Το τμήμα μόδας και ομορφιάς του περιοδικού έχει όπως είναι λογικό μια τεράστια αγάπη για το design.
Στις καλοκαιρινές μου διακοπές θαύμασα από κοντά τις νέες μινιμαλιστικές και υπέροχες συσκευασίες Ελληνικών ελαιόλαδων και δε σας κρύβω ότι ως μετανάστης η χαρά μου για αυτή την αλλαγή ήταν τεράστια.
Η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα στον κόσμο στην παραγωγή λαδιού. Το 10% της ελληνικής παραγωγής λαδιού είναι πάρα πολύ καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο λάδι στο εξωτερικό. Αυτό όμως, δυστυχώς, δεν το ξέρουμε και δεν το πιστεύουμε και έτσι δεν δίνουμε στο λάδι μας τη θέση που του αξίζει στα ράφια του εξωτερικού και ούτε βέβαια το πουλάμε στην τιμή που του αξίζει. Δεν έχουμε όμως εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και όραμα για να πιστέψουμε στην αξία μας.
Δεν μας λείπει η πρώτη ύλη, μας λείπει η στρατηγική και ο άνθρωπος που με γνώση θα αποφασίσει να σπρώξει τα ελληνικά ελαιόλαδα στις αγορές του εξωτερικού.Στο εξωτερικό που κατοικώ πλέον, βλέπω στα καταστήματα ξένα προιόντα σε υπέροχες συσκευασίες και συνήθως τα ελληνικά προιόντα τα οποία βρίσκω στη Φιλανδία έχουν τις κλασικές συσκευασίες και ουδεμία πρωτοτυπία. Γνωρίζοντας όμως την αγάπη των Σκανδιναβών για το μινιμαλιστικό σχεδιασμό και το design θεωρώ ότι αν οι ελληνικές εταιρείες που εξάγουν τα προιόντα τους επιλέξουν νέες μινιμαλιστικές συσκευασίες όπως οι παρακάτω εταιρείες έκαναν θα ξεχωρίσουν και θα μόνο κερδισμένες θα είναι. Κοίταξα στα καταστήματα στο αεροδρόμιο για να αγοράσω κάποιο για να προσφέρω εδώ στη Φιλανδία αλλά ο τενεκές κυριαρχεί και όχι ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός στα προιόντα στα καταστήματα του αεροδρομίου και αυτό είναι θλιβερό. Θλιβερό γιατί οι ίδιοι δεν στηρίζουμε εταιρείες που ξεχωρίζουν με το όραμα τους και οι οποίες μπορούν να προσφέρουν θέσεις εργασίας στον τόπο μας.
Μινιμαλιστικός σχεδιασμός
Την αρχή έκανε το «λ» ή «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας. Το εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο συσκευάστηκε σε ένα μινιμαλιστικό μπουκάλι από άχρωμο γυαλί και κλείστηκε σε ένα πολυτελές κουτί. Έγινε αμέσως επιτυχία. Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ηθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ηθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση», αναφέρει ο κ. Κολιόπουλος .
«Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το προϊόν μου έχει περάσει από επίσημες χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό», τονίζει χαρακτηριστικά και οι πρωτιές του «Lambda» δεν σταματούν εδώ.
Αμέσως ακολύθησαν και άλλες εταιρείες οι οποίες επέλεξαν αναγνωρίζουν ότι η συσκευασία ενός προιόντος είναι εξίσου σημαντική με το ίδιο το προιόν. Έτσι ανέθεσαν σε σχεδιαστές το σχεδιασμό των συσκευασιών τους και πραγματικά ξεχωρίζουν.
Για το άρθρο αυτό επιλέξαμε ελαιόλαδα των οποίων το design της συσκευασίας τράβηξε την προσοχή μας και τα οποία σας παρουσιάζουμε σε εντελώς τυχαία σειρά.