11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ: “Η συμμετοχή του κόσμου μας γεμίζει αισιοδοξία”

03/05/2018
από

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο που διοργάνωσε το 11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ “Μετά τις ‘έμφυλες ταυτότητες’: Θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού & ταυτότητας φύλου στην εκπαίδευση – Εργαλεία για εκπαιδευτικούς” στη Στέγη που Ιδρύματος Ωνάσση, 28-29 Απριλίου.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη, οι συζητήσεις ανοιχτές, επίκαιρες και ενδιαφέρουσες, ενώ ανοίχθηκαν θέματα, που αφορούν στον σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και στην ταυτότητα φύλου, που συχνά κινούνται μεταξύ πολώσεων και δημιουργούν εντάσεις. Ωστόσο, στο πλαίσιο μέσα στο οποίο τέθηκαν, αλλά και χάρη στην ατμόσφαιρα ασφάλειας και αποδοχής που καλλιέργησαν οι συντονίστριες, η επαφή των ανθρώπων ήταν βαθιά και ουσιαστική, χωρίς να λείπει το πάθος κι η περιέργεια για τα πράγματα.

Νάνσυ Παπαθανασίου, PhD

Στο σχετικό δελτίο τύπου της Γραμμής Ψυχολογικής Στήριξης 11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ αναφέρονται τα εξής:

Το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο, που ξεκίνησε ως μία πρωτοβουλία της υπεύθυνης αγωγής υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας κ. Μαίρη Χιόνη, σχεδιάστηκε, διοργανώθηκε και συντονίστηκε από την επιστημονική υπεύθυνη της Γραμμής Ψυχολογικής Στήριξης 11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ για ΛΟΑΤΚΙ άτομα, τις οικογένειές τους και εκπαιδευτικούς, Νάνσυ Παπαθανασίου, PhD και την επιστημονική συνεργάτιδα Έλένα-Όλγα Χρηστίδη, ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή του κόσμου να μας γεμίζει αισιοδοξία, αλλά και ευθύνη για να προχωρήσουμε!

Οι εισηγήσεις, τα διαδραστικά και βιωματικά εργαστήρια, καθώς και οι ενδιαφέρουσες συζητήσεις με τις/τους εκπαιδευτικούς, και τις συμμετέχουσες και συμμετέχοντες που βρέθηκαν κοντά μας ως γονείς, φοιτήτριες και φοιτητές, ως μέλη συλλογικοτήτων, ως επαγγελματίες ψυχικής υγείας, αλλά και ως ατομικότητες, έφεραν στην επιφάνεια πλούτο απόψεων, φώτισαν αθέατα σημεία της κοινωνικής, πολιτικής και καθημερινής ζωής και μοιράστηκαν εμπειρίες που διάνθισαν το σεμινάριο και μας κινητοποίησαν.

Έλενα-Όλγα Χρηστίδη

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως, τη Θεώνη Κουφονικολάκου, Βοηθό Συνηγόρου για τα δικαιώματα του παιδιού και την Καλλιόπη Λυκοβαρδή, Βοηθό Συνηγόρου για την ίση μεταχείριση, που υπογράμμισαν τα όρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού, ξεκαθαρίζοντας το νομικό προστατευτικό πλαίσιο.

Ευχαριστούμε ακόμη, τις επιστημονικές συνεργάτιδες, που συντόνισαν τα διαδραστικά και βιωματικά εργαστήρια, Αλεξάνδρα Βασιλείου, PhD και Βενετία Μπουρονίκου, καθώς και τον επιστημονικό συνεργάτη, Αντώνη Πούλιο, για την διαθεσιμότητά τους και την αμέριστη στήριξη της όλης προσπάθειας.

Ακόμη, ευχαριστούμε την παρουσία και συμμετοχή της ομάδα έρευνας για το “Σχολικό Κλίμα: Στοιχεία από την πρώτη Πανελλαδική Έρευνα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ μαθητριών-ών στο σχολείο” της Colour Youth, Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας, καθώς και τον Φίλιππο Παγάνη και προσβλέπουμε στη συνέχιση της αγαστής συνεργασίας μας.

Για τη συνέπεια και τη συμμετοχή τους δε θα μπορούσαμε να μην ευχαριστήσουμε ξεχωριστά τις επιστημονικές συνεργάτιδες της Γραμμής Ψυχολογικής Στήριξης 11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ, Μαριλίνα Αβάνη, Ειρήνη Κουτελά και Ναταλία Τσουλάκη.

Αντώνης Πούλιος, PhD (c)

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση είναι δίπλα μας από την πρώτη στιγμή. Πέρσι συνδιοργανώσαμε το Συμπόσιο: “Διαστάσεις της ταυτότητας φύλου & του σεξουαλικού προσανατολισμού: Η ποικιλομορφία της LGBTQ+ κοινότητας“, έτσι φέτος η συνέχιση αυτής της επιτυχημένης συνεργασίας, μας γεμίζει δύναμη και αισιοδοξία. Συγκεκριμένα, ευχαριστούμε την Έλενα Χορέμη και τον Δανιήλ Βεργιάδη για την αμεσότητα στη διοργάνωση και τους Γιώργο Λιναρδάκη και Δέσποινα Σιφνιάδου για την άψογη εκτέλεση, καθώς και τους τεχνικούς για τον επαγγελματισμό και της διαθεσιμότητά τους.

Καλλιόπη Λυκοβαρδή, νομικός, Βοηθός Συνήγορος για την Ίση Μεταχείριση & Θεώνη Κουφονικολάκου δικηγόρος, Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Αλεξάνδρα Βασιλείου, PhD

Κλείνοντας, αξίζει να μοιραστούμε μαζί σας τις σκέψεις των εκπαιδευτικών για την εμπειρία τους και να ευχαριστήσουμε θερμά την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά για την συμβολή της/του:

“Αισθάνομαι πιο δυνατή.”
“Ήταν πολλές οι πληροφορίες, χρειάζομαι χρόνο για να σκεφτώ και να βρω τα δεδομένα και μέσα μου.”
“Φεύγω, όχι μόνο πιο πλούσια ως εκπαιδευτικός, αλλά και ως άνθρωπος.”
“Ένιωσα ότι εδώ βρήκα ανθρώπους που σεβάστηκαν τη δουλειά μου.”
“Αισθάνομαι ότι προχωρούν τα πράγματα κι αυτό με γεμίζει χαρά κι αισιοδοξία.”
“Κρατάω το πολύτιμο επιστημονικό κομμάτι, αυτό χρειάζομαι ως εκπαιδευτικός στη δουλειά μου.”
“Αισθάνομαι ότι τώρα ξέρω πώς να σταματήσω τη διάκριση και μην πληγώσω παραπάνω.”
“Ο σεβασμός τελικά είναι η απάντηση.”​

 




Δες και αυτό!