ΕΠΑΛ Τυρνάβου: δράση για την έμφυλη βία

15/05/2023
από
Σε σχολείο της Λάρισας πραγματοποιήθηκε δράση για την έμφυλη βία με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών.

Συγκεκριμένα, στο ΕΠΑΛ Τυρνάβου πραγματοποιήθηκε δράση της ομάδας «1ο ΕΠΑΛ Τυρνάβου, ένα ευχάριστο και ασφαλές σχολείο για όλους», από στελέχη του «Συμβουλευτικού Κέντρου Λάρισας για τη βία κατά των γυναικών». Τα παιδιά διάβασαν το σενάριο που τους δόθηκε και στη συνέχει ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια, πάνω στα θέματα: αναγνώριση βίαιων συμπεριφορών και του σκοπού τους, η ζήλια ως ένδειξη αγάπης / ρομαντικοποίηση της βίας, ευθύνη του δράστη, λόγοι παραμονής σε μια κακοποιητική σχέση, τι θα μπορούσε / έπρεπε να κάνει η κοπέλα που υφίστατο βία, Συνέπειες της βίας / εκφοβισμού /απειλητικής συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με Larissanet, Η δράση περιελάμβανε το παιχνίδι ρόλων του Εκπαιδευτικού Εγχειριδίου για ενδυνάμωση των Νέων για την πρόληψη της Έμφυλης Βίας, μέσω Αλληλοδιδακτικής προσέγγισης «Youth for Youth». Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, εξέφρασαν απορίες και προβληματισμούς ενώ η ψυχολόγος του σχολείου συντόνιζε τη συζήτηση.

H ομάδα δράσεων έχει πραγματοποιήσει μια σειρά εργαστηρίων στο παρελθόν, όπως αυτό για τη παγκόσμια μέρα αναπηρίας, καθώς και άλλα περιβαλλοντικά προγράμματα. Η συγκεκριμένη δράση ήταν η τελευταία της χρονιάς.

Συγκεκριμένα οι δράσεις ήταν:

– Βιωματικά εργαστήρια με αφορμή την παγκόσμια μέρα αναπηρίας (3 Δεκεμβρίου), – Συζήτηση και προβολή ντοκιμαντέρ για την παγκόσμια ημέρα αυτισμού (2 Απριλίου),

– Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωμετρίας, βιωματικά εργαστήρια, όπως η μέτρηση των εμβαδών των σχημάτων του γηπέδου μπάσκετ,

– Βιωματικά προγράμματα για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων από το ΙΕΠ, καθώς και το «Στηρίζομαι στα πόδια μου» του Ο.ΚΑ.ΝΑ, όπου παράλληλα οι μαθητές συμπλήρωσαν πριν την έναρξη της δράσης και μετά το τέλος, το ερωτηματολόγιο «Βιωμάτων αναγνώρισης από καθηγητές» και «Βιωμάτων αναγνώρισης από συμμαθητές»,

– Συνεργατικές δραστηριότητες με τη Θεατρική ομάδα και Περιβαλλοντικά προγράμματα, καθώς και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του θεσμού του «Σύμβουλου Καθηγητή» και του «Σύμβουλου Ψυχολόγου».

Ακόμα κι αν έχουμε πολύ δρόμο για την επίτευξη μιας ολοκληρωμένης και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, τέτοιες δράσεις συμβάλλουν στη διαμόρφωση των μαθητών ως σκεπτόμενα άτομα.




Δες και αυτό!