Η Google κυκλοφόρησε μια νέα χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, προκαλώντας τις αντιδράσεις των μισαλλόδοξων χρηστών των social media, οι οποίοι την αποκαλούν «woke» και «τρανς», μόνο και μόνο επειδή πρωταγωνιστεί ένα κουήρ άτομο.
Η νέα διαφήμιση προωθεί το Google Shopping και παρουσιάζει το non-binary influencer Cyrus Veyssi, δείχνοντάς το να ψάχνει προϊόντα περιποίησης του δέρματος, ενώ συζητά πιθανές λύσεις για την ξηροδερμία.
Στη διαφήμιση, το Veyssi φαίνεται να λέει: «Αυτή η χειμωνιάτικη ξηρότητα δεν είναι [καλή], ειδικά όταν έχω τόσες πολλές γιορτινές εμφανίσεις να κάνω, ευτυχώς ξέρω ακριβώς το κατάλληλο πράγμα».
Στη συνέχεια, το Veyssi χρησιμοποιεί το Google Shopping για να αναζητήσει κάποια προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας, και αφού βρει ένα, συνεχίζει να λέει: «Η ενυδατωμένη επιδερμίδα είναι ένα δώρο για όλους, δεν χρειάζεται περιτύλιγμα. Καλές γιορτές σε μένα».
Κοινοποιώντας τη διαφήμιση στη σελίδα του στο Instagram, το Veyssi έγραψε: «Οι χειμερινές άσχημες [εικόνες] ακυρώνονται επίσημα. Χάρη στο φίλτρο Nearby της Google, είμαι έτοιμο να κάνω όλες τις γιορτινές μου εμφανίσεις».
Η διαφήμιση δέχτηκε γρήγορα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πληθώρα (μισαλλόδοξων) χρηστών να τη χαρακτηρίζουν «woke».
Ο Oli London, που τώρα είναι συντηρητικός σχολιαστής, δήλωσε: «Η Google εγκαινιάζει μια WOKE χριστουγεννιάτικη καμπάνια με έναν άνδρα που φοράει γυναικεία ρούχα και διαμαρτύρεται για το δέρμα του».
Άλλοι ακολούθησαν με παρόμοια σχόλια.
«Έχω βαρεθεί τόσο πολύ τις woke ομάδες και τις εταιρείες που προωθούν αυτόν τον αηδιαστικό εκφυλισμό και την ψυχική ασθένεια», είπε ένας.
Ένας άλλος είπε: «Αυτό δεν είναι μόνο προσβλητικό, αλλά με κάνει να μην υποστηρίζω τίποτα που σχετίζεται με την Google. Γιατί να κάνετε σκόπιμα Bud Light τον εαυτό σας;»
Ένας τρίτος δήλωσε ότι η διαφήμιση ήταν υποτιμητική για τις (cis) γυναίκες: «Ω, κοίτα: Η Google πλήρωσε άνδρες για να αντικειμενοποιήσουν, να φετιχοποιήσουν & να υποβιβάσουν τις γυναίκες! Θα επιστρέψει σύντομα και η ιδιοκτησία των γυναικών ως κινητών πραγμάτων;».
Κάποιοι κάλεσαν σε μποϊκοτάζ της Google, ζητώντας από τους ανθρώπους να «σταματήσουν να υποστηρίζουν εταιρείες που προωθούν τον εκφυλισμό και τη διαστροφή στο κοινό», προσθέτοντας ότι ο τεχνολογικός γίγαντας είναι «εκτός πραγματικότητας».
Ωστόσο, η Google εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υπερασπίζεται τη διαφήμιση, χωρίς βέβαια να λέξει ξεκάθαρα ότι στηρίζει το Veyssi.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Σε όλα αρέσει να βρίσκουν μια καλή προσφορά και να εξοικονομούν χρήματα. Γι’ αυτό προωθούμε το Google Shopping ως τον καλύτερο τρόπο για να το κάνετε αυτό. Για να το θέσουμε σε προοπτική, αυτή ήταν μια μόνο χορηγούμενη ανάρτηση στο Instagram, που αντιπροσωπεύει ένα κλάσμα του ποσοστού μιας πολύ ευρύτερης καμπάνιας Google Shopping».
Το Veyssi είναι ένα influencer με περισσότερους από 580.000 ακόλουθους στο Instagram και 600.000 ακόλουθους στο TikTok, ενώ επί του παρόντος συνδιοργανώνει την talk show εκπομπή «Influenced» του Amazon Prime.