Το TikTok παραδέχτηκε ότι περιορίζει τα hashtags που σχετίζονται με τη ΛΟΑΤ+ κοινότητα σε διάφορες γλώσσες και περιοχές.
Το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Στρατηγικής Πολιτικής (ASPI) διαπίστωσε ότι το TikTok λογοκρίνει τα hashtags “gay,” “lesbian“ και “trans” στα Ρωσικά, Εσθονικά, Βοσνιακά και Αραβικά.
Η διάσημη πλατφόρμα περιόρισε “αθόρυβα” τα hashtags αυτά μέσω ενός αλγόριθμου, χωρίς τον χρήση να γνωρίζει ότι λογοκρίνεται.
«Οι χρήστες του TikTok που δημοσιεύουν βίντεο με αυτά τα hashtags έχουν την εντύπωση ότι οι αναρτήσεις τους είναι εξίσου αναζητήσιμες με αναρτήσεις από άλλους χρήστες, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι», εξήγησε η έκθεση του Ινστιτούτου.
«Στην πράξη, τα περισσότερα από αυτά τα hashtags κατηγοριοποιούνται στον κώδικα του TikTok με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τρομοκρατικές ομάδες και παράνομες ουσίες στην πλατφόρμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα hashtags κατηγοριοποιούνται ως ανύπαρκτα, ενώ στην πραγματικότητα επισημαίνονται σε βίντεο σε όλη την πλατφόρμα».
Η απαγόρευση αυτή περιόρισε ακόμη και την αγγλική συντομογραφία, «a.c.a.b.», (σ.σ. όλοι οι μπάτσοι είναι κακοί), ένα hashtag που έγινε viral κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Black Lives Matter κινήματος, μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από την αστυνομία.
Ως απάντηση στην έκθεση, ένας εκπρόσωπος του TikTok ισχυρίστηκε ότι η πλατφόρμα είναι «βαθιά δεσμευμένη στην προώθηση της συμπερίληψης». Παραδέχθηκε τη λογοκρισία αλλά αρνήθηκε ότι έγινε σκόπιμα..
Ορισμένοι όροι «περιορίστηκαν εν μέρει λόγω των σχετικών τοπικών νόμων», ενώ «άλλοι όροι επειδή χρησιμοποιήθηκαν κυρίως κατά την αναζήτηση πορνογραφικού περιεχομένου», ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος. Κάποιοι όροι στα αγγλικά και τα αραβικά “δεν ελέγχθηκαν σωστά”, πρόσθεσε.
«Προς το παρόν διεξάγουμε μια έρευνα στους όρους που περιορίστηκαν κατά λάθος και θα αναζητήσουμε τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών μας για την αποφυγή παρόμοιων προβλημάτων στο μέλλον», συνέχισε.
«Επιπλέον, θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι ότι το TikTok υποστηρίζει τους ΛΟΑΤ+ σε όλο τον κόσμο και είμαστε περήφανοι που το ΛΟΑΤ+ περιεχόμενο αντιστοιχεί στην πιο δημοφιλή κατηγορία στην πλατφόρμα με δισεκατομμύρια προβολές».