Το άρωμα είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση και κάτι πολύ σημαντικότερο από το να μυρίζεις απλά ωραία. Είναι η αρωματική σου υπογραφή σου στον αέρα, εκείνο που μένει όταν εσύ έχεις φύγει από κάποιον χώρο. Κάτα κάποιο τρόπο, το άρωμα είναι χαρακτήρας και αναμνήσεις, είναι το πώς θέλεις να σε βλέπουν και να σε θυμούνται. Εσωστρεφή και μυστηριώδη; Κοινωνικό και ευχάριστο; Σοβαρό και δυναμικό; Υπάρχει το κατάλληλο άρωμα για σένα και θα το καταλάβεις από το πως θα νιώσεις όταν το φοράς. Η όσφρηση είναι συναισθήματα – αν ένα άρωμα σε προδιαθέτει θετικά, την ίδια καλή αίσθηση θα αποπνέεις σε όποιον σε μυρίσει.

Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι πώς να επιλέξεις το σωστό άρωμα, τη σωστή αόρατη σφραγίδα σου.

Ένας απλός τρόπος είναι να βασιστείς σε δύο βασικά κριτήρια, την επόχή και την ώρα. Επέλεξε το άρωμα με βάση την επόχή. Για το φθινόπωρο και το χειμώνα μπορείς να φορέσεις ένα πιο βαρύ άρωμα, ενώ για την άνοιξη και το καλοκάιρι ένα πιο ανάλαφρο.

Επέλεξε το άρωμα ανάλογα με την ώρα της ημέρας που θέλεις να το φορέσεις. Ένα «μοντέρνο» άρωμα ταιριάζει για τη δουλειά και το γυμναστήριο γιατί «δείχνει» το πόσο δραστήριος είσαι. Αν θέλεις κάτι το ξεχωριστό για τα βράδυα σου, επέλεξε κάτι πιο «μεθυστικό», πιο σαγηνευτικό, πιο πιπεράτο.

Βέβαια δεν έχουμε όλοι μας την πολυτέλεια να έχουμε ένα άρωμα για κάθε περίσταση. Έτσι το «ιδανικό» άρωμα οφείλει να είναι διαχρονικό, ισορροπημένο και να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε περίσταση. Οφείλει να εκφράζει απόλυτα το χαρακτήρα και την προσωπικότητα μας. Το θέμα όμως είναι πώς να επιλέξεις το «σωστό» άρωμα. Για αυτό το λόγο σου δίνουμε κάποιες συμβουλές, ελπίζοντας να σε βοηθήσουμε στην επιλογή του σωστού αρώματος.

  • Στο κατάστημα καλλυντικών θα πας μόνος σου. Δε θα χρειαστείς τον κολλητό σου να σου πει τι σου ταιριάζει, γιατί κανείς δε γνωρίζει καλύτερα από τον ίδιο σου τον εαυτό.
  • Αναζήτησε την πωλήτρια η οποία γνωρίζει και καταννοεί τις αρωματικές ανάγκες σου. Δώσε παραδείγματα αρωμάτων που έχεις αγαπήσει. Η αληθινή γνώστης αρωμάτων δε θα σου προτείνει παραπάνω από 3 με 4 επιλογές.
  • Μύρισε το άρωμα στα ειδικά χαρτάκια πριν το δοκιμάσεις. Εάν η μυρωδιά δε σου αρέσει μη το δοκιμάζεις, δεν υπάρχει λόγος.
  • Επέλεξες ένα άρωμα που σου αρέσει. Δοκίμασε το. Μη βασιστείς στα ειδικά χαρτάκια για να πάρεις την τελική απόφαση σου. Το άρωμα είναι διαφορετικό σε κάθε άνθρωπο ανάλογα με την επιδερμίδα του. Κάνε μια βόλτα, μύρισε το.
  • Επειδή στα μαγαζιά καλλυντικών οι μυρωδιές είναι ανάμεικτες φρόντισε να έχεις μαζί σου ένα κουτάκι με κόκκους καφέ ( Μιλάμε σοβαρά !!! ) Πριν μυρίσεις ένα νέο άρωμα, μύρισε τους κόκκους καφέ. Θα σου επιτρέψουν να «καθαρίσεις» την όσφρηση σου και να δοκιμάσεις και ακόμα ένα.
  • Ψέκασε το άρωμα που σου αρέσει στον καρπό σου. Ο καρπός είναι το κατάλληλο σημείο για να δοκιμάσεις ένα άρωμα καθώς είναι ζεστός και ιδανικός για να αναδειχθούν όλα τα συστατικά. Αν μετά από μια -δυο ώρες σου αρέσει το άρωμα, το πιθανότερο είναι να έχεις βρει αυτό το οποίο ψάχνεις.   
  • Μη δοκιμάσεις παραπάνω από δύο αρώματα, ένα στον κάθε καρπό. Ο λόγος είναι απλός. Αν δοκιμάσεις παραπάνω θα καταλήξεις να αγοράσεις το λάθος άρωμα.
  • Η τιμή, το μπουκάλι και η επωνυμία  δεν πρέπει να σε επηρεάσουν. Το ότι έχει ιδιαίτερο μπουκάλι ή το «υπογράφει» κάποιος διάσημος σχεδιαστής μόδας δεν σημαίνει ότι θα μυρίζει και ωραία. Κλείσε τα μάτια και εμπιστεύσου την όσφρηση σου.

Συμπληρωματικές βασικές συμβουλές

  • Μη βάζετε άρωμα ενώ είστε ιδρωμένος, γιατί αλλοιώνεται η μυρωδιά του. Προτιμήστε να το φοράτε σε καθαρή, στεγνή επιδερμίδα, μετά το ντους.
  • Διατηρήστε τα αρώματα σας σε ξηρό, σκοτεινό περιβάλλον στο οποίο δεν αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες, ώστε να παραμείνουν αναλλοίωτα.
  • Μη βάζετε άρωμα σε σημεία που εκτίθενται στον ήλιο ή όταν πηγαίνετε στην παραλία, για να αποφύγετε την πιθανότητα φωτοευσθησίας.

Κάθε άρωμα αποτελεί μια αρμονική δημιουργία ανάμεσα σε 3 νότες, τις νότες κορυφής, τις μεσαίες νότες και τις νότες βάσης.

Οι νότες κορυφής είναι αυτές που γίνονται αντιληπτές την πρώτη στιγμή που ψεκάζουμε ένα άρωμα και και μπορεί να έχούν πολύ μικρή διάρκεια.  Με λίγα λόγια είναι η πρώτη εντύπωση.

Επειτα ακολουθούν οι μεσαίες νότες. Πρόκειται για την καρδιά ή τον κύριο κορμό ενός αρώματος και γίνονται αντιληπτές και πιο έντονες όταν οι νότες κορυφής εξατμίζονται. Αποτελούν τη βασική και χαρακτηριστική μυρωδιά της ουσίας. Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις κορυφαίες νότες και παραμένουν από δεκαπέντε λεπτά ως μία ώρα.

Στο τέλος βρίσκοναι οι νότες βάσης. Μαζί με τις μεσαίες νότες αποτελούν το κυρίως «θέμα» του αρώματος. Φέρνουν το βάθος και τη σταθερότητα σε μια δημιουργία και είναι αισθητές αρκετή ώρα μετά την εφαρμογή του αρώματος.

Οι “οικογένειες ”  των ανδρικών αρωμάτων

Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατατάξεις ένα άρωμα αυστηρά σε μία μόνο οικογένεια.

Πολλές δημιουργίες κρατούν στοιχεία από διαφορετικές οικογένειες, και αυτό άλλωστε τις κάνει και ξεχωριστές. Oι κυριότερες οικογένειες στις οποίες κατατάσσονται τα ανδρικά αρώματα είναι οι εξής:

Woody / Boisées  : Κυριαρχούν οι ξυλώδεις μυρωδιές, συνήθως το σανδαλόξυλο και ο κέδρος. Συχνά συναντάμε στη σύνθεσή τους και το πατσουλί.
Leather: Μια οικογένεια που περιλαμβάνει μυρωδιές από μέλι, ταμπάκο και ξύλο, που θυμίζουν μυρωδιά από δέρμα.
Chyprées : Περιλαμβάνει αρώματα από περγαμόντο, δρυ, πατσουλί και λάβδανο σε ίσες ποσότητες.
Green: Μια πιο ελαφριά και μοντέρνα εκδοχή της οικογένειας  των Chyprées.
Fougere: Αρώματα με βάση τους τη λεβάντα, την κουμαρίνη και τη δρυ.
Oceanic/Ozone: Μυρωδιές που φέρνουν στο μυαλό κάτι από καθαριότητα και θαλασσινή αύρα (σε αυτή ανήκουν τα περισσότερα καλοκαιρινά αρώματα).
Citrus / Hespéridées :  Αρώματα από φρούτα, κυρίως κιτροειδή.

 

Ο Lucas Samaltanos-Ferrier είναι πτυχιούχος γεμμολόγος του Gemological Institute of America ( GIA ) και σχεδιαστής κοσμημάτων και ρολογιών. Είναι μέλος της Αμερικανικής ένωσης ιστορικών κοσμήματος ( ASJH ), τεχνικός σύμβουλος σε ιδιωτικές συλλογές κοσμημάτων και ρολογιών και συντάκτης άρθρων για το κόσμημα. Για πολλά χρόνια εργαζόταν ως model agent και model scouter αλλά και ως σύμβουλος σε επιχειρήσεις μόδας και ειδών πολυτελείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Λάτρης της φωτογραφίας, της μόδας και της τέχνης , συνεργάζεται με το antivirus ως Fashion , & Beauty Director του περιοδικού και αρθρογράφος. Υπό την καλλιτεχνική του επίβλεψη του είναι όλα τα editorial μόδας του περιοδικού μας και πολλές φωτογραφήσεις, επωνύμων και μη. Με δημιουργική διάθεση και πολλές ιδέες, γράφει επίσης άρθρα και συναντά αγαπημένα πρόσωπα για συνεντεύξεις. Διαμένει και εργάζεται στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. E-mail : lucas@avmag.gr