Όλα έχουν να κάνουν με ένα δαχτυλίδι που φέρεται να σχεδίασε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, και που πέρασε από τα χέρια του Τσαϊκόφσκι, του Όσκαρ Ουάιλντ, του Ροδόλφο Βαλεντίνο, για να καταλήξει στις μέρες μας. Και μέσα από το ταξίδι του δαχτυλιδιού διαπραγματευόμαστε τον «έρωτα», το «σεξ», αλλά και την «αποδοχή» (ή μη) της σεξουαλικότητας.
Μιλάμε φυσικά για το Leonardo’s Ring, το θεατρικό του (βραβευμένου με τέσσερα Tony Awards)Rick Elice, το οποίο επιστρέφει στην Ελλάδα από την Ομάδα Θεατρίνων Θεατές στο Studio Κυψέλης.
Πρόκειται για το έργο που τάραξε τα νερά με την επιτυχία του στο πρώτο του ανέβασμα πριν από έντεκα χρόνια, επηρεάζοντας με την προκλητικότητα του ανεβάσματός του πολλές από τις παραστάσεις που ακολούθησαν.
Επίσης, σύμφωνα με τη γνώμη των κριτικών, είναι ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα μοντέρνα θεατρικά κείμενα και πραγματεύεται το δικαίωμα στη διαφορετικότητα.
Η παράσταση
Το κοινό παρακολουθεί 6 ηθοποιούς να υποδύονται όλους τους ρόλους σε μια ανανεωτικά γρήγορη εναλλαγή σκηνών και χρονικών πλαισίων, που καθιστά το «καλλιτεχνικό» τους έργο εξαιρετικά δύσκολο. Χωρίς πολλά σκηνικά και με πραγματικά ελάχιστα ρούχα (το γυμνό παίζει σημαντικό ρόλο στο έργο) οι ηθοποιοί μεταμορφώνονται σε – άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο- διάσημες προσωπικότητες και μοιράζονται μαζί με το κοινό προσωπικές στιγμές από τη ζωή τους.
Τα πάντα είναι ρευστά εδώ. Ο χρόνος, ο τόπος, οι αντιλήψεις. Όλα εκτός μάλλον από το δαχτυλίδι του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και τη σεξουαλικότητα. Γιατί πέρα από το οτιδήποτε, το έργο αποτελεί μια αφήγηση γύρω από την γκέι σεξουαλικότητα και την αποδοχή της. Και η αφήγηση αυτή είναι τόσο συμπαγής και διαχρονική όσο και το δαχτυλίδι του Ντα Βίντσι.
Εξαιρετικά απαιτητική και η σκηνοθετική προσέγγιση της παράστασης (ανήκει στον Γιώργο Λιβανό), η οποία καταφέρνει να «χωρέσει» τον πραγματικά μεγάλο κόσμο του έργου στα λίγα τετραγωνικά του Studio Κυψέλης – κλείνει τα 15 χρόνια λειτουργίας.
Η διαχείριση της «πρόκλησης»
Το Leonardo’s Ring είναι ένα έργο προκλητικό. Οι ηθοποιοί περνούν το μεγαλύτερο μέρος τους στη σκηνή γυμνοί (τα περισσότερο full frontal που έχετε δει σε παράσταση, τα τελευταία χρόνια), ενώ η γλώσσα που χρησιμοποιούν είναι συχνά σκληρή και προσβλητική (προσαρμοσμένη πάντα στο εκάστοτε χρονικό πλαίσιο). Παρόλ΄αυτά, ούτε το γυμνό ούτε η γλώσσα καθιστούν την παράσταση αυτή «προκλητική». Ο προκλητικός χαρακτήρας της οφείλεται στον – unapologetically – τρόπο με τον οποίο αποφασίζει να μιλήσει για τη σεξουαλική διαφορετικότητα μέσα από τις ιστορίες γνωστών προσώπων. Και μάλλον εδώ κρύβεται και όλη η ουσία του έργου του Rick Elice. Να σε προκαλέσει να μάθεις για να καταλάβεις.
«Το έργο είναι αυστηρά ακατάλληλο!», σημειώνει η αφίσα της παράστασης και όχι άδικα. Κυρίως, γι΄αυτούς που διατηρούν ομοφοβικές αντιλήψεις!
Πληροφορίες
Τοποθεσία: Studio Κυψέλης (Σπετσοπουλας 9, Αθήνα)
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 8819571
Ημερομηνίες: Τετάρτη και Πέμπτη από 4 Δεκεμβρίου μέχρι τέλος Απριλίου εκτός Μεγάλη Τερτάρτη 16 – Μεγάλη Πέμπτη 17 Απρίλιου
Ώρα έναρξης: 21.00