιθάρα

György Póta: συνθεσάιζερ, κοντραμπάσο, βιόλα

Hella Roszik: βιολί

Οικονομική διαχείριση: Gyula Inhaizer

Παραγωγή: Anna Hidvégi

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Σάββατο 14 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

17.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 18:00

Audition for a demonstration

(Ακρόαση για μια διαδήλωση)
Lola Arias

 

Η σκηνοθέτης και συγγραφέας Λόλα Αρίας από την Αργεντινή καλεί το κοινό σε μια παράσταση με τη μορφή ακρόασης. Οι θεατές είναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας και έρχονται αντιμέτωποι με το ερώτημα: «Αν μπορούσατε να γυρίσετε το χρόνο πίσω, σε ποιο ιστορικό γεγονός θα θέλατε να βρεθείτε και ποιον ρόλο θα παίζατε; Θα ήσασταν διαδηλωτής, παρατηρητής, αστυνομικός;»

Μια παράσταση-ακρόαση για τη συλλογική μνήμη, την πολιτική συμμετοχή και τη σχέση ανάμεσα στη μυθοπλασία και την ιστορία. Το έργο αυτό έχει μια νομαδική μορφή και αναδημιουργείται κάθε φορά, ειδικά για την κάθε πόλη στην οποία παρουσιάζεται. Η κάθε πόλη έχει τη δική της ιστορία και για τους κατοίκους της υπάρχει μία διαδήλωση που δεν μπορούν ποτέ να ξεχάσουν. Κεντρικό σημείο αναφοράς στην παρουσίασή της στη Στέγη είναι το ιστορικό γεγονός της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, την ημέρα της 42ης επετείου.
Σύλληψη & Δημιουργία: Lola Arias

Έρευνα & Δραματουργία: Πρόδρομος Τσινικόρης

Βοηθός στην έρευνα: Ιωάννα Βαλσαμίδου

Βίντεο: Mikko Gaestel

Βοηθός βίντεο: Oliwia Twardowska

Βοηθός σκηνοθέτη: Λιάνα Ταουσιάνη

Ιστορικός Σύμβουλος: Δρ Λεωνίδας Καλλιβρετάκης (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών)

Παγκόσμια πρεμιέρα: 9 Νοεμβρίου 2014, Gorki Theater, Βερολίνο

 

 

21→22.11.2015 | ΧΟΡΟΣ | ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ | 19:00

Clouds

(Σύννεφα)
Handa Gote Research & Development

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

 

Μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη μας ή τα λάθη παλαιότερων γενεών; Μπορούν τα λάθη να μας καθορίσουν για μια ζωή; Και, εν τέλει, ξέρει κανείς σήμερα να φτιάχνει παραδοσιακά γλυκά Mraky; Η κολεκτίβα Handa Gote Research & Development, από την Πράγα, κάνει ζωντανό, υπέροχο θέατρο, με ταπεινά υλικά και ανθρώπινες ιστορίες.

Αυτή τη φορά, η ιστορία θα μπορούσε να είναι και αληθινή. Είναι η ιστορία της οικογένειας της Veronika Švábová, μέσα από την οποία περνά μπροστά από τα μάτια μας η ιστορία μιας ολόκληρης χώρας κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα.

Παλιές φωτογραφίες, γράμματα, σημειώματα, αντικείμενα, ένα σπίτι και μια παλιά συνταγή συνθέτουν το παράξενο παζλ της μνήμης.

 

Σκηνοθεσία: Handa Gote
Δημιουργία: Veronika Švábová, Jakub Hybler, Tomáš Procházka, Robert Smolík, Jan Dőrner
Ερμηνεύουν: Veronika Švábová, Jakub Hybler, Tomáš Procházka, Jan Dőrner

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

 

MAGNIFICAT Projekt II, fot.Krzysiek Krzysztofiak (3)_p

21→22.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 21:00

Magnificat
Marta Górnicka

Διάρκεια παράστασης: 50 λεπτά
Ένα πολιτιστικό μανιφέστο για τη γυναικεία φύση και τα κοινωνικά στερεότυπα που την καθορίζουν, το οποίο χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό Teatr ως η καλύτερη εναλλακτική θεατρική παραγωγή στην Πολωνία για τη σαιζόν 2010-11. Ένας σύγχρονος Χορός γυναικών σε μια παράσταση για τη γυναικεία φύση και τα κοινωνικά στερεότυπα που την καθορίζουν, με ποιητικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Στο έργο της, η Πολωνή σκηνοθέτης Μάρτα Γκόρνιτσκα χρησιμοποιεί σύγχρονες εκδοχές του Χορού της αρχαίας τραγωδίας, δουλεύοντας με διάφορες κοινωνικές ομάδες και συνδέοντας τη δυναμική της συλλογικότητας –σε φωνή και σώμα– με τη σύγχρονη κριτική της γλώσσας ως εργαλείου εξουσίας. Στο Magnificat –το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας– η Γκόρνιτσκα δημιουργεί έναν πρωτοποριακό Χορό γυναικών που ανατρέπει κλασικές εικονογραφήσεις της θηλυκότητας.
Σύλληψη, Λιμπρέτο & Σκηνοθεσία: Marta Górnicka

Μουσική: IEN

Χορογραφία: Anna Godowska

Επιστημονική σύμβουλος: Agata Adamiecka

Σύμβουλος διεύθυνσης χορού: Marta Szeliga

Συνεργάτης σχεδιασμού σκηνικών: Anna Maria Karczmarskα

Συνεργάτης σχεδιασμού κοστουμιών: Aleksandra Harasimowicz

Σχεδιασμός φωτισμών: Tomasz Sierotko

Ερμηνεύουν: Beata Banasic, Ewa Chomicka, Paulina Drzastwa, Viola Glińska, Alicja Herod, Anna Jagłowska, Natalia Jarosiewicz, Katarzyna Jaźnicka, Barbara Jurczyńska, Ewa Konstanciak, Ewa Kossak, Marta Markowicz, Kamila Michalska, Jolanta Nałęcz‐Jawecka, Natalia Obrębska, Magda Roma Przybylska, Anna Rączkowska, Anna Rusiecka, Paulina Sacharczuk, Natalia Samojlik, Kaja Stępkowska, Karolina Więch, Anna Wodzyńska, Anna Wojnarowska, Magdalena Woźniak

Διεύθυνση σκηνής: Marek Susdorf

Παραγωγή: Zbigniew Raszewski / Theatre Institute, Βαρσοβία

Συμπαραγωγή: TR Warszawa, The Chorus of Women Foundation, Foundation TR Warszawa

Παγκόσμια πρεμιέρα: 27 Ιουνίου 2011, Zbigniew Raszewski Theatre Institute, Βαρσοβία

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου

Workshop θεάτρου με την Marta Górnicka

Σάββατο 21 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

 

25→26.11.2015 | ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ | 21:00

Melodrama
Eszter Salamon

 

Η Ουγγαρέζα χορογράφος, χορεύτρια και περφόρμερ που ζει και εργάζεται στο Παρίσι και το Βερολίνο ανακαλύπτει σε μια τυχαία αναζήτησή της στο Διαδίκτυο την ύπαρξη μιας γυναίκας με το ίδιο όνομα σε ένα χωριό της Ουγγαρίας. Σε αυτή την καθηλωτική περφόρμανς-ντοκιμαντέρ ζωντανεύει μια ολόκληρη ζωή σαν να ήταν πραγματικά δική της.

Με την επανερμηνεία μιας ζωής, η χορογράφος Σάλαμον θέτει τα ερωτήματά της για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν η μνήμη και η ιστορία. Τι από όσα θυμόμαστε είναι ανάμνηση και τι είναι ερμηνεία; Πώς εγγράφονται στην Ιστορία οι ανεπίσημες ιστορίες; Τι μπορεί να είναι για τον καθένα ένα στοιχείο μνήμης και ταυτότητας; Και μπορεί άραγε ο καθένας μας να ξαναγράψει την Ιστορία;
Σύλληψη, Συνεντεύξεις & Ερμηνεία: Eszter Salamon

Κείμενο: Krimerné Dr. Eszter Salamon

Επιμέλεια κειμένου: Lindy Annis & Eszter Salamon

Διδασκαλία: Lindy Annis

Προβολές: Angela Anderson

Μουσική: Terre Thaemlitz

Μείξη ήχου: Sabine Ercklentz

Οργάνωση & Παραγωγή: Sandra Orain / Studio E.S – Alexandra Wellensiek / Botschaft

Ευχαριστίες: Sasa Asentic, Bojana Cvejic, Erzsebet Salamon, Ferenc Salamon, Minze Tummescheit, Haus der Kulturen der Welt, Hebbel am Ufer

Με χρηματοδότηση από το Hauptstadtkulturfonds

Συμπαραγωγή: Berlin Documentary Forum 2 (Βερολίνο), Far° – Festival des arts vivants (Νυόν, Ελβετία), Next Festival (Βαλανσιέν)

Με την υποστήριξη του Le Kwatt

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

25→26.11.2015 | ΧΟΡΟΣ | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 19:00
Process
Dora Sulženko Hoštová

Η Στέγη παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια ομάδα από την Πράγα, την οποία σπάνια έχει κανείς την ευκαιρία να συναντήσει εκτός Τσεχίας. Ο χορός όπως δεν τον έχετε φανταστεί σε μια χορογραφία που αποκαλύπτει στο κοινό όλη τη διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης, με την έρευνα, την επανάληψη και την κούραση που αυτή εμπεριέχει. Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι κάθε σκηνή είναι και μία έκπληξη.

 

Σύλληψη & Χορογραφία: Dora Sulženko Hoštová

Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Jan Čtvrtník

Δραματουργία: Marta Ljubková

Μουσική: Johana Švarcová

Σχεδιασμός φωτισμών: František Fabián, Ségolène Michelin

Κοστούμια: Vladimíra Fomínová

Ερμηνεύουν: Dora Sulženko Hoštová, Jan Čtvrtník

 

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Τρίτη 24 Νοεμβρίου

Workshop χορού με την Dora Sulženko Hoštová

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

IVONA photo by_Bartosz Maz (9)_p

28→29.11.2015 | ΘΕΑΤΡΟ | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 21:00
Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
του Witold Gombrowicz

Krzysztof Garbaczewski

 

Ο διακεκριμένος Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Γκαρμπατσέφσκι αναμετριέται με ένα από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης δραματουργίας. Εκρηκτική, κυβερνοπάνκ, ανατρεπτική Υβόννη. Ένα ψυχολογικό θρίλερ με εμφανείς επιρροές από τον Χίτσκοκ, η βραβευμένη παράσταση κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ θεάτρου και κινηματογράφου. Ακόμα και η σκηνογραφία υπόκειται στους κανόνες ενός κινηματογραφικού πλατώ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια ταινία που γυρίζεται και μοντάρεται μπροστά στα μάτια μας. Η παράσταση βυθίζεται στη σιωπή της κεντρικής ηρωίδας για να αναδυθεί ως ένα παράλογο, άψογα εκτελεσμένο αστείο: ενοχλητικό, αναπάντεχο, αιρετικό.

Η βραβευμένη παράσταση του Γκαρμπατσέφσκι, εκπροσώπου μιας νέας γενιάς Πολωνών σκηνοθετών, έχοντας ως αφετηρία ένα κλασικό κείμενο, μιλά για τις ανείπωτες πληγές της κοινωνίας, θέτοντας επιτακτικά ερωτήματα για το παρόν, τη μνήμη, την ταυτότητα, την Ιστορία.
Σκηνοθεσία & Σκηνικά: Christopher Garbaczewski

Κοστούμια: Julia Kornacka

Δραματουργία & Μουσική: Marcin Cecko

Φωτισμοί: Wojtek Puś

Κάμερα: Marek Kozakiewicz

Ερμηνεύουν: Kornelia Angowska, Mirosław Bednarek, Adam Ciołek, Aleksandra Cwen, Jacek Dzisiewicz, Andrzej Jakubczyk, Waldemar Kotas, Grażyna Misiorowska, Łukasz Schmidt, Paweł Smagała

Παραγωγή: Teatr Opole

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Σάββατο 28 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

 

 

28→29.11.2015 | ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ | 19:00
Small narration

(Μια μικρή αφήγηση)

Wojtek Ziemilski


Η αποκάλυψη ενός οικογενειακού μυστικού μπορεί να διαταράξει τις ισορροπίες μας για πάντα. Ο Πολωνός Βόιτεκ Ζιεμίλσκι μαθαίνει ξαφνικά ότι ο παππούς του, ένας αξιοσέβαστος πολίτης, ήταν για πολλά χρόνια συνεργάτης της κομουνιστικής μυστικής αστυνομίας. Με αφορμή αυτή την αποκάλυψη, δημιουργεί μια παράσταση με τη μορφή διάλεξης, για τις μικρές και τις μεγάλες αφηγήσεις, σε μια προσπάθεια να καταλάβει τη δύναμη που έχουν καλλιτεχνικές αποφάσεις σε σχέση με μια ιστορία που δεν μπορεί πλέον να επηρεάσει.

 

Κείμενο, Σκηνοθεσία & Ερμηνεία: Wojtek Ziemilski
Πρεμιέρα: 10 Μαρτίου 2010, Teatr Studio, Βαρσοβία

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου

Workshop με τον Wojtek Ziemilski

Σάββατο 28 Νοεμβρίου           

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τον Wojtek Ziemilski

 

Με την υποστήριξη του

 

 

 

 

28→29.11.2015 | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ | ΑΙΘΟΥΣΑ ΧΟΡΟΥ

Inventory of Powerlessness

(Απογραφή της ανισχυρότητας)

Edit Kaldor

 

Ένα μακροχρόνιο θεατρικό και ερευνητικό πρότζεκτ (ξεκίνησε το 2012), που προσεγγίζει το ζήτημα της κατάστασης των ανίσχυρων. Συμμετέχοντες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικού υπόβαθρου συνευρίσκονται και συνδέουν την προσωπική τους γνώση σχετικά με την ανισχυρότητα. Αυτό δίνει αφορμή για συζήτηση πάνω στις δομές –κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές– που ορίζουν το πλαίσιο της ζωής μας και επιτρέπει να αναδυθούν ερωτήματα σχετικά με την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.

Συμμετέχοντες από κάθε πόλη, συμπεριλαμβανομένης και της Αθήνας, θα προσκληθούν να συμμετάσχουν στο επόμενο θεατρικό πρότζεκτ, με τίτλο Web of Trust (Ιστός εμπιστοσύνης), που εστιάζει στο επόμενο βήμα: την ανάληψη δράσης για την εξάλειψη της αδικίας, το οποίο θα παρουσιαστεί το Μάιο του 2016 στο πλαίσιο του 3oυ Fast Forward Festival στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Δημιουργία: Edit Kaldor, Andreas Bachmair, Jurrien van Rheenen

Παραγωγή: Edit Kaldor / Stichting Kata

Συμπαραγωγή: Frascati Producties (Ολλανδία), Archa Theater (Τσεχία), Hebbel am Ufer (Γερμανία), Malta Festival (Πολωνία)

Με την υποστήριξη: Gemeente Amsterdam, Amsterdams Fonds voor de Kunst, House on Fire (μέρος του προγράμματος για τον Πολιτισμό 2013-17 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής)

 

 

27→28.11.2015 | ΣΥΜΠΟΣΙΟ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ
Τέλεια αρμονία

Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη

Μέχρι πρότινος, φαινόταν σαν όλα τα μεγάλα προβλήματα να είχαν μετακομίσει στην Ελλάδα. Όμως, η ατζέντα άλλαξε πάλι – και τώρα τα φώτα της δημοσιότητας είναι, για παράδειγμα, ξανά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου η λιτότητα και η ξενοφοβία συνυπάρχουν σε «τέλεια αρμονία». Η σθεναρή αντι-μεταναστευτική στάση της περιοχής αποκαλύπτει κοινωνική αναλγησία, καθώς επίσης φόβο για τον «άλλο» και νεο-εθνικισμούς. Ίσως η διαίρεση μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης να είναι ακόμα βαθύτερη απ’ όσο φανταζόμασταν – και αποδεικνύεται ότι οι μετα-κομουνιστικές συνθήκες δεν αποτελούν παρελθόν.

Αυτό το διήμερο συμπόσιο, με καλλιτεχνικούς διαλόγους, μια προβολή, μια διάλεξη, μια περφόρμανς και πάνελ συζητήσεων, αντανακλά τα καλλιτεχνικά, ακτιβιστικά και πολιτικά διλήμματα της Ανατολικής Ευρώπης. Πώς αντιδρά η καλλιτεχνική κοινότητα στις σκληρές πολιτικές πρακτικές; Πώς αμφισβητεί τα καταπιεστικά και στενόμυαλα καθεστώτα; Πώς θίγει τα ζητήματα του άκρατου εθνικισμού; Μπορεί η τέχνη, και πάλι, να γίνει ο φορέας μιας κοινής πολιτικής δράσης; Ή μήπως είναι πολλά αυτά που περιμένουμε;

Συμμετέχουν οι: Boris Groys, Piotr Gruszczynski, Szabolcs KissPál, Sodja Lotker, Tom Mendak, Livia Paldi, Dan Perjovschi, Κωστής Σταφυλάκης, Hajnalka Somogyi, WHW, Wojtek Ziemilski, Artur Żmijewski και άλλοι που θα ανακοινωθούν.

Επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά και Joanna Warsza

Παρασκευή 27/11: 16:30-22:00, Σάββατο 28/11: 15:00-21:00
Δωρεάν είσοδος (με δελτία εισόδου)

Παρασκευή 13/11 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, 18:00, 20:00, 22:00
Αφιέρωμα στον κινηματογράφο του Kornél Mundruczó
Eίσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Tender Son: The Frankenstein Project
του Kornél Mundruczó

Αυστρία/ Γερμανία/ Ουγγαρία, 2010, 105΄, έγχρωμη

Πριν από πολύ καιρό, ένας νεαρός απέκτησε έναν γιο χωρίς να γνωρίζει τι απέγινε μετά. Σήμερα, στα 17 του πλέον, ο γιος του, Ρούντι, επιστρέφει σπίτι με την ελπίδα της επανασύνδεσης με την οικογένειά του ύστερα από χρόνια διαμονής σε ίδρυμα. Επιστρέφοντας στη μητέρα του, ελπίζει να βρει αποδοχή, αγάπη και, το κυριότερο, ποιος είναι ο πατέρας του, αλλά ανακαλύπτει ότι δεν είναι καλοδεχούμενος. Σχεδόν συμπτωματικά, ο Ρούντι τρυπώνει σε μια ακρόαση ηθοποιών. Ο σκηνοθέτης της ταινίας μένει αποσβολωμένος από την αθωότητά του και πιστεύει ότι έχει βρει τον πρωταγωνιστή του. Ένα τρομακτικό γεγονός, όμως, θέτει σε δοκιμασία τις καλές προθέσεις του Ρούντι. Γίνεται ένας κυνηγημένος δολοφόνος και ο σκηνοθέτης συνειδητοποιεί ότι ο Ρούντι, αυτό το περίεργο και σιωπηλό αγόρι, είναι το δικό του παιδί και το δικό του τερατούργημα. Ο σκηνοθέτης δεν έχει πλέον άλλη επιλογή παρά να συνοδεύσει τον γιο του στην αναπόδραστη, βάναυση πορεία του και στην κοινή τους αναζήτηση για λύτρωση.

Σκηνοθεσία: Kornél Mundruczó / Συγγραφή: Kornél Mundruczó (σενάριο), Mary Shelley (μυθιστόρημα) / Πρωταγωνιστούν: Rudolf Frecska, Kornél Mundruczó, Lili Monori, Kitty Csíkos

Delta
του Kornél Mundruczó
Γερμανία / Ουγγαρία, 2008, 92΄, έγχρωμη

Ένας ήσυχος νεαρός επιστρέφει στο άγριο, απομονωμένο τοπίο του Δέλτα. Πρόκειται για ένα λαβύρινθο υδάτινων οδών, μικρών νησιών και οργιώδους βλάστησης, όπου οι χωρικοί είναι αποκομμένοι από τον έξω κόσμο. Ο νεαρός, ο οποίος είχε φύγει σε πολύ μικρή ηλικία, συστήνεται σε μια αδελφή του, την οποία δεν γνώριζε ποτέ ότι είχε. Εκείνη είναι εύθραυστη και δειλή, αλλά ξεκάθαρη όταν αποφασίζει να μείνει μαζί του στο χαμοκάλυβό του στην όχθη του ποταμού. Χτίζουν μαζί ένα σπίτι πάνω σε πασσάλους στη μέση του ποταμού, πολύ μακριά από οποιονδήποτε άλλον. Μια μέρα, καλούν τους χωρικούς στο σπίτι τους για να τους κάνουν το γεύμα, αλλά γρήγορα γίνεται εμφανές ότι οι άξεστοι ντόπιοι δεν αποδέχονται την αφύσικη σχέση τους.

Σκηνοθεσία: Kornél Mundruczó / Σενάριο-Διάλογοι: Yvette Biro, Kornél Mundruczó / Σκηνικά: Marton Agh / Μουσική: Félix Lajkó / Μοντάζ: Dávid Jancsó / Ήχος: Gabor Balazs / Πρωταγωνιστούν: Sándor Gáspár, Félix Lajkó, Lili Monori, Orsi Tóth

Johanna
του Kornél Mundruczó
Ουγγαρία, 2005, 83΄, έγχρωμη

Η Τζοάνα, έχοντας λάβει τη θεία χάρη, γίνεται νοσοκόμα και θεραπεύει ασθενείς προσφέροντάς τους το σώμα της. Το προσωπικό του νοσοκομείου εξαγριώνεται με την ερωτική «θεραπεία» της, αλλά οι ευγνώμονες ασθενείς συντάσσουν μέτωπο για να την προστατεύσουν.

Σκηνοθεσία: Kornél Mundruczó / Παραγωγή: Viktória Petrányi, Béla Tarr / Σενάριο: Kornél Mundruczó, Yvette Biro, Viktória Petrányi / Διεύθυνση φωτογραφίας: Nagy András / Μοντάζ: Vanda Arányi / Πρωταγωνιστούν: Orsolya Tóth, Zsolt Trill

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ TRANSITIONS – ΕΝΤΟΣ ΣΤΕΓΗΣ

Κανονικό: 10 €

Μειωμένο: 5 €

Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 9 €

Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 8 €

ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 4 €

Συνοδός ΑΜΕΑ: 5 €

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γραμμή εισιτηρίων
Τ.: 210 900 5 800
ΔΕ-ΚΥΡ 9:00-21:00

Γραμμή Φίλων της Στέγης
Τ.: 213 017 8200
ΔΕ-ΚΥΡ 9:00-20:00

Οι Φίλοι της Στέγης πραγματοποιούν τις αγορές των εισιτηρίων τους μέσα από το ηλεκτρονικό προφίλ τους, κάνοντας login με τον προσωπικό τους κωδικό χρήστη και το password τους, για να ξεκλειδώσουν τις εκπτώσεις και τις προπωλήσεις τους.

Mε την υποστήριξη:

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Τυπώστε το εισιτήριό σας από όπου κι αν βρίσκεστε και μπείτε με αυτό απ’ ευθείας στην αίθουσα.

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ
Συγγρού 107
Ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΚΥΡ 9:00-21:00
Γίνονται δεκτές πιστωτικές κάρτες Visa, MasterCard & Diners.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ
•    ΓΕΡΜΑΝΟΣ & ΟΤΕSHOP σε όλο το δίκτυο καταστημάτων
•    IANOS στο κατάστημα οδού Σταδίου
•    ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ στα καταστήματα Πανεπιστημίου, Mall Μαρούσι, Κηφισιά, McArthurGlen

 

http://www.sgt.gr/gre/SPG1554/

 

Μανώλης Βαμβούνης

Αν δεν σας μιλάω εδώ, θα είμαι κάπου και θα βλέπω θέατρο. Ή θα διαβάζω comics. Ή θα βλέπω drag queens στην τηλεόραση. Ή θα βλέπω κάτι με spandex ή περούκες στο σινεμά. Ή τελοσπάντων θα κάνω κάτι απροσδιόριστα geeky. Στο Antivirus είμαι τα τελευταία δύο χρόνια υπεύθυνος των σελίδων του Culture και συνιδρυτής των θεατρικών βραβείων Gay Theatre Awards. Αν δεν με δείτε κάπου έξω (δεν με χάνετε, promise) κυκλοφορώ στο προσωπικό μου blog project www.gkoultoura.gr και στο twitter ως @manolis.




Δες και αυτό!