Ο Μιχάλης Καλιότσος γράφει και σκηνοθετεί το έργο “Τέρας” στο θέατρο Δρόμος που κάνει πρεμιέρα στις 14 Φεβρουαρίου και θα παίζετε κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.

Η υπόθεσή του έργου: Δύο άντρες ο Άρης και ο Κρις. Ο Αρης 30 και ο Κρις 40 ετών. Ο Κρις επισκέπτεται τον Άρη στο σπίτι του με σκοπό να δώσει οριστικό τέλος στην σχέση τους. Όμως από στιγμή σε στιγμή καταφθάνει στο σπίτι και ή μανά του Άρη για να δει τον γιο της μετά από πολύ καιρό. Εκείνη αδυνατεί να αποδεχτεί τις επιλογές του Άρη με αποτέλεσμα να τον αποκυρήσει λεκτικώς χωρίς να το δηλώνει ευθέως. Θα εμφανιστεί τελικά στο σπίτι ή οι επιλογές του γιου της καθιστά αδύνατη την επίσκεψη της; Στο μεταξύ καθώς παρακολουθούμε την πορεία των προσώπων, ένα τέρας παραμονεύει στο σκοτάδι που επηρεάζει τα γεγονότα. Με στοιχεία νουάρ και κλειστοφοβικής ατμόσφαιρας  τα πρόσωπα του έργου έρχονται αντιμέτωπα με τον ίδιο τους τον εαυτό ενώ πάντα τους παρακολουθεί ένα τέρας!

Τέρας
Φωτογραφία από την πρόβα

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Θέλησα να γράψω αυτό το έργο για να μιλήσω για την ιδιαιτερότητα και πώς αυτή, όταν δεν γίνεται αποδεκτή από το οικογενειακό περιβάλλον, μπορεί να μετατραπεί σε ένα γολγοθά τύψεων επίπονου αγώνα προσωπικής αποδοχής με αποτέλεσμα να δημιουργεί στον ψυχισμό του ατόμου τραύματα, πληγές ακόμη και ψυχικές διαταραχές σε σημείο που να θεωρεί την φυσική του κλίση σαν ένα τέρας που τον καταδιώκει σε όλη του την ζωή μετατρέποντας την καθημερινότητα σε έναν εφιάλτη επιβίωσης.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΙΑΤΣΟΣΤο 1952 ο ΆΡΑ (Αμερικανικός Σύνδεσμος Ψυχιατρικής) συμπεριέλαβε την ομοφυλοφιλία ανάμεσα στις άλλες ψυχικές διαταραχές. Μπορούμε να φανταστούμε ότι μια τέτοια κίνηση ενίσχυσε στους οικογενειακούς δεσμούς την προκατάληψη και την δυσκολία στο να αντιληφθούν οι γονείς ότι η ομοφυλοφιλική ζωή των παιδιών τους είναι μια φυσιολογική ζωή με ίσες ευκαιριες και δικαιώματα με τον υπόλοιπο κόσμο. Να σημειωθεί ότι την ίδια περίπου χρόνια (1952) ο πρόεδρος Αϊζενχάουερ απαγόρευε στους ομοφυλόφιλους να εργάζονται στον δημόσιο τομέα διότι χαρακτήριζε τα άτομα αυτά ως “επικίνδυνα στοιχεία, το ίδιο με τους αλκοολικούς και τους νευρωτικούς.

Φυσικά το 1973 ο ΆΡΑ αφαίρεσε την ομοφυλοφιλία από το επίσημο διαγνωστικό εγχειρίδιο που περιλάμβανε όλες τις ψυχικές διαταραχές, όμως τα ψυχικά τραύματα που δημιούργησε και ακόμη δημιουργεί η κοινωνία στους ομοφυλόφιλους άντρες και γυναίκες ακόμη παραμένουν ανοιχτά και  υπάρχουν σε κάθε μεριά του πλανήτη. Η τέχνη ίσως μπορέσει να αφυπνίσει και να καλλιεργήσει τους ανθρώπους ώστε να αποδέχονται το διαφορετικό ως κατάσταση και ως έννοια που δεν χρήζει καμίας διάκρισης από τον υπόλοιπο κόσμο.

Στόχος μου ειναι μέσα από το έργο αυτό να μεταφέρω στους ανθρώπους το μήνυμα ότι οι γονεις που έχουν ομοφυλόφιλα παιδιά, οφείλουν να αποδεχτούν την σεξουαλικη κλίση των παιδιών τους, διότι η απόρριψη τους μπορεί να τα οδηγήσει σε νευρώσεις, ψυχικές διαταραχές, τάσεις εγκατάλειψης, απομόνωσης, και μοναξιάς που μπορεί να αποβουν μοιραιες και καταστροφικές για την μετέπειτα εξέλιξη τους. Το φαινόμενο της ενδο-οικογενειακής βίας, σωματικής και λεκτικής είναι πολύ έντονο στις μέρες μας κυρίως επειδή κάποιοι άνθρωποι πήραν το θάρρος δημόσια να μιλήσουν για τις ζωές τους έχοντας στόχο να αφυπνίσουν και άλλους ανθρώπους που βρίσκονται στην ίδια θέση. Η λεκτική βία σε θέματα σεξουαλικης ταυτότητας (bulling, σκληρή κριτική, χαρακτηρισμούς που υποβιβάζουν την ψυχολογία των παιδιών κ. α, πολλές φορές οδηγούν σε αδιεξοδες καταστάσεις, αντιδραστικες και επιθετικές συμπεριφορές των θυμάτων απέναντι στο κοινωνικό σύστημα που με τον τρόπο του το τελευταίο να ενισχύει την απόρριψη του διαφορετικού και να αφαιρεί το δικαίωμα της ισότητας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων! Το έργο Τέρας θέτει τέτοιου είδους ερωτήματα, αλλά δεν δίνει απαντήσεις. Η τέχνη οφείλει να θέτει ερωτήματα για να δίνει τροφή στον προβληματισμό με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια της σκέψης.


Ταυτότητα παράστασης:

Κείμενο- σκηνοθεσία: Μιχάλης Καλιότσος, Παίζουν: Αλέξανδρος Μαράκης, Νεκτάριος Παπαλεξίου, Σκηνικά-κοστούμια: Νάρκισσος Σκαρλάφτης, Μουσική-ήχοι: Ster, Κίνηση: Μάνια Καραβασίλη, Σχεδιασμός φωτισμού: Μανώλης Σιγάλας, Χειρισμός κονσόλας: Γεωργία Ηλιόπουλου, Μαρίτα Κωστοπούλου, Σχεδιασμός αφίσας: Γιώργος Βαχάρης, Φωτογραφίες: Νάρκισσος Σκαρλάφτης, Επικοινωνία παράστασης: Χρύσα Ματσαγκάνη, Παραγωγή: Medea Pictures, Εισιτήρια


Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο Θέατρο Δρόμος (Αγ. Μελετίου 25, Αθήνα)