Το Facebook μπορεί να “πει” αν είσαι gay από 3 σελίδες που σου αρέσουν

23/11/2017
από
Mandatory Credit: Photo by GIAN EHRENZELLER/EPA/REX/Shutterstock (7916860az) The facebook logo inside the facebook Chalet on the sideline of the 47th annual meeting of the World Economic Forum, WEF, in Davos, Switzerland, 20 January 2017. The meeting brings together enterpreneurs, scientists, chief executive and political leaders in Davos January 17 to 20. World Economic Forum, WEF, in Davos, Switzerland - 20 Jan 2017

Το Facebook ξέρει αν είσαι gay, αν έχεις κάνει like σε σελίδες, όπως της Lady Gaga και του Disappointed Housewives.

Photo by GIAN EHRENZELLER/EPA/REX/Shutterstock

Μια νέα μελέτη αποκάλυψε ότι αν έχεις δηλώσει ότι σου αρέσουν μόλις 3 σελίδες, αυτό αρκεί, για να αποφανθούν οι διαφημιστικές αν είσαι gay ή όχι, ακόμη κι αν οι υπόλοιπες πληροφορίες από το προφίλ σου είναι προφυλαγμένες ή αποκρύπτονται.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης και το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης βρίσκονται πίσω από τη μελέτη και δημοσίευσαν τα αποτελέσματα στο περιοδικό Big Data.

Η μελέτη διεξήχθη για να αποκρυπτογραφήσει τον τρόπο με τον οποίο τα “likes” μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώριση διάφορων χαρακτηριστικών. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το IQ, εάν καπνίζει ή πίνει κάποιο άτομο, τις πολιτικές πεποιθήσεις και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Η μελέτη ανέφερε ότι, για παράδειγμα, σελίδες όπως εκείνη της Lady Gaga, της εκστρατείας για τα ανθρώπινα δικαιώματα, του True Blood και του Harry Potter αυξάνουν τις πιθανότητες ο χρήστης να είναι gay.

Άλλες σελίδες που θα μπορούσαν να δηλώσουν στους διαφημιστές, ότι είσαι gay είναι ακόμη η σελίδα του Disperate Housewives ή της Britney Spears. Τέτοιες υποθέσεις χρησιμοποιούνται από τους διαφημιστές όλο και πιο συχνά για να στοχεύσουν τη διαφήμισή τους σε συγκεκριμένο κοινό.

 

“Σύστημα Cloaking”

Μια προηγούμενη μελέτη ανέφερε ότι το Facebook μπορεί να προβλέψει τον σεξουαλικό σου προσανατολισμό με ακρίβεια 88%, απλά και μόνο από τις σελίδες στις οποίες έχεις κάνει like.

Γι’ αυτό οι συγγραφείς πίσω από τη μελέτη πρότειναν την εισαγωγή ενός «συστήματος cloaking» , που θα επιτρέπει στους χρήστες να σταματούν τέτοιες υποθέσεις σχετικά με το προφίλ τους. Πρακτικά αυτό το σύστημα θα “λέει” στο Facebook: Mην μου δείχνεις διαφημίσεις ή περιεχόμενο με βάση αυτό που αποφάσισες να υποθέσεις για μένα.
Όπως υπογραμμίζουν οι συγγραφείς της μελέτης: «Ενώ ορισμένοι χρήστες στο διαδίκτυο μπορεί να ωφεληθούν από την κίνηση των εταιριών να στοχεύουν το προφίλ τους με βάση υποθέσεις, που αφορούν προσωπικά τους χαρακτηριστικά, όμως άλλοι μπορεί να βρουν τέτοια συμπεράσματα ανησυχητικά» .

Μια ακόμη πιο παλιά μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκαλύψει πτυχές της προσωπικότητά σου, πάλι απλά και μόνο με βάση τις σελίδες που σας αρέσουν.




Δες και αυτό!