Η πρώτη Miss Hellas Drag Queen αντιλαμβάνεται το drag ως πολιτική πράξη ενώ θέλει να παρακινήσει τον κόσμο να ασχοληθεί λίγο πιο σοβαρά με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ποια είναι η ιστορία της Tammy Tsanaka;
Ξεκίνησα το drag όταν ήμουν 20 χρόνων, ενώ σπούδαζα animation. Για πολύ καιρό η ζωγραφική και το σχέδιο ήταν ένας τρόπος για να μπορώ να εκφράζομαι, χωρίς να περιμένω την ανταπόκριση κανενός και χωρίς να προσπαθώ να ικανοποιήσω κανέναν άλλον, παρά μόνο τον εαυτό μου. Όταν, όμως, όλο αυτό έγινε ο κύριος λόγος του άγχους μου, διέφυγα σε έναν άλλο τρόπο έκφρασης, αυτόν του drag. Ήταν σαν να με κατέλαβε ο εσωτερικός μου εαυτός και άρχισε να μιλά για μένα, να πολεμά για τα δικαιώματά μου και να είναι εκεί ανά πάσα στιγμή.
Μίλα μας λίγο για την εμπειρία σου στα Miss Hellas Drag Pageant.
Καταρχάς, στα καλλιστεία πήγα για να περάσω όμορφα και να αποκτήσω πάλι την επαφή με το drag και με όσα άτομα ασχολούνται με αυτό. Δυστυχώς, στην καραντίνα δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Προσωπικά, δεν είμαι πολύ των καλλιστείων και της κουλτούρας αυτής, όπως καταλαβαίνεις και από την εικόνα μου (γέλια). Βέβαια, τα Miss Hellas Drag Pageant ήταν πάρα πολύ πιο ανοιχτόμυαλα και δέχτηκαν (μου το ζήτησαν κιόλας) να συμμετέχω και ήταν μια πάρα πολύ όμορφη εμπειρία. Να πω επίσης ότι στα καλλιστεία συμμετείχε και η Violetta J’Adore (ζει στην Αγγλία), που είναι πραγματικά ένας από τους πιο κοντινούς μου ανθρώπους. Τέλος, να πω πως το χειροκρότημα και η αποδοχή του κόσμου ήταν κάτι το μαγικό. Πραγματικά ταξίδεψα, δεν το πίστευα αυτό που ζούσα.
Διαβάστε επίσης
https://avmag.gr/315516/osa-eginan-sta-prota-drag-kallisteia-tis-athinas/
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις μιας -εστεμμένης πλέον- drag queen;
Ως εστεμμένη δεν έχω πολλές υποχρεώσεις. Εγώ θα συνεχίσω να βοηθάω ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, με οποιοδήποτε τρόπο μπορώ. Ακόμα και αν αυτός είναι να φοράω μια περούκα και make up και να με βλέπουν να υπάρχω ως ο εαυτός μου.
Στο βιογραφικό σου διαβάζω πως μέσω του drag θέλεις να παρακινήσεις τους θεατές να ενδιαφερθούν για κοινωνικά θέματα. Σε ποια θέματα αναφέρεσαι;
Σε αυτά που έχουν να κάνουν με τα δικαιώματα. Τα δικαιώματα των γυναικών, τα οποία δεν είναι ίδια με των ανδρών, τα δικαιώματα στην έκφραση φύλου, τα δικαιώματα στα ομόφυλα ζευγάρια, στη ζωή, στην εκπαίδευση, κλπ.
Είναι για σένα το drag μια μορφή τέχνης με έντονο πολιτικό περιεχόμενο;
Όλο το υπόβαθρο του drag είναι πολιτικό και κοινωνικό, διότι απορροφά κάθε ρόλο, όποιος κι αν είναι αυτός. Εκφράζει, επίσης, τα κοινωνικά στερεότυπα. Τα ανακατεύει, τα φτύνει και εσύ τα κοιτάς μέσα από έναν μεγενθυτικό φακό, διαστρεβλωμένα, μπορώντας έτσι να τα αναγνωρίσεις. Μια drag queen, για παράδειγμα, θα κάνει έναν θηλυκό χαρακτήρα, ο οποίος έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα που συχνά αποδίδει η κοινωνία στις γυναίκες. Με αυτόν τον τρόπο, τα αναδεικνύει και τα κοροϊδεύει, εις βάρος όχι της γυναίκας, αλλά της κοινωνίας.
Πώς αντιλαμβάνεσαι τον όρο κουήρ τέχνη;
Αν το πάρουμε από την αρχή, κουήρ σημαίνει παράξενο και οτιδήποτε είναι εκτός του «κανονικού» σύμφωνα με τη κοινωνία. Όταν, τώρα, εγώ παίρνω όλο αυτό το πολύ καταπιεστικό βίωμα για το πώς πρέπει να είμαι και εκφράζομαι μέσα από αυτό, μιλάμε για κουήρ τέχνη. Κουήρ τέχνη μπορεί να είναι οτιδήποτε, μπορεί να είναι μια ζωγραφιά, η οποία παίρνει ένα ανδρόγυνο σώμα και το αφήνει πάνω στο χαρτί, μπορεί να είναι ένα τραγούδι, το οποίο μιλάει για τον ομόφυλο έρωτα ή για την αγάπη για το σώμα σου, παρόλο που το σώμα σου δεν είναι αυτό το οποίο σε αντιπροσωπεύει πραγματικά. Εσύ, όμως, το αποδέχεσαι και δημιουργείς μέσα από αυτό. Η κουήρ τέχνη είναι πραγματικά η αποδοχή και η αγάπη για το διαφορετικό.
Ποια είναι η γνώμη σου για την ελληνική drag σκηνή;
Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνή, διότι έχει πάρα πολλά διαφορετικά είδη drag. Μιλάμε, όμως και για μια ομάδα ατόμων, η οποία είναι πολύ διαχωρισμένη, που ζει σε κλίκες και δεν αφήνει απαραίτητα την έκφραση των άλλων να γίνει ένα με αυτή. Παρ’όλα αυτά, βλέπω σιγά σιγά να εμφανίζονται πολλά νέα πρόσωπα, τα οποία έχουν αυτό το πάθος για να μπορέσουν να δημιουργήσουν μέσα από το drag και μου δίνει πολλή ελπίδα ότι ίσως μια μέρα θα είμαστε πιο ενωμένοι ως άνθρωποι.
Ποιες δυσκολίες καλείται να αντιμετωπίσει μια drag queen στην Ελλάδα;
Όπως προανέφερα, μια δυσκολία είναι ο διαχωρισμός των ατόμων. Φυσικά και η αγορά στην Ελλάδα, είναι πολύ περιορισμένη. Ακόμα και στα -πολύ λίγα- μαγαζιά που φιλοξενούν drag queens, το budget είναι μικρό. Κοινώς, λεφτά δε βγάζεις και δεν μπορείς να ζήσεις ουσιαστικά από αυτό. Στην Ελλάδα το drag παραμένει τρόπος έκφρασης και όχι δουλειά.
Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουμε για σένα;
Ασχολούμαι με πάρα πολλά πράγματα στη ζωή μου. Ένα από αυτά είναι το κινούμενο σχέδιο, το οποίο έχω σπουδάσει. Ασχολούμαι επίσης με το make up, βάφω για φωτογραφίσεις και εκφράζομαι περισσότερο μέσα από αυτό τον τελευταίο καιρό. Επιπλέον, δημιουργώ όλα μου τα κοστούμια, φτιάχνω όλα μου τα μαλλιά ενώ γράφω και ποίηση. Ετοιμάζομαι, μάλιστα, να μελοποιήσω κάποια κομμάτια με τη φίλη μου τη VASSIŁINA, η οποία είναι μουσικός και έβγαλε πολύ πρόσφατα τον πρώτο της δίσκο που λέγεται Fragments. Περιμένω να συνεργαστώ και με έναν άλλον φίλο μου για ένα ακόμη ποίημα που έχω γράψει. Τέλος, θέλω στο μέλλον να μπορέσω περισσότερο να μπορέσω να ασχοληθώ με την κουήρ τέχνη.
ΙNSTAGRAM: @tammy_tsanaka
Φωτογραφίες: Μαρία Σαρρή