Ένας πάνθηρας καλυμμένος με διαμάντια δραπετεύει από το 13 Rue de la Paix του Παρισιού, το κατάστημα ορόσημο του οίκου, για να ταξιδέψει σε Ρωσία, Κίνα και Ινδία. Είναι ο πρωταγωνιστής στη μαγευτική ταινία που δημιούργησε ο οίκος Cartier για να γιορτάσει 165 χρόνια πολυτέλειας και λάμψης. 165 χρόνια δημιουργίας, μοναδικής τεχνογνωσίας και αισθητικής. 165 χρόνια savoir-faire.
Ο πάνθηρας, σύμβολο δύναμης και ελευθερίας, είναι το απόλυτο έμβλημα της τεχνογνωσίας της Cartier στα κοσμήματα από τη δεκαετία του 1930, χάρις στην Jeanne Toussaint, μία κυρία της Παριζιάνικης κοινωνίας η οποία αποτέλεσε και την πιο χαρισματική καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου.
Σε όλη την ταινία μπορεί κανεί να δει κοσμήματα-σύμβολα του μεγάλου Γαλλικού οίκου. Μεταξύ αυτών των διασήμων δημιουργιών του Cartier μπορούμε να δούμε στην αρχή το δακτυλίδι Trinity σχεδιασμένο από τον Jean Cocteau το 1925 και το οποίο είναι από τότε ένα από τα πιο «αναγνωρίσιμα» κοσμήματα του οίκου παγκοσμίως. Ένα δακτυλίδι σύμβολο αγάπης αλλά και παντοτινής φιλίας. Κάποια στιγμή στα χιόνια βλέπουμε τον πάνθηρα να περνά ανάμεσα από βραχιόλια Love. Το βραχιόλι Love σχεδιασμένο από το Aldo Cipullo το 1969 για τον οίκο Cartier αποτελεί σύμβολο αγάπης και αγαπημένο κόσμημα πολλών επωνύμων και μη.
Ο πάνθηρας ταξιδέυει με τον αεροπόρο Alberto Santos-Dumont . Η ιστορία του αεροπόρου είναι συνδεδεμένη με τον μεγάλο Γαλλικό οίκο. Το 1904 σε ένα γεύμα στο εστιατόριο Maxim’s που ο Alberto Santos-Dumont γιόρταζε τη νίκη του σε αγώνες, παραπονέθηκε στον φίλο του Louis Cartier για τη δυσκολία που είχε να βλέπει την ώρα εν ώρα πτήσης. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τότε η μόδα ήταν τα ρολόγια τσέπης και όχι χεριού όπως τα γνωρίζουμε από τότε. Ο Louis Cartier μετά το γεύμα σχεδίασε το πρώτο ρολόι χειρός. Ο Santos-Dumont «δοκίμασε» το ρόλό στις 12 Νοεμβρίου 1906 κατά τη διάρκεια πτήσης και με αυτό χρονομέτρησε το προσωπικό του ρεκόρ των 21 δευτερολέπτων σε ύψος 220 μέτρα. Από τότε το μοντέλο αυτό φέρει το όνομα του Santos-Dumont. Το 1979 σε έκθεση στο μουσείο της αεροπορίας στο Παρίσι μπορούσε κανείς να δει αυτό το «πρώτο» ρολόι να εκτείθεται δίπλα στο Demoiselle, το τελευταίο αεροσκάφος του Santos-Dumont του 1908
Όταν ο πάνθηρας εισβάλει στο Grand Palais, βλέπουμε να «ζωντανέυει» μεταξύ άλλων το διάσημο περιδέραιο με τους κροκόδειλους La Doña, το οποίο είχε σχεδιάσει ο γνωστός οίκος το 1975 για τη διάσημη Μεξικανή ηθοποιό María Félix. Το γνωστό περιδέραιο ζυγίζει 524,9 γραμμάρια. Το σώμα του ενός κροκοδείλου είναι καλλυμένο με 1.023 fancy yellow διαμάντια, ενώ το σώμα του δευτέρου με 1.060 σμαράγδια. Η γνωστή ηθοποιός λάτρευε τα κοσμήματα-δημιουργίες του οίκου και κάποτε είχε δηλώσει « Μερικοί φίλοι μου λένε ότι τα μαργαριτάρια κάνουν τον κόσμο να δακρύζει. Τα μόνα μαργαριτάρια που με κάνουν να δακρύζω είναι τα ψεύτικα », μια πρόταση που μας δείχνει καλά το πάθος της για το κόσμημα.
Ο γαλλικός οίκος κοσμημάτων εμπιστεύθηκε τη σκηνοθεσία της ταινίας στον Bruno Aveillan, ο οποίος είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Toulouse και είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες διαφημιστικών ταινιών. Ο Aveillan συνδύασε επιδέξια τις φυσικές τοποθεσίες με τα τρισδιάστατα animation, καθώς ο οίκος ήθελε να γυρίσει την ταινία με πραγματικούς πάνθηρες. Τη μουσική υπογράφει ο Pierre Adenot, μια μουσική η οποία υμνεί τον οίκο με τον αισθησιασμό της. Μια μουσική η οποία συμβολίζει άριστα τον αισθησιασμό και τη μαγεία της κίνησης του πάνθηρα.
Τρεις νεαροί πάνθηρες, ο Κάλι, ο Νταμού και ο Τίγκα, υποδύθηκαν αυτό το έμβλημα, προσαρμοσμένο έτσι ώστε να σέβεται το φυσικό ρυθμό των ζώων. Γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε αιχμαλωσία από τον θηριοδαμαστή λιονταριών Thierry Le Portier, που τους είχε υπό την επίβλεψη του κατά τη διάρκεια του γυρίσματος.
Στο γύρισμα της ταινίας συμμετείχε προσωπικό 60 ατόμων, ενώ για τα ειδικά εφέ επιστρατεύτηκαν πάνω 50 άνθρωποι για περισσότερους από έξι μήνες. Το γύρισμα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2011 στην Πράγα και τελείωσε στο Παρίσι στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι σκηνές με το χιόνι γυρίστηκαν στους Ιταλικούς Δολομίτες, ενώ τα άγονα τοπία στην Ισπανία, όπου και πρωταγωνιστεί ένας Ινδικός ελέφαντας.
Στο Παρίσι, οι τοποθεσίες κάλυπταν τρία αξιοθέατα: την 13 Rue de la Paix, την Place Vendôme και το Grand Palais. Ιδιαίτερα το τελευταίο είναι ένα πολύ ξεχωριστό μέρος για τον οίκο Cartier, μια μυθική γέφυρα ανάμεσα στους ονειρικούς ουρανούς και την πραγματικότητα του Παρισιού. Πρόκειται, άλλωστε για ένα μεγαλειώδες αρχιτεκτονικό κτίριο που γεννήθηκε στην αυγή του 20ου αιώνα, όταν ο Louis Cartier προήγαγε την ιστορία του ίδιου του οίκου.
Η συναρπαστική σκηνή που απεικονίζει την Αγία Πετρούπολη γυρίστηκε τον Ιούνιο σε ένα αεροδρόμιο κοντά στην Πράγα, όπου ο αεροδιάδρομος καλύφθηκε με τεχνητό χιόνι κάτω από ένα λαμπερό ήλιο. Όσο για τη σκηνή στο Ινδικό παλάτι, υπεύθυνος είναι ο σχεδιαστής παραγωγής ταινιών Frank Benezech. Δημιούργησε ένα φανταστικό στολισμό με φυτά εμπνευσμένο από τα γνωστά ως Tutti Frutti κοσμήματα του οίκου, ένα μείγμα από πολύτιμους λίθους, όπως ρουμπίνια, σμαράγδια και ζαφείρια. Στις αρχές του 20ου αιώνα αυτά τα μοτίβα ήταν ιδιαίτερα αγαπητά από τους Ινδούς μαχαραγιάδες.
Η τελευταία σκηνή φέρνει τον πάνθηρα στο ίδιο δωμάτιο μαζί με το τοπ μόντελ Sharlom Harlow. Ο αισθησιακός χαρακτήρας της Harlow ενσαρκώνει ιδανικά το πνεύμα της γυναίκας του οίκου Cartier – κομψή, παθιασμένη και ελεύθερη.
Η νεαρή Κινέζα σχεδιάστρια μόδας Yiqing Yin, απόφοιτη της Εθνικής Σχολής Διακοσμητικών Τεχνών του Παρισιού, σχεδίασε κατόπιν παραγγελίας για αυτόν το χαρακτήρα ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής: ένα κόκκινο φόρεμα που αφήνει εκτεθειμένους τους ώμους με μια ριχτή φούστα και ένα εφαρμοστό μπούστο με ένα χειροποίητο ύφασμα από πτυχές.
Στην ιστοσελίδα του οίκου www.cartier.com μπορείτε να δείτε την ταινία αλλά και να ανακαλύψετε τα παρασκήνια των γυρισμάτων με συεντεύξεις των συντελεστών.
Δείτε την υπέροχη ταινία «L’Odyssée de Cartier» παρακάτω. Αξίζει πραγματικά.
Ταυτότητα
ΟLucasSamaltanos–Ferrierείναι πτυχιούχοςγεμμολόγοςτουGemologicalInstituteofAmerica ( GIA ) καισχεδιαστήςκοσμημάτων. ΕίναιμέλοςτηςΑμερικανικήςένωσηςιστορικώνκοσμήματος ( ASJH ), τεχνικόςσύμβουλοςσειδιωτικέςσυλλογέςκοσμημάτωνκαιρολογιών καισυντάκτηςάρθρωνγιατοκόσμημακαιταρολόγια.
Γιαπολλάχρόνιαεργαζότανωςmodelagentκαιmodelscouterαλλάκαιωςσύμβουλοςσεεπιχειρήσειςμόδαςστοεξωτερικό.
Από το τεύχος 33 συνεργάζεται με το antivirus ως fashiondirector και αρθρογράφος .
E-mail : [email protected]